Begin april kondigde Albert Heijn de lancering van een nieuwe concept aan: AH Verpakkingsvrij. Tessel Kans van Schuttelaar & Partners fietste naar AH...
KENNISPARTNER - Hoe vind je het juiste evenwicht tussen vrijheid van meningsuiting en het voorkomen van oneerlijke reclame? In dit artikel meer over...
Kwaliteitsmanagement bestaat al sinds het ontstaan van de handel in voedingsproducten. Toch duurde het tot ver in de 20e eeuw totdat ook de overheid...
Voor de zomer is bekend gemaakt dat de introductie van Nutri-Score als het voedselkeuzelogo van Nederland wordt uitgesteld tot in de eerste helft van...
In Listeria-studies en bij productontwikkeling wordt vaak gebruik gemaakt van het Food Spoilage and Safety Predictor (FSSP) 4.0 model. Welke analyses...
KENNISPARTNER - COLUMN - Reclame voor een voedingsmiddel gericht op kinderen, hoe zit dat ook alweer? Foodwatch ging ten strijde tegen kinderreclame...
Nederlandse bedrijven exporteren veel levensmiddelen. Zo is Nederland bijvoorbeeld de grootste vlees- en bierexporteur in de Europese Unie. Er worden...
KENNISPARTNER - De impact van het coronavirus is enorm en houdt tal van ondernemingen bezig. Het is echter niet de eerste crisis waar de (zakelijke)...