Kip van bakje naar zakje: Albert Heijn bespaart plastic
Albert Heijn gaat een deel van het kipassortiment in zakjes verpakken in plaats van de harde plastic bakken.

Albert Heijn gaat een deel van het kipassortiment in zakjes verpakken in plaats van de harde plastic bakken.

De International Council for Animal Welfare (ICAW) lanceert vandaag een nieuwe campagne om Ahold Delhaize onder druk te zetten. Dit doet de organisatie door het lanceren van een geïllustreerd kinderboek waarin Ahold Delhaize de 'sprookjesschurk' is die miljoenen dieren opsluit in kleine kooien. Verschillende beroemdheden en dierenwelzijnsorganisaties promoten de lancering van het boek.

Hoe beoordelen klanten het huismerkaanbod van vegan producten bij Albert Heijn, Jumbo, de Superunie-leden (G'woon), Aldi, Lidl en Picnic? Sensorisch marktonderzoeksbureau Smaakonderzoek.nl deed voor Distrifood uitgebreid onderzoek naar eigen merk hummus, gemengde ongezouten noten, sojayoghurt en plantaardig gehakt.

Albert Heijn maakt bekend de Nutri-Score op het hele assortiment te plaatsen, nu ook op de A-merken. Dit is een van de maatregelen die ze nemen om klanten meer gezonde voeding te laten eten.

Albert Heijn verkoopt weer kilozakken blauwe bessen uit de diepvries. De marktleider heeft na de terugroepactie van vorige maand, vanwege hepatitis A, enkele wijzigingen doorgevoerd.

31 mensen hebben zich inmiddels bij Albert Heijn gemeld omdat ze ziek zijn geworden na het eten van blauwe bessen van de supermarktketen.

Albert Heijn haalt per direct blauwe bessen van het huismerk uit de schappen. Het diepvriesproduct is mogelijk besmet met hepatitis A.

Foodwatch roept de Albert Heijn Lekkerbekjes uit tot winnaar van het Gouden Windei van 2024. Het product ontving de meeste stemmen van consumenten, namelijk 39%. Albert Heijn is het niet eens met de nominatie en weigerde volgens Foodwatch de prijs in ontvangst te nemen.

Albert Heijn, ALDI, Carrefour, Colruyt, Delhaize en Lidl verenigen zich in de Reusable Packaging Coalition. Ze willen de mogelijkheden rond hergebruik van verpakkingen onderzoeken. In een eerste proefproject zetten ze de overstap naar herbruikbare verpakkingen voor champignons in regio Mechelen.

Foodwatch maakt 7 genomineerden bekend voor het Gouden Windei van 2024. Eén van de zeven producten zal gekroond worden tot 'meest misleidende product van 2024'. De genomineerden zijn Albert Heijn, Liga, Knorr, Danerolles, Hertog IJs, Nescafé en Milka. Allen zijn genomineerd vanwege 'krimpflatie' en 'beknibbelflatie'. VMT vroeg de genomineerden om een reactie.