05/02 - 06/02/2026 | Paris Packaging Week 2026

05/02 - 06/02/2026 | Paris Packaging Week 2026

Op 5 en 6 februari wordt hal 1 van Paris Expo Porte de Versailles het kloppend hart van de internationale verpakkingswereld. Meer dan 900 exposanten (waaronder Kurz, Heinz, Gainerie Moderne en Arcelor Mittal) presenteren er hun nieuwste innovaties in een ruimte die speciaal voor de gelegenheid wordt omgetoverd tot een laboratorium voor creativiteit en technologie

Op 5 en 6 februari wordt hal 1 van Paris Expo Porte de Versailles het kloppend hart van de internationale verpakkingswereld. Meer dan 900 exposanten (waaronder Kurz, Heinz, Gainerie Moderne en Arcelor Mittal) presenteren er hun nieuwste innovaties in een ruimte die speciaal voor de gelegenheid wordt omgetoverd tot een laboratorium voor creativiteit en technologie.
Onder hen bevinden zich 155 nieuwe deelnemers, zoals Carré d'Ébène, Drago, MCC France Ouest en Thepenier Pharma & Cosmetic, die met frisse ideeën en vernieuwende projecten hun intrede doen op de beursvloer.

Innovaties rond de grootste verpakkingsuitdagingen

Met de komst van de nieuwe Europese PPWR[1] regelgeving staat de Refill & Reuse Zone centraal als een van de blikvangers van deze editie. Dit nieuwe beursgedeelte, volledig gewijd aan duurzame innovatie, komt voort uit een strategische samenwerking met de New European Reuse Alliance (New ERA), de belangrijkste Europese organisatie die zich inzet voor de ontwikkeling van hervulbare en herbruikbare oplossingen. Het doel: de pioniers van hergebruik in de spotlight zetten en laten zien hoe hun innovaties de verpakkingstradities doorbreken en vormgeven aan een circulaire én aantrekkelijke toekomst voor de sector.

Na het startsucces van 2025 keert ook de Discovery Zone terug: een echte vitrine voor de toekomst van verpakking. Bezoekers ontdekken hier 20 start-ups, nieuwe materialen en producten, maar ook technologieën die de sector in volle transformatie aansturen, zoals artificiële intelligentie en smart packaging. De PCD Full-Service Zone, de publieksfavoriet van vorig jaar, wordt voor deze tweede editie uitgebreid om nog meer exposanten te verwelkomen, met extra aandacht voor de wereld van luxe, cosmetica en parfum.

Het internationaal gerenommeerde Pentawards Festival keert op 5 en 6 februari 2026 terug naar de Paris Packaging Week voor een tweede editie. Twee dagen lang biedt het festival zijn bezoekers inspirerende conferenties, creatieve debatten en meeslepende ervaringen rond de laatste designtrends en innovaties die de industrie vormgeven. 

Daarnaast presenteert de Paris Packaging Week voor het tweede jaar op rij haar Trendrapport – Perspectives 2026, ditmaal onder het thema “Cool & Conscious”. Dit trendboek doorzoekt een sterke beweging binnen de sector: verpakkingen die tegelijk aantrekkelijk, gebruiksvriendelijk en esthetisch zijn, maar zonder concessies op het gebied van milieu en maatschappij. Verpakkingen die goed doen, voor de consument én voor de planeet. 

Designers, merken, bureaus en onderzoekers delen hun visie op een toekomst waarin stijl en duurzaamheid elkaar versterken. Onder de bijdragers bevinden zich Louis Marty, CEO van Merci Handy, en Frédéric Dreux, Global R&D Packaging Director bij Unilever. Zij delen hun inzichten over hoe merken hun identiteit heruitvinden om creativiteit, ecologische verantwoordelijkheid en gebruikerservaring te combineren.

"Dit project weerspiegelt onze visie: bewijzen dat je aantrekkelijke, kleurrijke en levendige verpakkingen kunt creëren en tegelijk verantwoordelijk kunt blijven. Bij Merci Handy laten we graag zien dat duurzame schoonheid ook leuk en magisch kan zijn”, zegt Louis Marty, CEO van Merci Handy.

Een kwart eeuw innovatie ingeluid bij het Place Vendôme

Sinds de eerste editie van PCD in 2001 viert de Paris Packaging Week de innovatie binnen de sector via haar prestigieuze Innovation Awards. In 2026 krijgt deze traditie een nieuwe dimensie met de lancering van de Innovation Awards Party, een exclusief evenement dat de avond vóór de beurs plaatsvindt in het elegante Pavillon Vendôme, aan de iconische Place Vendôme.

Nieuw dit jaar: de Packaging Première Innovation Awards voegen zich bij de ADFPCD en PLD Innovation Awards. Voor het eerst worden de meest opmerkelijke innovaties in luxeverpakkingen bekroond; van verfijnde culinaire producten tot mode, accessoires, uurwerken en juwelen.
Een uniek moment waarop alle werelden van de beurs samenkomen!

De prijzen worden toegekend door een jury van internationale experts uit toonaangevende merken en invloedrijke designbureaus. Zij onderscheiden projecten die uitblinken in technische innovatie, designkwaliteit, gebruikerservaring en duurzaamheid, de pijlers van de verpakkingsindustrie van de toekomst.

Paris Packaging Week 2026

De Paris Packaging Week biedt een evenement op maat, met beurzen gericht op de belangrijkste vakgebieden: 

ADF voor aerosols;

PCD voor cosmetica en parfums;   

PLD voor premium en luxe dranken;   

- Packaging Première voor luxegoederen zoals mode, horloges, juwelen en delicatessen;

- Pentawards Festival, de internationale referentie op het gebied van verpakkingsdesign.

