Van 30 juni tot en met 6 juli maakt Lidl ruimte in de schappen voor Future Goods. De supermarkt verkoopt een week lang producten van zes fabrikanten:...
Gemiddeld bestaat 29 procent van de dagelijkse inname van voedingsmiddelen bij Nederlanders uit ultrabewerkte voedingsmiddelen en dranken, goed voor...
Ondernemers in de voedingsmiddelenindustrie vinden het vooral belangrijk om hun CO2-reductie, circulariteit en klimaatneutraal produceren in kaart te...
Duurzaamheidsclaims zijn populair. Innova Market Insights dook in haar database en keek naar de groei van deze claims in West-Europa. De laatste vijf...
Metingen van bijvoorbeeld de impact die een bedrijf heeft op het broeikaseffect, het landgebruik en de biodiversiteit worden steeds belangrijker. Ze...
Begin april kondigde Albert Heijn de lancering van een nieuwe concept aan: AH Verpakkingsvrij. Tessel Kans van Schuttelaar & Partners fietste naar AH...
Nederlanders willen wel veel betalen voor geïmporteerde vis, maar de 'eigen' lokaal gevangen vis uit de Noordzee, gaat vooral voor lagere prijzen de...