SIAL 2022 in teken van voeding van de toekomst

SIAL 2022 in teken van voeding van de toekomst

De SIAL Paris, internationale vakbeurs voor de voedingsmiddelenbranche, wordt dit jaar georganiseerd van 15 tot en met 19 oktober, wil een unieke kijk geven op alle foodinnovaties wereldwijd.

Tijdens deze editie opent de Sial Paris het maatschappelijke debat rond het thema 'Own the Change', dat in 2020 van start ging. Hiermee wil de organisatie de branche handvatten bieden om de voedingsmiddelen van de toekomst te bedenken.

Preview programma

Deze SIAL-editie kent een aantal programma highlights, waarvan we er hieronder een aantal uitlichten.

SIAL Innovation

Een overzicht van de beste voedingsmiddeleninnovaties uit de hele wereld. Exposanten kunnen hun kandidatuur indienen t/m 12 augustus 2022. Een jury van deskundigen zal de bedrijven met de meest vernieuwende producten in hun categorie bekronen.

SIAL Start Up

Een gloednieuwe zone die in samenwerking met Start-up Sesame en FoodTech een mooie selectie startups zal presenteren. Bezoekers zullen er de meest innovatieve Franse en internationale startups kunnen ontdekken.

SIAL Insights/Think Tank

Omvat exclusieve studies over consumentenverwachtingen, productinnovaties, en trends in de voedingsmiddelenindustrie. Een nieuwe partner, NDP Group, voegt zich bij het team van deskundigen van Kantar Protéines XTC dat verantwoordelijk is voor het Trend Book.

SIAL Podcast

Is een nieuwe maandelijkse nieuwsuitzending over de voedingsmiddelenindustrie, die het hele jaar door informatie geeft aan de branche.

Wat betekent 'Own the change'?

Audrey Ashworth, directeur SIAL
Audrey Ashworth, directeur SIAL

Audrey Asworth is op 1 januari directeur van de Sial Paris geworden, onder leiding van Nicolas Trentesaux. Ze nam het stokje over van Adeline Vancauwelaert. Twee vragen aan Asworth over het thema:

Wat betekent het thema Own the Change voor u?

"Het herinnert ons eraan dat we allemaal actieve deelnemers zijn aan de verandering die gaande is, en dat we de ecologische, ethische, digitale en demografische uitdagingen waarvoor de planeet staat moeten aanpakken. Het is aan ons om de uitdagingen van voedselzekerheid en veranderingen in consumptiegewoonten aan te gaan. Het betekent ook nieuwe talenten scouten en jonge talenten koesteren die staan te popelen om actief bij te dragen aan het ecosysteem van de toekomst."

Wat zijn de ambities van de SIAL?

"We streven ernaar meer te zijn dan alleen maar een vakbeurs. Ik wil drie specifieke gebieden ontwikkelen: Zakelijk: omvang en diversiteit van de beurs blijven vergroten, en de contacten en ontmoetingen tussen deelnemers zowel voor, tijdens als na het evenement bevorderen en faciliteren. Inspiratie: informatie en diensten bieden die professionals uit de branche in hun ontwikkeling stimuleren, en hen voorzien van pertinente hulpmiddelen die ze het hele jaar door kunnen gebruiken. Ervaring: Meer begeleiding en adviezen, en het beursbezoek verbeteren en vergemakkelijken. En natuurlijk de gezellige sfeer te behouden die de SIAL Paris kenmerkt."

Willem Paul de Mooij

Willem Paul de Mooij

Hoofdredacteur VMT

Willem Paul de Mooij is hoofdredacteur van VMT. Binnen VMT schrijft hij vooral over het thema Voedselveiligheid & Kwaliteit.

Beeld: HAK

Productinnovaties februari: Biologische teelt HAK

Elke maand plaatst VMT de productinnovaties op een rij. Dit zijn de innovaties van februari: Biologische teelt HAK en speciaal bier met laag...

Foto: TOP

TOP ontwikkelt plantaardige vervanger voor ei

Technologiebedrijf TOP heeft een volledig plantaardige vervanger voor vloeibaar heelei geïntroduceerd. Het bedrijf heeft het product al op kleine...

Foto: InterSicop

Puratos voorspelt nieuwe golf aan plantaardige en technologische...

De brood- en banketbakkerij en chocolade-producenten gaan een revolutionaire ommekeer tegemoet. Puratos ziet een steeds belangrijkere opkomst van...

Wat kan een productontwikkelaar met miso? 'Het is een productieproces voor hartige smaken'

Wat kan een productontwikkelaar met miso? 'Het is een productieproces...

Voor de consument is miso een Japans soepje, voor de topchef een krachtige smaakmaker. Maar wat is de potentie van de umamibom voor de...

Albert Heijn breidt plantaardig assortiment Terra uit

Albert Heijn breidt plantaardig assortiment Terra uit

Supermarktketen Albert Heijn breidt het plantaardig assortiment Terra met 25%. De lijn bestaat nu uit 250 producten. Vier volledig plantaardige...

Beeld: Seaweed Food Solutions

Van hamburger tot brownie: scale-up maakt zeewier blends voor zoet en...

STARTUP BELICHT - Scale-up Seaweed Food Solutions maakt zeewier blends voor verschillende doeleinden in de voedingsindustrie. De blends kunnen...

Young R&D: 'Op welk moment betrek je sales bij de ontwikkeling van een nieuw product?'

Young R&D: 'Op welk moment betrek je sales bij de ontwikkeling van...

In de rubriek Young R&D stellen jonge productontwikkelaars vragen aan ervaren vakgenoten.

Verstegen over Kneed&klaar: 'We proberen geen vlees na te maken, maar denken vanuit kruiden en specerijen'

Verstegen over Kneed&klaar: 'We proberen geen vlees na te maken, maar...

De kruiden- en specerijenproducent Verstegen komt op de markt met een droge mix bestaande uit kruiden, specerijen en een plantaardig eiwit. De...