
Consumenten kopen in de supermarkt steeds meer producten met een duurzaamheidskeurmerk. In 2022 besloeg het omzetaandeel van producten met een...
Consumenten kopen in de supermarkt steeds meer producten met een duurzaamheidskeurmerk. In 2022 besloeg het omzetaandeel van producten met een...
Wat maakt dat de mainstream consument meer vleesvervangers eet? Smaak natuurlijk, dat weet iedereen, maar wat is nog meer van invloed? In recent...
Tony’s Chocolonely is door consumenten gekozen tot duurzaamste merk van Nederland. Daarmee stoot de chocoladeproducent De Vegetarische Slager van de...
Consumenten kopen niet méér gezonde producten als die in de aanbieding zijn of op ooghoogte liggen in de supermarkt. (Update met reactie CBL)
Bijna alle supermarkten geven onvoldoende informatie over de broodjes die ze afbakken in de winkel, stelt de Consumentenbond na eigen onderzoek. Het...
Als gevolg van de inflatie proberen Nederlanders zoveel mogelijk te besparen op de dagelijkse boodschappen. Het consumentenvertrouwen was volgens het...
Vorig jaar streefde De Vegetarische slager, als nieuwkomer in de jaarlijkse duurzaamheidsindex van Sustainable Brand Index Nederland, al bijna de...
Er wordt in Nederland steeds minder vlees gegeten. Hoevéél minder is afhankelijk van leeftijd en inkomen.
Het merendeel van de Nederlanders (72 procent) vindt dat we minder dieren moeten eten. 28 procent hoopt op een toekomst waarin we helemaal geen vlees...
Een smaakpanel van de Consumentenbond beoordeelde zeven vegetarische rookworsten. Naast smaak werden ook de voedingswaarden beoordeeld. Vier van de...