Jumbo vernieuwt vriesversafdeling met meer dan 100 nieuwe producten
Jumbo vernieuwt de vriesversafdeling. Dit betekent een nieuwe indeling en meer dan 100 nieuwe producten. De inrichting richt zich op herkenbare eetmomenten.

Jumbo vernieuwt de vriesversafdeling. Dit betekent een nieuwe indeling en meer dan 100 nieuwe producten. De inrichting richt zich op herkenbare eetmomenten.

Temu stort zich op de Europese markt voor boodschappen. Een markt die alleen al in Nederland goed is voor meer dan €50 miljard. Hoe wil de Chinese webgigant zich tussen Albert Heijn, Picnic en Lidl knokken?

Bijna alle supermarkten in Nederland stoppen met de handel in Atlantische makreel, melden zij tegenover Distrifood. Aldi is de enige formule die zich niet expliciet uitspreekt.

De prijsafstand tussen huismerk en A-merk is afgelopen jaren flink toegenomen, waardoor consumenten meer privatelabelproducten kopen. De prijsverschillen hebben verschillende oorzaken, waaronder de hevige concurrentie van discounters. Ook verhogen supers prijzen van A-merken soms bewust om de positie van het eigen merk te versterken.

Werkgeversvereniging E-commerce Nederland (VEN), waar Picnic, Crisp en Flink onder vallen, krijgt dispensatie van de cao Levensmiddelenbedrijf. Dat meldt het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.
Voor abonneesProveg onderzocht of vleesvervangers in de twee jaar na het eerste onderzoek gezonder zijn geworden. Dit zijn 5 conclusies uit het onderzoek. Ook reageren producent Bobeldijk Foods en supermarktketen Lidl op de resultaten.

Innovatie-expert Danielle Mol helpt met haar bedrijf PrimePact bedrijven met duurzame groei. "Ik werk met bedrijven waarvan ik wil dat ze in 2035 nog groter zijn." Een vleesbedrijf dat in hybride wil stappen, past daarbij. In deze podcast vertelt Danielle over de potentie van hybride, de switch van merken naar de 'lichtgroene' consument, dat productontwikkelaars niet moeten rennen bij elke vraag van de retailer. En nog veel meer.

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) start een onderzoek naar prijzen van levensmiddelen in Nederlandse supermarkten. Hierbij kijkt ACM naar de prijsopbouw en prijsvorming van levensmiddelen die consumenten dagelijks kopen. Dit doet de ACM na signalen dat de prijzen in Nederlandse supermarkten hoger zijn dan in het buitenland.

Dirk doet paling en makreel in de ban en nieuwe producten met de allerslechtste Nutri-score komen niet meer in de schappen. Dat blijkt uit het duurzaamheidsverslag over 2024 van de supermarktketen. Distrifood dook in het rapport. Dit zijn een aantal punten uit het verslag op een rij.

De Nederlandse consument kiest voor waarde, gemak en routine. Volgens onderzoeksburo YouGov stelt de consument nieuwe eisen aan merken in de schappen en online.