Heineken wil met 'Silver' twintiger bereiken

Heineken wil met 'Silver' twintiger bereiken

Heineken brengt een nieuw biertje op de Nederlandse markt. Het gaat om Heineken Silver, dat iets minder alcohol bevat en wat minder bitter smaakt. Het is naast het originele Heineken en de alcoholvrije versie het derde bier onder het moedermerk van de brouwer.

Dit meldt het ANP.

Silver heeft een alcoholpercentage van 4 procent. Het nieuwe bier krijgt ook een eigen kleur en dat is turquoise. Dat blauwgroen zit tussen het groen van het origineel en het blauw van zijn alcoholvrije bier.

Jongvolwassenen

‘Dit is in feite de derde cruciale toevoeging aan ons portfolio. We richten ons hiermee op de jongvolwassenen, grofweg in de leeftijdscategorie van 21 tot 30 jaar. Vooral voor hen is dit verfrissende, toegankelijke bier gebrouwen’, zegt Fleur Jansen, directeur retail van Heineken in een interview met Distrifood.

Heineken Silver is verkrijgbaar bij Jumbo en vanaf volgende week bij Albert Heijn. Daarna volgen andere supermarkten. Vanaf eind maart wordt het nieuwe bier geschonken in de horeca en op festivals.

Dionne Irving

Dionne Irving

Redacteur Productontwikkeling en Duurzaamheid

Dionne Irving is redacteur met als aandachtsgebieden productontwikkeling, duurzaamheid en product- en procesinnovatie.

Onderzoek: Lidl slijt meer vleesvervangers vanuit het vleesschap zonder kannibaliseren

Onderzoek: Lidl slijt meer vleesvervangers vanuit het vleesschap...

Lidl heeft afgelopen half jaar 7% meer vleesvervangers verkocht tijdens een test waarbij vleesvervangers een plaats krijgen in hetzelfde schap als...

foto: shutterstock

Consumentenbond: 'Vooral huismerken beknibbelen stilletjes op dure...

Volgens de Consumentenbond passen voedingsbedrijven hun receptuur aan om prijsstijging van grondstoffen te compenseren. Zo zit er minder hazelnoot in...

Consumentenbond: 'Veel kant-en-klaarmaaltijden ongezonder dan gedacht'

Consumentenbond: 'Veel kant-en-klaarmaaltijden ongezonder dan gedacht'

Veel kant-en-klaarmaaltijden van blijken ongezonder dan beweerd. Dat concludeert de Consumentenbond op basis van eigen onderzoek. De bond onderzocht...

Foodwatch wil transparantie eierketen: Nepluvi reageert 

Foodwatch wil transparantie eierketen: Nepluvi reageert

Foodwatch eist dat de verpakking van vrije-uitloopeieren wordt aangepast zodra er een ophokplicht van kracht is. Daarom stapte de organisatie vorige...

Plantaardige alternatieven goedkoper dan vlees

Plantaardige alternatieven goedkoper dan vlees

Vlees en zuivel zijn in veel supermarkten goedkoper dan de plantaardige alternatieven. Denktank Questionmark onderzocht vorig jaar bij Albert Heijn,...

Picnic-klanten houden van biologisch, fruit en zuivel 

Picnic-klanten houden van biologisch, fruit en zuivel

Supermarktformule Picnic analyseert jaarlijks het koopgedrag van consumenten. Fruit en zuivel zijn het afgelopen jaar het meest geliefd. Ook ziet...

Conclusie pilot Jumbo: Geen vleesvervangers naast vlees

Conclusie pilot Jumbo: Geen vleesvervangers naast vlees

Na een pilot in zeven winkels heeft Jumbo besloten vleesvervangers niet naast het vleesproduct te plaatsen. Vervolgonderzoek is nodig.

Gezond eten vaak te duur en ongezond vaak té lekker

Gezond eten vaak te duur en ongezond vaak té lekker

Van de mensen die gezonder willen eten zegt 17 procent te weinig geld te hebben om daadwerkelijk gezonde producten te kopen. Een groter deel van 39...