Food Future Event 2023: van umami tot herformulering

Food Future Event 2023: van umami tot herformulering

Na het succes van vorig jaar, komt het Food Future Event dit jaar op 26 september terug! Onderwerpen als suikerreductie, fermentatie en de psychologie van verleidende verpakkingen komen aan bod. Met sprekers van NIZO, FrieslandCampina, Lamb Weston en Menken Orlando.

Tijdens het Food Future Event komen productontwikkelaars of R&D’ers die verder willen in hun vak samen. Het programma biedt young professionals en ervaren ontwikkelaars een interessante mix van trends, kennissessies, workshops en paneldiscussies. 

Uitgebreider dan vorig jaar

Vorig jaar bestond het programma uit workshops en praktijkcases. Dit jaar hebben we kennissessies en paneldiscussies aan het programma toegevoegd. Zo hebben we workshops onder andere over umami en over conceptontwikkeling waar deelnemers zelf aan de slag kunnen.

Tijdens het Food Future Event gaan sprekers in op trends. Zo vertelt trendwatcher en conceptontwikkelaar Eveline van Dam over trends in retail. Daarnaast kunnen productontwikkelaars deelnemen aan een kennissessie over de mogelijkheden van AI voor productontwikkelaars.

Productontwikkelaars met elkaar in gesprek

In paneldiscussies gaan productontwikkelaars met elkaar en met het publiek in gesprek over actuele onderwerpen zoals herformulering, de toekomst van plantaardig en de praktijk van productontwikkeling. En natuurlijk is er genoeg ruimte om te netwerken! Daar heeft de organisatie creatieve manieren voor bedacht.

Sprekers uit de praktijk en de wetenschap

Productontwikkelaars, wetenschappers en conceptontwikkelaars zijn onderdeel van het programma. Dit is een kleine greep uit de sprekers:

Ruud Luiten, manager product development Luiten Vleeswaren

Sander Turk, senior category manager food NS

Rimmer Woudstra, Researcher Product Physics & Application. Wageningen Food & Biobased Research

Danielle Mol, oprichter The Green Company

Bart Donders, senior productontwikkelaar Lamb Weston

En nog veel meer!

Bekijk het hele programma

Meld je direct aan

Dionne Irving

Dionne Irving

Redacteur Productontwikkeling en Duurzaamheid

Dionne Irving is redacteur met als aandachtsgebieden productontwikkeling, duurzaamheid en product- en procesinnovatie.

Productinnovaties mei: koffiedrop van Klepper & Klepper

Productinnovaties mei: koffiedrop van Klepper & Klepper

Elke maand plaatst VMT de productinnovaties op een rij. Dit zijn de innovaties van mei: dropje koffie, biodivers biertje, plantaardige producten op...

Kleine verpakkingen en keuze in alcoholvrij: hier let de consument op als het gaat om duurzaamheid en gezondheid

Kleine verpakkingen en keuze in alcoholvrij: hier let de consument op...

Hoe beïnvloeden duurzaamheid en gezondheid het aankoopgedrag van de consument? CPS GfK | YouGov onderzocht de belangrijkste winkelstrategieën van...

Suikerreductie realiseren? Deze 5 artikelen helpen je op weg 

Suikerreductie realiseren? Deze 5 artikelen helpen je op weg

Suiker reduceren in voedingsmiddelen is nog niet zo makkelijk. Het dient niet alleen voor de zoete smaak, maar heeft ook vele functionele...

Foto: Kentaur op Free From Food Expo

Glutenvrij, suikervrij en veganistisch: 9 spelers die innovatie...

Glutenvrij, suikervrij en veganistisch. Het zijn consumententrends waar producenten uit de bakkerijsector op hun eigen manier een draai aan kunnen...

Plus Retail over plantaardig: 'We moeten versnellen, maar hoe nemen we de klant maximaal mee?'

Plus Retail over plantaardig: 'We moeten versnellen, maar hoe nemen...

'Als we vegan op de verpakking plaatsen, schoppen we de bal voor de grote massa te ver weg'. Aan het woord is Petra Morssinkhof, manager...

'Groei in plantaardig zit in wraps of pokebowls, niet in nuggets of hamburgers' (podcast)

'Groei in plantaardig zit in wraps of pokebowls, niet in nuggets of...

'Startups in plantaardig hebben een nog langere adem nodig dan die van 10 jaar geleden. Retailers worden steeds kritischer.' Aan het woord is Remko...

foto: shutterstock

Albert Heijn over hybridevlees en CO2-reductie: 'Door rundvlees deels...

Half-om-halfgehakt kennen de meeste producenten wel. Albert Heijn introduceert een nieuw soort hybride product: rundkip. De supermarkt wil met deze...

Productinnovaties april: alcoholvrije frisdrank en chocoladereep met smaak van koffiecocktail

Productinnovaties april: alcoholvrije frisdrank en chocoladereep met...

Elke maand plaatst VMT de productinnovaties op een rij. Dit zijn de innovaties van april: alcoholvrije frisdrank en chocoladereep met smaak van...