Euro Caps innoveert snel, gaat de markt op en optimaliseert daarna verder

Euro Caps maakt koffiecapsules die compatibel zijn met Nespresso en Dolce Gusto machines. Ze worden in de retail in meer dan 40 landen wereldwijd verkocht. Het bedrijf innoveert op hoge snelheid, maar hoe werkt dat in de praktijk?

Als een nieuwe innovatie voor 80% geoptimaliseerd is, gaat het de markt al op. Daarna wordt er aan de overige 20% gewerkt. Dit proces zorgt voor snelheid, maar maakt het ook complex. R&D Director Kachung Tsang vertelt tijdens de Food Process Update op 13 april aanstaande over deze innovatie-aanpak. Hij deelt wat er nodig is om dit voor elkaar te krijgen. Tsang is sinds begin dit jaar werkzaam bij de producent van koffiecapsules.

Afbreekbare koffiecapsules

Begin vorig jaar interviewde VMT Nils Clement, directeur van Euro Caps over de ontwikkeling van afbreekbare koffiecapsules.

In de jaren daarvoor probeerde Clement, enthousiast en gedreven als hij is, zo goed en kwaad als het kan, zelf leiding te geven aan de verpakkings- en R&D-teams. Maar met het steeds groter wordende bedrijf, bleek dat steeds moeilijker. Hij realiseerde zich dat als Euro Caps verdere stappen wilde maken op bijvoorbeeld de verduurzaming van verpakkingen meer aansturing en focus nodig zijn.

Food Process Update

Op 13 april 2021 organiseert VMT het online event Food Process Update met het thema: Het spanningsveld tussen innoveren en efficiënt produceren.

Aan de ene kant wil en moet een bedrijf nieuwe producten naar de markt brengen. Aan de andere kant is er druk op productie om de bestaande producten zo efficiënt mogelijk te produceren. Hoe gaan teams met dit spanningsveld om? Wat zijn best practices en waar kan het beter?

In het online event komen naast Euro Caps vertellen ook Me-at, Nestle en Karma Kebab hoe zij een traject van productidee tot geproduceerd product benaderen.

Bekijk het programma

Direct aanmelden