150 jaar Buteressence: 'Jubileum onderstreept trots gevoel'

150 jaar Buteressence: 'Jubileum onderstreept trots gevoel'
Het nieuwe jubileumlogo

Buteressence, het oudste in Nederland gevestigde aromahuis, luidde donderdag 28 november op feestelijke wijze het jubileumjaar in. In 2020 bestaat het in Zaandam gevestigde bedrijf 150 jaar en staat daarmee mede aan de oorsprong van een belangrijke en florerende aroma-industrie in Nederland.

Twee thema’s lopen als een rode draad door het jubileumjaar heen. Onder de slogan ‘Lekker Bezig’ toont het bedrijf constant in ontwikkeling te zijn om eigentijdse en onderscheidende aroma’s te creëren en produceren.

Daarnaast start de onderneming ambitieuze plannen voor de komende jaren in zowel verbeterde productiefaciliteiten en een vernieuwing van het portfolio aanbod.

Trots

Ton Toben, directeur-eigenaar van het bedrijf dat veertig medewerkers telt : "Het succes en de continuïteit is te danken aan de collega’s en de vele klanten die het bedrijf mocht bedienen door de jaren heen. Een prestatie om trots op te zijn!"

Relatiedag

Als blijk van waardering staat er voor alle klanten een speciale relatiedag gepland op donderdag 18 juni 2020 om een kijkje in de keuken te komen nemen. Meer informatie over het aankomende jubileumjaar alsmede de relatiedag kunt u volgen via de speciale jubileumpagina op www.buteressence.com.

Contactpersoon Buteressence: Eric Lemmers 075 631 44 11 of via info@buteressence.com

Maatwerk en flexibiliteit

Buteressence verkoopt haar aroma's voornamelijk in de Benelux en ‘business to business’ aan bekende merkfabrikanten, private label specialisten en veelbelovende startups. En dus is het bedrijf uit Zaandam voor het eigen succes sterk afhankelijk van de ontwikkelingen bij klanten in de veeleisende voedingsmarkt.
Maatwerk leveren en flexibiliteit zijn hierbij een eerste vereiste.

Dit artikel is gesponsord door Buteressence.

Zo denken Amerikanen over ultrabewerkte voeding: 5 inzichten

Zo denken Amerikanen over ultrabewerkte voeding: 5 inzichten

Ook in de Verenigde Staten is ultraprocessed een populair onderwerp. Innova Market Insights deed consumentenonderzoek en kwam tot 5 inzichten. Bij de...

Beeld: Shutterstock

Waar rook is, is vuur? Producenten reageren op afschaffing rookaroma's

De Europese Commissie verbiedt het gebruik van bepaalde rookaroma's in voedingsmiddelen. Waar fabrikanten twee tot vijf jaar de tijd krijgen om...

Beeld: Shutterstock

Gepuzzel met additievenverordening? Zo kun je er het beste mee omgaan

ANALYSE - Is een additief toegestaan voor een product? En welke hoeveelheid van het additief mag je gebruiken? De zoektocht naar de antwoorden op...

Credit: PlantFWD

Jonge startups gaan voor minder bewerkte vlees-, vis- en...

Voorheen ontwikkelden startups vleesvervangers die heel erg op vlees moesten lijken, een lange ingrediëntenlijst maakte niet uit. Jonge startups...

EU wil af van aroma's voor vlees, worst, kaas en barbecuesauzen: om deze stoffen gaat het

EU wil af van aroma's voor vlees, worst, kaas en barbecuesauzen: om...

De Europese Unie verbiedt een aantal rookaroma's die producten als rookworst en barbecuesaus een rooksmaak geven. De smaakstoffen zijn ongezond,...

Cargill zet vol in op fermentatie

Cargill's antwoord op vraag naar minder ultraprocessed is...

Niels Boetje, leider van Cargill Nederland vertelt aan VMT dat de multinational inzet op fermentatie als antwoord op de consumentenvraag naar...

IFF nestelt zich met co-creatiecentrum naast voedselfabrikanten in Wageningen

IFF nestelt zich met co-creatiecentrum naast voedselfabrikanten in...

IFF, een wereldwijde producent van smaak- en geurstoffen voor de voedingsindustrie, opent donderdag 18 april een nieuw co-creatiecentrum in...

Beeld: Burg Group

Burg Group breidt uit naar de Verenigde Staten: 'Meer mensen weten...

Natuurazijn producent Burg Group heeft een nieuwe productielocatie geopend in de Verenigde Staten. Het is voor de producent de eerste vestiging...