
Consumenten niet gevoelig voor goedkopere gezonde producten (update)
Consumenten kopen niet méér gezonde producten als die in de aanbieding zijn of op ooghoogte liggen in de supermarkt. (Update met reactie CBL)

Kan de supermarkt de verkoop van vleesvervangers stimuleren?
Plantaardige vleesvervangers zijn niet meer weg te denken en krijgen een steeds prominentere rol in onze dagelijkse voeding en ook in het...

Jan-Willem Grievink: 'Bakkerij en meelfabrikant moeten loskomen van...
Jan-Willem Grievink is er duidelijk over: de bakkerijbranche moet af van het denken in kilo's. 'Zo denkt de consument niet. Die wil een ontbijt kopen...

Gezond eten vaak te duur en ongezond vaak té lekker
Van de mensen die gezonder willen eten zegt 17 procent te weinig geld te hebben om daadwerkelijk gezonde producten te kopen. Een groter deel van 39...

Supermarkten profiteren in België: sprake van graaiflatie?
Belgische supermarkten verdienen onterecht veel aan de eerdere stijging van grondstofprijzen. Dat stelt consumentenorganisatie Testaankoop. Die...

Oatly bundelt al 'het gezeik' over zijn havermelk op website...
De Zweedse havermelkproducent Oatly heeft al het negatieve nieuws rondom het merk en het bedrijf op een site bij elkaar verzameld. De site is...

Albert Heijn in nauw overleg met Callebaut: Delicata chocoladeletters...
Op dit moment is de productie van de chocoladeletters van Albert Heijn nog niet begonnen vanwege de salmonella besmetting in de fabriek van Barry...

Besparen op je boodschappen? Minder voedsel verspillen levert 120...
De huidige inflatie is vooral terug te zien in de stijging van de prijzen van voedingsmiddelen. Die waren volgens het CBS vorige maand fors duurder:...

A-merken in jaar tijd 10% duurder, huismerken 7% erbij
De prijzen van A-merken in de supermarkt stegen in een jaar tijd harder dan die van huismerken. De prijzen van A-merken gingen 10% omhoog, die van...

Ophef over 'zuivelleugens' rond lege melkschappen bij Jumbo
Jumbo kampte met lege schappen bij verse melk. De excuses die hiervoor zijn opgehangen bij de verschillende winkels zorgden voor ophef op social...

Grootste supermarkten in het Verenigd Koninkrijk promoten goedkoop...
Engelse supermarkten blijken te falen in het nakomen van hun klimaatverplichtingen. Met hun aanbiedingen stimuleren ze hun klanten meer vlees te...

Jongere en rijkere Nederlanders eten meer vlees- en zuivelvrij
Er wordt in Nederland steeds minder vlees gegeten. Hoevéél minder is afhankelijk van leeftijd en inkomen.

Unilever maakt vet-, zout- en suikerscore in producten inzichtelijker
Unilever gaat onder druk van investeerders het suiker-, vet- en zoutgehalte van zijn producten beter inzichtelijk maken. Het levensmiddelenconcern...

Heineken wil met 'Silver' twintiger bereiken
Heineken brengt een nieuw biertje op de Nederlandse markt. Het gaat om Heineken Silver, dat iets minder alcohol bevat en wat minder bitter smaakt....

Afschrikwekkende foto's op verpakking zorgen voor 17 procent minder...
Het plaatsen van afschrikwekkende foto's op suikerhoudende frisdranken leidt tot 17 procent daling in omzet.
- Besparen op je boodschappen? Minder voedsel verspillen levert 120 euro op
- A-merken in jaar tijd 10% duurder, huismerken 7% erbij
- Ophef over 'zuivelleugens' rond lege melkschappen bij Jumbo
- Jan-Willem Grievink: 'Bakkerij en meelfabrikant moeten loskomen van kilo-denken'
- Grootste supermarkten in het Verenigd Koninkrijk promoten goedkoop vlees
- Jongere en rijkere Nederlanders eten meer vlees- en zuivelvrij
- Heineken wil met 'Silver' twintiger bereiken
- Unilever maakt vet-, zout- en suikerscore in producten inzichtelijker
- Afschrikwekkende foto's op verpakking zorgen voor 17 procent minder verkoop suikerhoudende frisdrank
- Plus start nieuwe pilot met Nutri-Score
- Ook Jumbo test al met Nutri-Score, maar wacht definitieve goedkeuring VWS af
- AH trotseert VWS met Nutri-Score, maar verwacht snelle invoering
- Crackers en knäckebröd groeiparels in broodvervangers
- 6 tips van het FAVV voor veilige online aankoop voedingssupplementen
- Van mocktails tot moringa: 9 foodtrends voor 2022
- Starbucks op 1 in Stayers-onderzoek 2021: Hoogste groeicijfers productintroducties ooit
- Wakker Dier meldt sterkste stijging rundvlees aanbiedingen, CBL nuanceert
- Onderzoek: 'Onafhankelijke monitoring van voedselomgeving is structureel nodig'
- Walging door onsmakelijke plaatjes helpen vleesconsumptie te minderen en duurzamer te eten
- World Food Experience opent in 2023