Front-of-pack logo’s: alles over de Nutri-Score en Eco-Score

Wat is de laatste stand van zaken op gebied van de Nutri-Score? En hoe zit het met de Eco-Score, die op steeds meer voedingsmiddelen verschijnt? Kunnen de logo’s samen gebruikt worden? Tijdens het Food Law Event vertellen Jasmin Buijs van Axon Advocaten, Veerle Poppe van Colruyt en Lisa Gray van Iglo alles over de front-of-pack voedselkeuzelogo’s.
Delen:
Tijdens het Food Law Event vertellen Jasmin Buijs, Pascale Boulanger en Lisa Gray alles over de Eco-Score en de Nutri-Score

Ook dit jaar organiseert VMT het jaarlijkse Food Law Event. Na twee jaar digitale updates, dit jaar eindelijk weer een fysiek event in Maarssen. Tijdens deze dag wordt je bijgepraat over onderwerpen als gezonde voeding, fraude, Nationale Aanpak Productverbetering, Infoblad 85, Front of Pack voedselkeuzelogo’s, biologische wetgeving, allergenen, etikettering van vega(n) voedingsmiddelen, contractuele afspraken, spanningsvelden bij THT en TGT en misleiding.

Nutri-Score en Eco-Score

Op het gebied van voedselkeuzelogo’s zijn veel ontwikkelingen gaande. De Nutri-Score is in bepaalde landen al ingevoerd en ook in Nederland wordt het voedselkeuzelogo naar verwachting in de eerste helft van 2022 ingevoerd. Daarnaast zien we ook de Eco-Score steeds vaker op verpakkingen verschijnen. Hoe verhouden deze logo’s zich? Kunnen ze samen gebruikt worden? Wat betekent dit voor voedingsmiddelenproducenten? De laatste stand van zaken rondom de Nutri-Score en de Eco-Score. Jasmin Buijs van Axon Advocaten schetst het wettelijke kader. Daarnaast lichten Veerle Poppe, sustainability strategist bij Colruyt en Lisa Gray, Brand Manager Fish & Digital bij Iglo, toe hoe zij omgaan met de logo’s in de praktijk.

Jasmin Buijs

Jasmin Buijs

Jasmin is life sciences advocaat bij AXON advocaten en heeft zich gespecialiseerd in het levensmiddelenrecht aan de Universiteit Wageningen. Daar heeft zij haar juridische achtergrond verrijkt met kennis over producteigenschappen en voedselveiligheid. Jasmin begeleidt graag startende ondernemingen bij het op de markt brengen van hun innovatieve ideeën. Ze behandelt allerhande vraagstukken met betrekking tot levensmiddelen, levensmiddelenverpakkingen en diervoeder, zoals met betrekking tot de kwalificatie van producten, autorisatie dossiers, reclame en etikettering, alsmede op het gebied van gegevensbescherming.

Lisa Gray

Functie:  Senior Brand Manager Meals – Iglo Nederland at Nomad Foods.

Achtergrond:

  • Studie: Bedrijfskunde aan de RUG in Groningen + Msc Marketing Management aan de RUG

Carrière:

  • Stage Kraft Heinz
  • Jr. Brand Manager Bickery Food Group (gewerkt voor o.a.: Innocent, Orangina, Robinson Froot Shoot)
  • Iglo Nederland/Nomad Foods; diverse Brand Management rollen in het marketing team en verantwoordelijk voor de uitrol van Nutri-score binnen Iglo Nederland

Bekijk het hele programma en meld je aan