Verpakkingsbeurs All4Pack Emballage stelt duurzaamheid centraal

Verpakkingsbeurs All4Pack Emballage stelt duurzaamheid centraal

De verpakkingssector staat centraal in de transitie naar circulariteit en CO2-neutraliteit. De beurs All4Pack Emballage - van 4 t/m 7 november 2024 in Parijs - presenteert zich als dé showcase voor innovaties op het gebied van duurzaamheid, prestaties en winstgevendheid.

De beurs biedt een platform voor uitwisseling en samenwerking, maar het dient ook als inspiratiebron voor de industrie en ondersteunt professionals bij het aanpakken van milieuvraagstukken. Ook wetgeving houdt de verpakkingssector bezig zoals de Franse AGEC en Climate & Resilience Acts in Frankrijk en het voorstel voor een verordening betreffende verpakking en verpakkingsafval (PPWR) die momenteel wordt besproken in het Europees Parlement.

Ontmoetingsplaats

De verpakkingssector speelt een cruciale rol bij het bevorderen van circulariteit en het verminderen van de CO2-uitstoot in de industrie. De 2024-editie van All4Pack Emballage zal fungeren als een ontmoetingsplaats voor bedrijven, met een scala aan zakelijke bijeenkomsten tussen bezoekers en exposanten.  Ook kunnen bezoekers ideeën en innovaties zien van de ruim 1100 exposanten die worden verwacht.

Startups in circulariteit

Gedurende de beurs zullen experts uit de branche hun inzichten delen in diverse spreekfora. In de All4Pack Circularity zone komen innovatieve startups en belangrijke spelers samen die zich inzetten voor ecodesign, recycling en het verminderen van de ecologische voetafdruk.

Innovatie-awards

In de innovatiezone kunnen bezoekers de winnende inzendingen van de 2024 awards zien. Ook zijn de nieuwste trends te ontdekken. Er zijn 2 rondleidingen: Pack Innovation Tour en Pack Machine Tour die voeren langs innovatieve verpakkingen en verpakkingsmachines.

Conferentie

In de conferentiezone kunnen bezoekers gedurende de vier beursdagen een uitgebreid programma van 27 lezingen en paneldiscussies volgen. Onderwerpen variëren van milieu, wetgeving en technologie tot nieuwe consumentengewoonten in Frankrijk en daarbuiten.

Food Future Event: zo maken foodbedrijven keuzes in duurzame verpakkingen en ingrediënten

Food Future Event: zo maken foodbedrijven keuzes in duurzame...

Ieder foodbedrijf wil een zo duurzaam mogelijk product in een zo duurzaam mogelijke verpakking, toch? Maar wat is duurzaam en wat accepteert de...

Food Safety Event: Praktische maatregelen om duurzaamheid in de keten te waarborgen

Food Safety Event: Praktische maatregelen om duurzaamheid in de keten...

Als de voedselindustrie de verspilling tegen 2030 wil halveren, is er nog veel werk aan de winkel. Kan een certificering daarbij helpen? In de laatst...

Food Safety Event: Hoe AI de risico's in de voedselketen identificeert

Food Safety Event: Hoe AI de risico's in de voedselketen identificeert

Hoe kan AI ondersteunen in het identificeren en beoordelen van voedselveiligheidsrisico's? Op welke manieren pas je dit toe? En wat zijn de...

Op deze zes manieren probeert Albert Heijn voedselverspilling tegen te gaan 

Op deze zes manieren probeert Albert Heijn voedselverspilling tegen...

Vanaf vandaag staat er een 'kijk-, ruik- en proeflogo' op de verpakkingen van Albert Heijn eigenmerk magere- en volle yoghurt en karnemelk. Het logo...

Circulaire verpakkingen in 2050? Volgens TNO hebben deze 2 strategieën de meeste potentie

Circulaire verpakkingen in 2050? Volgens TNO hebben deze 2...

De Nederlandse overheid wil tegen 2050 alle plastic verpakkingen maken van gerecycled materiaal en hernieuwbare grondstoffen. Uit de analyse van TNO...

Foto: FSSC 22000

FSSC 22000 versie 6 krijgt GFSI-erkenning

Foundation FSSC meldt dat de nieuwste versie van hun schema, FSSC 22000 versie 6, op 23 augustus 2024 de Global Food Safety Initiative (GFSI)...

Een op drie mensen weet keurmerk niet te onderscheiden van neplogo

Een op drie mensen weet keurmerk niet te onderscheiden van neplogo

Eén derde van de consumenten kan gecertificeerde duurzaamheidskeurmerken niet onderscheiden van fictieve logo's en valse claims. De...

Kleine verpakkingen en keuze in alcoholvrij: hier let de consument op als het gaat om duurzaamheid en gezondheid

Kleine verpakkingen en keuze in alcoholvrij: hier let de consument op...

Hoe beïnvloeden duurzaamheid en gezondheid het aankoopgedrag van de consument? CPS GfK | YouGov onderzocht de belangrijkste winkelstrategieën van...