Picnic-klanten houden van biologisch, fruit en zuivel
Supermarktformule Picnic analyseert jaarlijks het koopgedrag van consumenten. Fruit en zuivel zijn het afgelopen jaar het meest geliefd. Ook ziet...
Supermarktformule Picnic analyseert jaarlijks het koopgedrag van consumenten. Fruit en zuivel zijn het afgelopen jaar het meest geliefd. Ook ziet...
Van AI tot functionele smoothies, van Koreaanse smaken tot vleesvervangers met een eigen identiteit. Aan het eind van elk jaar zijn er vele...
Op welke foodtrends moeten productontwikkelaars letten in 2024? Fooddesigner Marielle Bordewijk identificeert 15 foodtrends voor het nieuwe jaar. In...
Nostalgie, maar ook avontuur. Clean label smaakmakers via fermentatie. VMT bezocht een aantal exposanten op de FiE en ontdekte een aantal smaaktrends.
Volgens Innova Market Insights reageren consumenten - ondanks de inflatie - positief als de ingrediënten eiwit of paddenstoel voor op de verpakking...
Wat wil de Europese consument van plantaardig in 2024? Proveg International gaf tijdens de New Food Conference 2023 alvast inzage in recent...
Consumenten zijn steeds meer op zoek naar duidelijke informatie over (ultra)bewerkte voedingsmiddelen. Ook het verlengen van de 'gezonde jaren' wordt...
Meer dan 160 jonge en ervaren productontwikkelaars kwamen op 26 september naar het Food Future Event. Bekijk de fotoreportage van het geslaagd event.
Wat vraagt de jonge generatie - gen Z - om bij nieuwe producten? Waar moeten productontwikkelaars op letten? Bart Jan Veldhuizen, mede-oprichter van...
De tijd van grote disruptieve innovaties in food is voorbij, zegt de Rabobank. Grote bedrijven zullen zich richten op kleine verbeteringen om de...