De toegang voor bezoekers is gratis, door te registreren via parispackagingweek.com

Praktische informatie 

  • Data: 5 en 6 februari 2026 (openingsavond op 4 februari)  
  • Locatie: Parijs, Paris Expo Porte de Versailles, Hal 1  
  • Persaccreditatie: via deze link   

Over Easyfairs  

Easyfairs organiseert en host evenementen die doelgroepen samenbrengen en hen een blik op de toekomst bieden.

De groep organiseert momenteel 110 toonaangevende vakbeurzen in 12 landen (Algerije, België, Finland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland, Portugal, Spanje, Zweden, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk) en beheert acht expohallen in België, Nederland en Zweden (Antwerpen, Gent, Mechelen-Brussel Noord, Namen, Gorinchem, Hardenberg, Malmö en Stockholm).

Bij Easyfairs streven we ernaar het leven van onze klanten eenvoudiger te maken, hun rendement te maximaliseren en hun tijd te optimaliseren dankzij all-in formules, geavanceerde technologie en een klantgerichte aanpak. Onze digitale tools en platformen bieden onze doelgroepen het hele jaar door uitstekende mogelijkheden om te netwerken en zaken te doen.

De groep telt 870 betrokken medewerkers, maakt gebruik van de beste marketing- en technologieoplossingen en ontwikkelt sterke, relevante merken voor haar doelgroepen.

Voor het zevende jaar op rij kreeg Easyfairs in 2025 van Deloitte de titel ‘Best Managed Company’ toegekend, waarmee de groep de prestigieuze Platinum-onderscheiding behaalde. Het bedrijf behoort tot de top 20 beursorganisatoren wereldwijd, volgens de jaarlijkse STAX-ranking.

Visit the future met Easyfairs en lees meer via www.easyfairs.com.

Over Pentawards 

Sinds de oprichting in 2007 is Pentawards uitgegroeid tot hét internationale referentiepunt voor verpakkingsdesign. Het fungeert als een wereldwijd platform en een bruisende community die creativiteit, inspiratie en vakmanschap samenbrengt.
Met zijn jaarlijkse competitie, internationale conferenties, festival, trendrapporten en online content verbindt Pentawards ontwerpers, merken en bureaus over de hele wereld en zet het de toon voor innovatie binnen de sector. 

De jaarlijkse Pentawards-wedstrijd bekroont de meest vernieuwende en creatieve verpakkingsontwerpen wereldwijd. De inzendingen worden beoordeeld door een prestigieuze jury van meer dan 50 experts uit toonaangevende merken en bureaus zoals Estée Lauder, Microsoft, Pentagram en PUMA. 

In haar negentiende jaar blikt de Petawards sinds de lancering van de wedstrijd inmiddels terug op meer dan 32.000 inzendingen uit ruim 90 landen. De winnaars worden gehuldigd tijdens een exclusieve gala-evenement, en hun ontwerpen verschijnen in The Package Design Book, een internationale referentie binnen de verpakkingssector. 

Ga naar www.pentawards.com of volg @Pentawards voor meer informatie.


[1] Packaging and Packaging Waste Regulation.

Neem voor mee informatie contact op met Open2Europe:

Camille Iparraguirre | +33 1 55 02 15 29

Tirza Quint | +33 1 55 02 27 90

easyfairs@open2europe.com

Onderwerpen aanpassen

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.

  1. Startup werkt aan transparante, korte vanilleketen: 'Opbrengsten wegen vaak niet op tegen inspanningen'
  2. NVWA versoepelt meldwijzer: onveilige producten binnen eigen beheer hoeven niet gemeld
  3. 21 gevallen listeriose en 2 doden: 'Kazen werden geproduceerd op een oude productie lijn' (update)
  4. Overcapaciteit in zuivel- en vleessector dreigt door krimpende veestapel, verwacht ABN Amro
  5. Nederlandse recalls en waarschuwingen augustus: Mogelijk Bacillus cereus in pannenkoeken
  6. Belgische recalls en waarschuwingen augustus: Mogelijk Listeria monocytogenes in kaas
  7. Blik zonder BPA? Tata Steel ontwikkelt polymeerlaag als alternatief
  8. Voor abonneesInterview: Nicole Freid (Hak) over boeren, supers, biologisch en inkoop
  9. Voor abonneesFranse yersinia-uitbraak door geitenkaas groter dan gedacht
  10. Voor abonneesZo gebruiken producenten AI voor duurzaamheidswetgeving: 2 cases en 10 tips
  1. Voor abonneesArgentinië meldt reeks nieuwe uitbraken van trichinellose
  2. Voor abonneesGezondheidsclaim aanvragen: zo deed Zespri dat voor groene kiwi's
  3. FNV valt over ontbrekende pauzes OMT'ers slachthuizen: NVWA gaat gesprek aan
  4. Voor abonnees4 belangrijke beleidsontwikkelingen in voedselveiligheid: van meldplicht tot nieuwe risico's
  5. Productinnovaties juli/augustus: Entremont lanceert raclette kaassneetjes
  6. Voor abonneesMassale voedselvergiftiging bij gratis schoollunchprogramma in Indonesië
  7. Voor abonneesContaminanten in plantaardige zuivelalternatieven: de microbiologische uitdagingen
  8. Duurzaamheid laten leven in het hele bedrijf? Arla en Fish Tales vertellen hoe zij dat aanpakken
  9. Voor abonneesSpaanse salmonella-uitbraak vermoedelijk veroorzaakt door tomaten
  10. Grote brand bij cacao-opslagbedrijf in Veenendaal