Heineken wil met 'Silver' twintiger bereiken

Heineken brengt een nieuw biertje op de Nederlandse markt. Het gaat om Heineken Silver, dat iets minder alcohol bevat en wat minder bitter smaakt. Het is naast het originele Heineken en de alcoholvrije versie het derde bier onder het moedermerk van de brouwer.
Delen:

Dit meldt het ANP.

Silver heeft een alcoholpercentage van 4 procent. Het nieuwe bier krijgt ook een eigen kleur en dat is turquoise. Dat blauwgroen zit tussen het groen van het origineel en het blauw van zijn alcoholvrije bier.

Jongvolwassenen

‘Dit is in feite de derde cruciale toevoeging aan ons portfolio. We richten ons hiermee op de jongvolwassenen, grofweg in de leeftijdscategorie van 21 tot 30 jaar. Vooral voor hen is dit verfrissende, toegankelijke bier gebrouwen’, zegt Fleur Jansen, directeur retail van Heineken in een interview met Distrifood.

Heineken Silver is verkrijgbaar bij Jumbo en vanaf volgende week bij Albert Heijn. Daarna volgen andere supermarkten. Vanaf eind maart wordt het nieuwe bier geschonken in de horeca en op festivals.