Bakker ontwikkelt koolhydraatarm brood met geupcycled brouwgraan
Vanaf juni dit jaar verkoopt Bakkerij Schuld in al haar filialen een nieuw koolhydraatarm brood. Ze gebruiken geupcycled brouwgraan, een functioneel ingrediënt van MaGie Creations.
Vanaf juni dit jaar verkoopt Bakkerij Schuld in al haar filialen een nieuw koolhydraatarm brood. Ze gebruiken geupcycled brouwgraan, een functioneel ingrediënt van MaGie Creations.
De Texelse brouwerij brouwt dit jaar 25 jaar bier op Texel. Dit doet de brouwerij naar eigen zeggen 'met respect voor het eiland'. Sinds vier jaar is de lokale brouwerij onderdeel van Heineken. Daardoor heeft de brouwerij naar eigen zeggen meer tijd voor innovatie. De nieuwe smaken bier vliegen maandelijks van de tap in Texel. Wat aanslaat, rolt de brouwerij uit naar 'de overkant'. VMT nam een kijkje bij de brouwerij.
Upfront heeft een shake ontwikkeld met eiwit uit een reststroom van bier. Volgens het bedrijf is het de meest functionele plantaardige eiwitshake op de markt.
Op 1 april 2024 is de gewijzigde Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken (RvA) in werking getreden. De vorige versie van deze code stamt uit 2014. In dit artikel komen een aantal in het oog springende nieuwe regels aan bod over: minderjarigen, social media, de nieuwe educatieve slogan en amateursport.
Nederland was verledenjaar wederom de grootste bierexporteur van de Europese Unie. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) over de handel in bier. Het bureau vergeleek ook de export van bevroren aardappelproducten zoals friet en chocolade. Nederland exporteerde vorig jaar voor 2 miljard euro aan bier. Dat was meer dan België, dat in 2023 voor 1,7 miljard euro aan bier exporteerde.
MaGie Creations zet samen met De Bakkers Combinatie en Vermaat Groep een nieuw product op de markt: de PowerBagel. Het geheime ingrediënt? PowerFlour, gemaakt uit bierbostel. Deze week sluit MaGie Creations een langdurig partnerschap met de Belgische familiebrouwerij Haacht, waarmee het bedrijf de levering van biergraan de komende jaren zeker stelt.
De 'virgin cocktail', of 'mocktail', en het 0.0 (speciaal) biertje zijn niet meer weg te denken van de menukaart. De keuze is reuze voor wie alcoholvrij wil toosten; de tijden van uitsluitend kinderchampagne van appelsap met prik zijn voorbij. Dit is een positieve ontwikkeling met het oog op verantwoord alcoholgebruik. Hoogste tijd dus voor de reclamecode om mee te bewegen met deze ontwikkeling.
De branchevereniging voor Nederlandse brouwers roept het nieuwe kabinet op om maatregelen te nemen om alcoholconsumptie onder de 18 jaar te stoppen. Ook moeten ze overmatige alcoholconsumptie tegengaan. Daarnaast roepen ze de formerende partij op de belastingverhoging op alcoholvrij bier terug te draaien.
De Duitse bierbrouwerijgroep Bitburger start met jam- en zoetwarenfabrikant Zentis een nieuwe joint venture V-Comp Pro. Met dit bedrijf willen ze plantaardige melkalternatieven maken met haver als grondstof.
STARTUP BELICHT - Een biertje na het sporten in plaats van een eiwitshake? Dat vinden veel sporters geen goed idee. Startup Thrive bedacht een alcoholvrij eiwit-verrijkt bier waardoor een biertje na het sporten wel een goed idee is, stellen de oprichters. VMT sprak met marketingmanager Stan Bufkens over de oprichting van de startup, de ontwikkeling van het bier en de verdere plannen.