herbruikbare verpakkingen

Weg met het blauwe champignonbakje? Belgische retailers ontwikkelen...

Albert Heijn, ALDI, Carrefour, Colruyt, Delhaize en Lidl verenigen zich in de Reusable Packaging Coalition. Ze willen de mogelijkheden rond hergebruik van verpakkingen onderzoeken. In een eerste proefproject zetten ze de overstap naar herbruikbare verpakkingen voor champignons in regio Mechelen.

Supermarkten

Onderzoek: supermarkten promoten gezonde voeding onvoldoende

Supermarkten ondernemen nauwelijks stappen om hun assortiment gezonder te maken. Volgens denktank Questionmark bestaat 83 procent van de supermarktaanbiedingen nog altijd uit ongezonde producten. Ekoplaza doet het het beste. Jumbo, Aldi, Albert Heijn en Plus lopen achter.

eiwittransitie

Meer plantaardig en minder dierlijk in de supermarkt? Benchmark geeft...

Supermarkten hebben stevige doelen geformuleerd voor de transitie naar meer plantaardig: 60/40 plantaardig/dierlijk in 2030. Met hun beleid en in hun assortimenten, aanbiedingen en winkelinrichting kunnen supermarkten de consumptie van minder dierlijk en meer plantaardig bevorderen. Hoe vordert het? Supermarkten lijken flink te experimenteren, maar er is meer nodig.

peulvruchten

HAK verlaagt prijzen peulvruchten

HAK wil dat consumenten vaker peulvruchten eten Daarom verlagen ze de consumentenadviesprijs van het merendeel van haar producten.

Jumbo

Jumbo introduceert Jumbo's: een foodmerk tussen A-merk en huismerk in

Jumbo introduceert een nieuw foodmerk: Jumbo's. Volgens de supermarktketen combineert het merk kwaliteit en betaalbaarheid. De eerste producten onder dit merk zijn een reeks verse maaltijden, sauzen, koffie en ontbijtproducten zoals fruitspreads.

Kant-en-klaarproducten

Consumentenbond ziet meer volkoren granen in kant-en-klaarmaaltijden...

In kant-en-klare maaltijden zijn steeds vaker volkorengranen verwerkt, concludeert de Consumentenbond op basis van eigen onderzoek naar 400 kant-en-klaarmaaltijden met pasta, noedels, rijst of couscous.

  1. Na Lidl komt ook supermarkt Dirk met hybride vleesproducten
  2. Voor abonneesVan idee naar schap: 'Het supermarktschap halen is lastig, maar niet onmogelijk'
  3. Koninklijke Vezet bouwt nieuwe productielocatie om te voldoen aan toenemende vraag
  4. Nieuwe speler vleesvervangersmarkt: Planted introduceert vervangers van erwteneiwit
  5. Consumentenbond: 'Supermarkten strooien met niet-bestaande, achterhaalde of twijfelachtige prijsverlagingen'
  6. Voedselverspilling in supermarkt neemt steeds verder af
  7. Voor abonneesHybride gehaktmix van Lidl een blijvertje? Experts vinden het spannend
  8. Hybride gehakt met erwteneiwit van Lidl in schap: 'Zelfde smaak, maar lagere prijs en milieu-impact'
  9. Martijn Versteegh van Albert Heijn: 'Productontwikkelaars die spraakmakende gezondere en duurzamere producten ontwikkelen, hebben we hard nodig'
  10. Supermarkten zetten samen in op duurzame cashewketen aangespoord door wetgeving
  11. Gezondheid kant-en-klaarmaaltijden blijft punt van zorg, maar supermarkten sleutelen eraan
  12. Startup berekent een product-LCA binnen een minuut: 'Communicatie over duurzaamheid moet onwijs simpel zijn'
  13. Voor abonneesPLMA-exposanten over innovaties en claims: 'Als afnemers het prijskaartje zien, haken er veel af'
  14. Voor abonneesZijn supermarkten tevreden met één set duurzaamheidsdata? Pilot ImpactBuying moet lijn brengen in vraag naar klimaatdata
  15. Biologisch steeds ietsjes minder duur dan niet-bio
  1. Zo wil Lidl België de verkoop van plantaardige eiwitproducten verdubbelen
  2. Minder weerstand bij 'stille eiwittransitie', zo blijkt uit onderzoek ProVeg
  3. Consumenten kopen meer biologisch fruit
  4. Voor abonneesEiwitmeting: zo brengen 6 supermarkten de verkochte dierlijke en plantaardige eiwit in kaart
  5. Wakker Dier vraagt merken om vegarecepten op verpakkingen te plaatsen
  6. Pieter Pot over doorstart: 'We verwachten dit jaar géén verlies te draaien'
  7. Van biodiversiteit tot klimaat: overheidsdashboard volgt duurzaamheidsdata van 5 supermarkten
  8. AH schrapt per direct Blue Band Roombeter-actie na kritiek
  9. Albert Heijn breidt plantaardig assortiment Terra uit
  10. Zo haalde Albert Heijn de reductiedoelen voor verpakkingen eerder dan gepland
  11. Plantaardige alternatieven goedkoper dan vlees
  12. Verpakkingsvrije supermarkt Pieter Pot maakt doorstart
  13. Jumbo verduurzaamt productieketen cashewnoten en vermijdt jaarlijks 63 zeecontainers
  14. Jumbo heeft geen Haribo meer en aanvoer Coca-Cola droogt op
  15. Britse supermarkten stoppen met plastic verpakt agf