Algenproducent ontvangt miljoeneninvestering

Algenproducent ontvangt miljoeneninvestering
Phycom krijgt miljoeneninvestering van onder andere Corbion.

Phycom ontvangt €9 miljoen van onder andere Corbion om micro-algen van hoge kwaliteit op industriële schaal te cultiveren.

Phycom krijgt het bedrag van ingrediëntenproducent Corbion. Andere investeerders zijn Phase2.earth, Invest-NL en Invest International.

De in Veenendaal gevestigde algenproducent is vereerd met de investering. De investeerders waarderen de technologie van Phycom voor de cultivatie van micro-algen op grote schaal. Ze ondersteunen de visie van Phycom om micro-algen te positioneren als een duurzaam eiwitalternatief.

Algen

Ruud Peerbooms verantwoordelijk voor de algentak van Corbion: “De activiteiten van Phycom tonen aan dat ze flink wat potentie hebben. Onze activiteiten zijn complementair. Door onze krachten te combineren, kunnen we laten zien wat mogelijk is met algen.”

Phase2.earth, Invest International en Invest-NL versterken met deze investering hun portfolio met duurzame bedrijven.

Meer marketing

Phycom is de afgelopen vier jaar bezig geweest met de bouw van twee productiefaciliteiten in Veenendaal. Met de huidige investering willen ze het team op alle plekken in de organisatie versterken. Het geld gebruiken ze ook voor meer marketing en verdere technologische ontwikkelingen.

Dionne Irving

Dionne Irving

Redacteur Productontwikkeling en Duurzaamheid

Dionne Irving is redacteur met als aandachtsgebieden productontwikkeling, duurzaamheid en product- en procesinnovatie.

Succesvolle conceptontwikkeling? 'Leuke, hippe, nieuwe producten belanden vaak in de 2-eurobak in de supermarkt'

Succesvolle conceptontwikkeling? 'Leuke, hippe, nieuwe producten belanden vaak in de 2-eurobak in de supermarkt'

Welke productontwikkelaar wil dat nu niet? Een nieuw concept ontwikkelen wat aanslaat bij consument en retail. De consument wil gemak en een lage prijs. Dat wil de retail ook, maar gedreven door duurzaamheidsdoelstellingen eist die ook een duurzaam en gezond product. Waar begin je?

Gezond snacken, wat wil de consument? Zo spelen Amerikaanse snackproducenten in op trends

Gezond snacken, wat wil de consument? Zo spelen Amerikaanse snackproducenten in op trends

Hoe spelen Amerikaanse snackproducenten in op veranderende eetpatronen van de consument? De populariteit van afslankmedicijnen zoals Ozempic en nieuwe verkoopkanalen zoals Tiktok-shops beïnvloeden de productontwikkeling van snacks en de keuze voor ingrediënten. Dit zeggen 2 experts en 3 startups in snacks.

Food Future Event: met Meatable, Verstegen Spices&Sauces en Phycom praten over risico's nemen in productontwikkeling

Food Future Event: met Meatable, Verstegen Spices&Sauces en Phycom praten over risico's nemen in productontwikkeling

Wat is nodig om succesvol duurzame en/of gezonde ingrediënten in te zetten in productontwikkeling? Hoe ontwikkel je een product voor een heel nieuwe categorie? Risico's nemen in productontwikkeling, hoe doe je dat?

Productinnovaties augustus: vega parmezaanse kaas, vis- en kreeftsoep en plantaardig visassortiment

Productinnovaties augustus: vega parmezaanse kaas, vis- en kreeftsoep en plantaardig visassortiment

VMT zet elke maand de nieuwe producten van de foodindustrie op een rij. De nieuwe producten: vega parmezaanse kaas, vis- en kreeftsoep en plantaardig visassortiment.

Vlaamse voedingstechnologen vinden focus op ultrabewerkte voeding misplaatst

Vlaamse voedingstechnologen vinden focus op ultrabewerkte voeding misplaatst

Voedingstechnologen en voedingsgezondheidsdeskundigen kijken anders naar voeding, zo bleek tijdens een levendig debat van Fevia in Antwerpen. De gezondheidsdeskundigen vinden dat de voedingstechnologen te weinig oog hebben voor de gezondheidseffecten van de voedingsmatrix en voedingspatronen. Voedingstechnologen vinden de focus op ultrabewerkte voeding misplaatst.

Kleine verpakkingen en keuze in alcoholvrij: hier let de consument op als het gaat om duurzaamheid en gezondheid

Kleine verpakkingen en keuze in alcoholvrij: hier let de consument op als het gaat om duurzaamheid en gezondheid

Hoe beïnvloeden duurzaamheid en gezondheid het aankoopgedrag van de consument? CPS GfK | YouGov onderzocht de belangrijkste winkelstrategieën van consumenten. In dit artikel staan 5 inzichten waar voedselfabrikanten hun voordeel mee kunnen doen bij innovatie.

Ingrediënten uit reststromen: wat kan de productontwikkelaar ermee?

Ingrediënten uit reststromen: wat kan de productontwikkelaar ermee?

Geupcyclede ingrediënten gebruiken als productontwikkelaar. Duurzaam zijn ze zeker. Maar voor succesvolle productontwikkeling vragen foodbedrijven om een constante kwaliteit en een groot volume. Is dat altijd haalbaar? Wat is nodig in de hele keten om deze ingrediënten zo goed mogelijk te gebruiken?

Hybride gehaktmix van Lidl een blijvertje? Experts vinden het spannend

Hybride gehaktmix van Lidl een blijvertje? Experts vinden het spannend

Lidl introduceerde onlangs een hybride gehaktmix met erwteneiwit. Hybride vleesproducten lijken lastig te vermarkten want hoe communiceer je het naar de consument? Rob Morren van ABN Amro, Hans Dagevos van de WUR en Jeroen Willemsen van FoodValley NL denken dat de tijd nu wel rijp is voor zo'n product, hoewel het spannend blijft.