1. Europa zet in op makkelijker grensoverschrijdend inkopen supers
  2. Aldi test gemengd gehakt, 40 procent plantaardig
  3. Retailers voeren druk op Europa rond leveringsbeperkingen op
  4. Code rood in visschap: makreel dreigt te verdwijnen uit supers
  5. Voor abonneesNederlander houdt vast aan stukje vlees, maar aanbod plantaardig groeit: 6 inzichten uit Eiwitmonitor 2024
  6. Voor abonnees5 ontwikkelingen in private label verpakkingen: van papier tot hervulbaar
  7. Voedingsexpert over etiketvoorstel retail: 'Een Engelstalig etiket lost niets op'
  8. Geen Nederlandse etiketten meer? Jumbo, Plus en Picnic opperen 1 Engelstalig etiket in EU
  9. Lidl omarmt 'planetary health diet' van WNF en schroeft verkoopdoel volkoren op
  10. Belgische voedingsproducenten kunnen samen met supermarkten gezonde keuzes pushen
  11. Zoutreductie in kant-en-klaarmaaltijden krijgt vorm in NAPV
  12. Weg met het blauwe champignonbakje? Belgische retailers ontwikkelen herbruikbaar alternatief
  13. Onderzoek: supermarkten promoten gezonde voeding onvoldoende
  14. Meer plantaardig en minder dierlijk in de supermarkt? Benchmark geeft inzicht in wat goed gaat en wat niet
  15. HAK verlaagt prijzen peulvruchten
  1. Jumbo introduceert Jumbo's: een foodmerk tussen A-merk en huismerk in
  2. Consumentenbond ziet meer volkoren granen in kant-en-klaarmaaltijden van huismerken
  3. Na Lidl komt ook supermarkt Dirk met hybride vleesproducten
  4. Voor abonneesVan idee naar schap: 'Het supermarktschap halen is lastig, maar niet onmogelijk'
  5. Koninklijke Vezet bouwt nieuwe productielocatie om te voldoen aan toenemende vraag
  6. Nieuwe speler vleesvervangersmarkt: Planted introduceert vervangers van erwteneiwit
  7. Consumentenbond: 'Supermarkten strooien met niet-bestaande, achterhaalde of twijfelachtige prijsverlagingen'
  8. Voedselverspilling in supermarkt neemt steeds verder af
  9. Voor abonneesHybride gehaktmix van Lidl een blijvertje? Experts vinden het spannend
  10. Hybride gehakt met erwteneiwit van Lidl in schap: 'Zelfde smaak, maar lagere prijs en milieu-impact'
  11. Martijn Versteegh van Albert Heijn: 'Productontwikkelaars die spraakmakende gezondere en duurzamere producten ontwikkelen, hebben we hard nodig'
  12. Supermarkten zetten samen in op duurzame cashewketen aangespoord door wetgeving
  13. Gezondheid kant-en-klaarmaaltijden blijft punt van zorg, maar supermarkten sleutelen eraan
  14. Startup berekent een product-LCA binnen een minuut: 'Communicatie over duurzaamheid moet onwijs simpel zijn'
  15. Voor abonneesPLMA-exposanten over innovaties en claims: 'Als afnemers het prijskaartje zien, haken er veel af'