
2022 was wederom een bewogen jaar, met name door de oorlog tussen Oekraïne en Rusland en de daaruit voortvloeiende prijsstijgingen en schaarstes. Dit...
2022 was wederom een bewogen jaar, met name door de oorlog tussen Oekraïne en Rusland en de daaruit voortvloeiende prijsstijgingen en schaarstes. Dit...
Verschillende gebeurtenissen zorgen voor snel veranderende consumentenbehoeften. FrieslandCampina Professional geeft in haar trendrapport voor komend...
Als gevolg van de coronapandemie hebben veel horeca ondernemers te kampen met personeelstekorten. Voedingsproducenten proberen hierop in te spelen...
In aanloop van een van de grootste voedingsmiddelenbeurzen ter wereld heeft de Franse SIAL weer een aantal wereldwijde foodtrends op een rij gezet....
De gezondheid van de planeet is belangrijker voor de consument dan hun persoonlijke gezondheid. Dit is de belangrijkste trend die Innova Market...
De gevolgen van de coronacrisis zijn sterk voelbaar in de voedings- en drankindustrie. Een van de gevolgen is dat de sector in een razendsnel tempo...
Een duurzame voedselketen staat bij vrijwel ieder voedselproducerend bedrijf hoog op de agenda. Maar hoe maak je de keten - van boer tot bord - nu...
De ontwikkelingen in de voedingsindustrie gaan nog steeds snel. Consumentenbehoeften veranderen constant, wat gevolgen heeft voor de productie en...
De coronacrisis zorgde voor een enorme verschuiving in de afzetmarkt van de voedingsmiddelensector: van horeca naar retail. Consumenten passen hun...
De organisatie van Free From Food Retail Expo heeft de beurs van aanstaande juni moeten verplaatsen naar 23 en 24 november 2021 als gevolg van de...
Bedrijven in de voedingsmiddelenindustrie moeten steeds flexibeler kunnen inspringen op de behoefte aan nieuwe producten. Ze moeten daarnaast blijven...
De coronacrisis leidt wereldwijd tot veranderende consumentenbehoeften. Euromonitor signaleert in haar trendrapport 10 trends voor 2021 als gevolg...
De coronacrisis heeft volgens Flanders' FOOD stevig ingehakt op zowat alle aspecten van ons vertrouwde leven en heeft ons meer laten nadenken over...
Kerry presenteert zoals elk jaar smaakkaarten. Deze tonen de smaken waarvan zij verwachten dat ze een rol zullen spelen in het komend jaar....
De Britse ingrediëntenleverancier, EHL Ingredients, voorspelt welke voedseltrends in 2021 zullen opspelen.
Consumenten kopen niet méér gezonde producten als die in de aanbieding zijn of op ooghoogte liggen in de supermarkt. (Update met reactie CBL)
Op dit moment is de productie van de chocoladeletters van Albert Heijn nog niet begonnen vanwege de salmonella besmetting in de fabriek van Barry...
Plantaardige vleesvervangers zijn niet meer weg te denken en krijgen een steeds prominentere rol in onze dagelijkse voeding en ook in het...
De huidige inflatie is vooral terug te zien in de stijging van de prijzen van voedingsmiddelen. Die waren volgens het CBS vorige maand fors duurder:...
De prijzen van A-merken in de supermarkt stegen in een jaar tijd harder dan die van huismerken. De prijzen van A-merken gingen 10% omhoog, die van...
Jumbo kampte met lege schappen bij verse melk. De excuses die hiervoor zijn opgehangen bij de verschillende winkels zorgden voor ophef op social...
Jan-Willem Grievink is er duidelijk over: de bakkerijbranche moet af van het denken in kilo’s. 'Zo denkt de consument niet. Die wil een ontbijt kopen...
Engelse supermarkten blijken te falen in het nakomen van hun klimaatverplichtingen. Met hun aanbiedingen stimuleren ze hun klanten meer vlees te...
Er wordt in Nederland steeds minder vlees gegeten. Hoevéél minder is afhankelijk van leeftijd en inkomen.
Unilever gaat onder druk van investeerders het suiker-, vet- en zoutgehalte van zijn producten beter inzichtelijk maken. Het levensmiddelenconcern...
Heineken brengt een nieuw biertje op de Nederlandse markt. Het gaat om Heineken Silver, dat iets minder alcohol bevat en wat minder bitter smaakt....
Het plaatsen van afschrikwekkende foto’s op suikerhoudende frisdranken leidt tot 17 procent daling in omzet.