
Consumenten niet gevoelig voor goedkopere gezonde producten (update)
Consumenten kopen niet méér gezonde producten als die in de aanbieding zijn of op ooghoogte liggen in de supermarkt. (Update met reactie CBL)
Consumenten kopen niet méér gezonde producten als die in de aanbieding zijn of op ooghoogte liggen in de supermarkt. (Update met reactie CBL)
Op dit moment is de productie van de chocoladeletters van Albert Heijn nog niet begonnen vanwege de salmonella besmetting in de fabriek van Barry...
Plantaardige vleesvervangers zijn niet meer weg te denken en krijgen een steeds prominentere rol in onze dagelijkse voeding en ook in het...
De huidige inflatie is vooral terug te zien in de stijging van de prijzen van voedingsmiddelen. Die waren volgens het CBS vorige maand fors duurder:...
De prijzen van A-merken in de supermarkt stegen in een jaar tijd harder dan die van huismerken. De prijzen van A-merken gingen 10% omhoog, die van...
Jumbo kampte met lege schappen bij verse melk. De excuses die hiervoor zijn opgehangen bij de verschillende winkels zorgden voor ophef op social...
Jan-Willem Grievink is er duidelijk over: de bakkerijbranche moet af van het denken in kilo’s. 'Zo denkt de consument niet. Die wil een ontbijt kopen...
Engelse supermarkten blijken te falen in het nakomen van hun klimaatverplichtingen. Met hun aanbiedingen stimuleren ze hun klanten meer vlees te...
Er wordt in Nederland steeds minder vlees gegeten. Hoevéél minder is afhankelijk van leeftijd en inkomen.
Unilever gaat onder druk van investeerders het suiker-, vet- en zoutgehalte van zijn producten beter inzichtelijk maken. Het levensmiddelenconcern...
Heineken brengt een nieuw biertje op de Nederlandse markt. Het gaat om Heineken Silver, dat iets minder alcohol bevat en wat minder bitter smaakt....
Het plaatsen van afschrikwekkende foto’s op suikerhoudende frisdranken leidt tot 17 procent daling in omzet.
Plus is gestart met een derde Nutri-Score-pilot. De score is nu ook zichtbaar op de verpakkingen van 'Uit de Keuken van Plus'. Het gaat onder andere...
Onlangs maakte Albert Heijn bekend dat ze al starten met het Nutri-Score-logo 6000 eigen merkproducten te zien op de elektronische schapkaartjes, in...
Albert Heijn verwacht dat het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) de Nutri-Score snel invoert. Dit meldt Distrifood.
De ontbijt- en broodvervangersmarkt – tussendoortjes incluis - wist overall minder te profiteren van de coronapandemie. Thuiswerken drukte de...
Er vindt steeds meer fraude plaats in de online verkoop van voedingssupplementen. Volgens het FAVV is het belangrijk om niet zomaar alle online...
Hibiscus, yuzu, mocktails, zonnebloempitten en vertical farming. Het zijn volgens het expertpanel van Amazon-dochter Whole Food Market enkele van de...
Starbucks koffie is na twee jaar de met afstand succesvolste introductie in de supermarkten uit 2019. Ook Bud-pils en Leffe alcoholvrij doen het nog...