Suikervrije snoepjes van Food2Smile krijgen Nutri-Score A

Suikervrije snoepjes van Food2Smile krijgen Nutri-Score A

Food2Smile introduceert 2 nieuwe snoepjes die suikervrij zijn en vezels bevatten. Daarom mogen ze Nutri-Score A claimen.

De snoepjes - ‘Happy Sour’ en ‘Fruit-tastic’ zijn volgens Food2Smile de enige in de categorie die Nutri-Score A claimen. Het nieuwe snoep van is getest en voldoet aan de normen.

Nutri-Score

Miriam Bouwens, voedingsdeskundige en oprichtster van Food2Smile: “Nutri-Score A staat vooralsnog niet op de verpakking. Dat doen we pas als het officieel in Nederland wordt geïmplementeerd en voor iedereen duidelijk is wat dit betekent. Tegelijk zijn we natuurlijk wel trots dat we het enige snoep in Nederland hebben die deze score mag claimen.”

Minder zoetstof

Een goede smaak krijgen was lastig omdat de suikervrije snoepjes nog steeds zoet moeten smaken. Bouwens: “Na jarenlange research & development is het ons gelukt om met minder zoetstof en extra vezels superlekker snoep te maken.” De snoepjes worden gezoet met maltitol en stevia. De polydextrose zorgt voor de vezels.

Ook chips met Nutri-Score A

Het bedrijf maakt ook chips. De nieuwe popped chips barbecue bevat 60% minder vet en flink minder zout. Ook op de barbecue chips zou Nutri-Score A mogen staan.

Onderdeel van de collectie

Suikerreductie

Suikerreductie is een belangrijk onderwerp voor de consument en dus voor de voedingsmiddelenindustrie. Wat is mogelijk en wat doen anderen? Mis je iets in deze collectie of kun je iets toevoegen, laat het de redactie van VMT weten via redactie.vmt@vmnmedia.nl

Dionne Irving

Dionne Irving

Redacteur Productontwikkeling en Duurzaamheid

Dionne Irving is redacteur met als aandachtsgebieden productontwikkeling, duurzaamheid en product- en procesinnovatie.

Beeld: Shutterstock

Sneller en duurzamer eiwitten te ontwikkelen: 'De kans is groot dat...

Cradle biedt bedrijven een softwareplatform waarmee ze sneller eiwitten kunnen ontwerpen, enzymen kunnen optimaliseren en fermentatieprocessen kunnen...

Productinnovaties april: La Trappe Trappist Epos 0.0%

Productinnovaties april: La Trappe Trappist Epos 0.0%

Elke maand plaatst VMT de productinnovaties op een rij. Dit zijn de innovaties van april: La Trappe Trappist Epos 0.0%.

Eiwitmeting: zo brengen 6 supermarkten de verkochte dierlijke en plantaardige eiwit in kaart

Eiwitmeting: zo brengen 6 supermarkten de verkochte dierlijke en...

In Nederland is 39,7% van de eiwitten die de consument koopt in de supermarkt plantaardig en 60,3% dierlijk. Zo blijkt uit de eerste gezamenlijke...

Productinnovaties maart: FreeBrew craft soda

Productinnovaties maart: FreeBrew craft soda

Elke maand plaatst VMT de productinnovaties op een rij. Dit zijn de innovaties van maart: FreeBrew craft soda en Arla Jörd Haverdrink

De potentie van personalized nutrition: 'Fitnesstrackers zijn zo populair geworden, kan dat ook met voedingsadvies?'

De potentie van personalized nutrition: 'Fitnesstrackers zijn zo...

Krijgt Personalized Nutrition (PN) een boost door de recente ontwikkelingen in Artificial Intelligence? 3 startups actief in PN en een expert...

The Protein Brewery krijgt novelfoods-goedkeuring voor schimmeleiwit in Singapore

The Protein Brewery krijgt novelfoods-goedkeuring voor schimmeleiwit...

Het Nederlandse bedrijf The Protein Brewery kreeg een novel foods goedkeuring in Singapore voor het schimmeleiwit Fermotein. Dit betekent dat het...

Beeld: Pointer

Unilever en McDonald's reageren op onderzoek over reclame voor...

De afgelopen zes jaar werd voor €4,2 miljard advertentieruimte ingekocht voor ongezonde voeding, blijkt uit onderzoek van Pointer. Unilever kocht de...

Gezond en verwennen samen in een product? Zo ontwikkelde deze startup een gezonde donut

Gezond en verwennen samen in een product? Zo ontwikkelde deze startup...

Hoe ontwikkel je een gezonder voedingsmiddel dat mensen vooral als verwensnack eten? De Britse startup Urban Legend vertelde hoe zij een gezondere...