Crisp gaat maaltijdboxen aanbieden door overname De Krat

Crisp gaat maaltijdboxen aanbieden door overname De Krat
Online supermarkt Crisp neemt producent van maaltijdboxen De Krat over

Online supermarkt Crisp en maaltijdbox aanbieder De Krat gaan samen verder. Met de overname wil Crisp haar klanten naar eigen zeggen 'complete variatie aan gemak opties van goede kwaliteit bieden'. Klanten van Crisp kunnen vanaf nu ook kiezen voor een maaltijdbox met geportioneerde ingrediënten voor een vast bedrag per week.

Beide bedrijven werken naar eigen zeggen met ‘seizoensgebonden, verse producten van vooral lokale komaf’. Ook werken beide bedrijven in een korte keten zonder tussenschakels. “De Krat biedt al 10 jaar een box die met veel aandacht en bevlogenheid wordt samengesteld met veelal biologische producten die direct bij de boer vandaan komen. Consumenten zoeken steeds vaker naar lokale en duurzame producten”, vertelt Tessa Venker, directeur van De Krat.

‘Je moet eten kunnen vertrouwen’

In 2015 ontving de leverancier van maaltijdboxen een B Corp certificering. “Wat je eet, moet je kunnen vertrouwen”, vervolgt Venker. “Consumenten willen gezond en gevarieerd eten uit het seizoen, van onze eigen Nederlandse boeren. Met die gedeelde filosofie schoven we bij Crisp aan tafel en zagen we een perfecte match en logische kruisbestuiving. Met de logistieke slagkracht en digitale expertise van Crisp kan een nog grotere groep mensen genieten van beter eten. Daarmee maken we samen de meeste impact.”

Gemak voor consument

“De Krat is een bewezen succesformule”, vertelt Eric Klaassen, medeoprichter van Crisp. “Maar het is vooral een prachtig voorbeeld van lokaal ondernemerschap en een product dat het waard is om beschikbaar te maken voor veel meer mensen.” In september nam Crisp De Eetfabriek over, waarmee de online supermarkt vers bereide kant-en-klare maaltijden uit eigen keuken aan het assortiment toevoegde. Met de overname van De Krat wil Crisp nog meer gemak bieden voor de consument.

Supermarkt én maaltijd abonnement

“We combineren het aanbod van een volwaardige supermarkt met een flexibel maaltijdbox-abonnement. Je kunt zo voor alle eetmomenten terecht op één plek”, stelt Klaassen. “Groot voordeel is dat je niet langer hoeft na te denken over wat je gaat eten. Daarnaast zorgt het voor grip op je uitgaven, door de zekerheid van een vast bedrag per week, in een periode waarin dit voor iedereen steeds belangrijker wordt.”

Volledige intergratie

Volgens de twee bedrijven bestond er al overlap in de leveranciers, makers, telers en kwekers waarmee de partijen samenwerken. Vanaf begin dit jaar kunnen klanten van De Krat al boodschappen van Crisp aan hun mandje toevoegen. De komende periode gaan de bedrijven het aanbod van De Krat opschalen met de eigen software en logistiek van Crisp. Crisp-klanten krijgen dan vanaf februari de optie om voor een maaltijdbox-abonnement te kiezen. In de zomer vindt de volledige merk- en ketenintegratie plaats. Alle medewerkers van De Krat gaan mee naar Crisp.

Carmen Groeneveld

Carmen Groeneveld

Redacteur VMT

Carmen Groeneveld is redacteur bij VMT met als aandachtsgebieden Wetgeving & Toezicht, Ingrediënt & Product, Economie & Bedrijven en startups.

Nederland wederom grootste bierexporteur binnen Europa

Nederland wederom grootste bierexporteur binnen Europa

Nederland was verledenjaar wederom de grootste bierexporteur van de Europese Unie. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) over de...

Belgische visserijsector: 'Inktvis verdringt tong en schol in het net'

Belgische visserijsector: 'Inktvis verdringt tong en schol in het net'

Belgische en Nederlandse zeevissers vingen tot dusver vooral tong en schol. In België is daar nu verandering in gekomen. Inmiddels domineert de...

foto: shutterstock

EU pleit voor importheffing Russisch graan

De Europese Unie (EU) wil importheffing invoeren voor graan uit Rusland en zijn bondgenoot Belarus. Dat graan kan nu zonder noemenswaardige heffingen...

Beeld: Shutterstock

Herstructurering Unilever: ijstak afgesplitst en gevolgen voor 7500...

Voedingsmiddelenconcern Unilever gaat zijn ijsjestak, met onder andere de merken Magnum en Ben & Jerry's, afsplitsen. Ook wil het bedrijf bij zijn...

NIZO investeert in productielocatie melkzuur

NIZO investeert in productielocatie melkzuur

NIZO neemt de productiefaciliteit voor melkzuur over van Vika Nutrition. Deze aankoop moet ook de relatie met afnemer dsm-firmenich versterken.

Belgische media: Chocoladeproducent Barry Callebaut wil meer dan 300 banen in België schrappen

Belgische media: Chocoladeproducent Barry Callebaut wil meer dan 300...

Verschillende Belgische media melden dat Barry Callebaut 2500 banen wereldwijd schrapt waarvan meer dan 300 bij de fabrieken in België.

Leveringsproblemen door staking Aviko: 'Dit is schadelijk en buitenproportioneel'

Leveringsproblemen door staking Aviko: 'Dit is schadelijk en...

Het personeel van aardappelverwerker Aviko in het Gelderse Steenderen ging woensdagavond in staking, vertelt FNV. Vorig weekend werd er al gestaakt...

Paaseitjes dit jaar duurder vanwege hoge suiker- en cacaoprijzen

Paaseitjes dit jaar duurder vanwege hoge suiker- en cacaoprijzen

(Update) Paaseitjes en andere chocoladeproducten die nu in de schappen liggen, zijn duurder geworden. Economen van ABN Amro, RaboResearch en ING...