Welke consumententrends zijn belangrijk voor producenten van zoetwaren en snacks? (podcast)

Welke consumententrends zijn belangrijk voor producenten van zoetwaren en snacks? (podcast)

VMT toog naar de vijftigste editie van de ISM, de internationale beurs voor zoetwaren en snacks. Welke trends zijn belangrijk voor deze categorie? Gezonde snacks blijken nog steeds populair, maar dat is slechts 1 van de vele trends die we hebben gezien. Luister naar de podcast van ons bezoek aan de beurs.

We vroegen producenten Barry Callebaut, Love Chock, Kriket en Nouri hoe zij inspelen op de verschillende consumenteneisen.

Luister naar de eerste podcast (20 minuten) van VMT. Laat ons weten wat je ervan vindt!

Innovaties

Op de 50ste editie van de ISM toonden vele producenten van zoetwaren en snacks hun innovaties in deze categorie.

De volgende snacks vielen op:

Energieballen gemaakt van noten en fruit

Vele producenten toonden repen met insecten

Kriket uit België: "We willen niet shockeren." Luister naar de podcast voor een uitgebreid interview.

Fruitsnacks van Sunvita gemaakt van dragonfruit

Een enkele stand met cbd-snacks

Barry Callebaut focust op Centennials. Meer weten over deze doelgroep? Luister naar de podcast.

Eiwitrepen in allerlei smaken

Dionne Irving

Dionne Irving

Redacteur Productontwikkeling en Duurzaamheid

Dionne Irving is redacteur met als aandachtsgebieden productontwikkeling, duurzaamheid en product- en procesinnovatie.

Dick Hordijk stelt dat consumenten kunnen bijdragen aan tegengaan milieuschade

Biologisch steeds ietsjes minder duur dan niet-bio

Het prijsverschil tussen biologische en niet-biologische levensmiddelen is de afgelopen vijf jaar gedaald van 63% naar 48% in de Nederlandse...

Onderzoek: Lidl slijt meer vleesvervangers vanuit het vleesschap zonder kannibaliseren

Onderzoek: Lidl slijt meer vleesvervangers vanuit het vleesschap...

Lidl heeft afgelopen half jaar 7% meer vleesvervangers verkocht tijdens een test waarbij vleesvervangers een plaats krijgen in hetzelfde schap als...

Consumentenbond: 'Veel kant-en-klaarmaaltijden ongezonder dan gedacht'

Consumentenbond: 'Veel kant-en-klaarmaaltijden ongezonder dan gedacht'

Veel kant-en-klaarmaaltijden van blijken ongezonder dan beweerd. Dat concludeert de Consumentenbond op basis van eigen onderzoek. De bond onderzocht...

Foodwatch wil transparantie eierketen: Nepluvi reageert 

Foodwatch wil transparantie eierketen: Nepluvi reageert

Foodwatch eist dat de verpakking van vrije-uitloopeieren wordt aangepast zodra er een ophokplicht van kracht is. Daarom stapte de organisatie vorige...

Plantaardige alternatieven goedkoper dan vlees

Plantaardige alternatieven goedkoper dan vlees

Vlees en zuivel zijn in veel supermarkten goedkoper dan de plantaardige alternatieven. Denktank Questionmark onderzocht vorig jaar bij Albert Heijn,...

Een lege plek op de plaats waar normaal Haribo-snoep ligt. Foto: Distrifood

Jumbo heeft geen Haribo meer en aanvoer Coca-Cola droogt op

Onderhandelingen tussen Jumbo en leveranciers lopen stroef. Haribo-snoep is al sinds vorige week niet meer te krijgen en nu zouden ook artikelen van...

Picnic-klanten houden van biologisch, fruit en zuivel 

Picnic-klanten houden van biologisch, fruit en zuivel

Supermarktformule Picnic analyseert jaarlijks het koopgedrag van consumenten. Fruit en zuivel zijn het afgelopen jaar het meest geliefd. Ook ziet...

Hoe denkt 'eigenzinnig gewoontedier' over duurzame foodmerken? Tool met consumenten profielen moet hulp bieden

Hoe denkt 'eigenzinnig gewoontedier' over duurzame foodmerken? Tool...

"We zien vaak dat duurzame foodmerken het belang overschatten dat consumenten hechten aan duurzaamheid." Daarom lanceren Food Cabinet en Future of...