Update: Pieter Pot gaat door met nieuwe eigenaar

Update: Pieter Pot gaat door met nieuwe eigenaar

Onlinesupermarkt Pieter Pot was in de financiële problemen. Door een hoge schuldenlast dreigde een faillissement. In een update laat Pieter Pot weten dat het faillissement is afgewend. Jordan Kopelle en Dominique Rommers van de Delicatessenfabriek nemen het bedrijf over.

Met de Delicatessenfabriek als nieuwe eigenaar kan de verpakkingsvrije supermarkt blijven bestaan. Kopelle en Rommers hebben hiermee een faillissement weten te voorkomen. Zij zullen op lange termijn investeren in Pieter Pot. De nieuwe eigenaren vroegen afgelopen week een kwijtschelding van een deel van de vordering. In een brief, in handen van Retailtrends, gericht aan de leveranciers vroegen zij crediteuren hiervoor een akkoord te geven.

Pieter Pot naar een ‘volgend niveau’

Kopelle en Rommers over de overname: “Wij vinden het bijzonder hoe ver oprichters Martijn en Jouri dit innovatieve verpakkingsvrije concept hebben gebracht. Door onze operationele kennis en ervaring zien wij de kans om het concept naar het volgende niveau te brengen.” Eerder was de Delicatessenfabriek al betrokken bij Pieter Pot. Zo was het bedrijf verantwoordelijk voor het wassen van de statiegeldpotten en flessen.

Gevolgen voor de consument

Voor de consument zal er bij Pieter Pot niks veranderen, laat de onlinesupermarkt weten in een mail aan hen. Consumenten kunnen blijven bestellen zoals ze gewend zijn. Ook de bezorging blijft onveranderd. Daarnaast zijn er plannen om de service verder te verbeteren met onder andere assortimentsuitbreidingen. Zodra deze stappen concreet zijn, zullen consumenten hierover geïnformeerd worden.

Noodzakelijke stap om missie voort te zetten

Oprichters Jouri Schoemakers en Martijn Bijmolt over de overname naar de consument: “Deze stap was noodzakelijk om onze missie voort te zetten. We zijn enorm dankbaar voor het vertrouwen dat je ons reeds gegeven hebt en de impact die we samen hebben gerealiseerd. Sinds de oprichting in 2019 hebben we meer dan 50.000 klanten laten kennismaken met verpakkingsvrije boodschappen, hebben grote merken hun keten veranderd en zijn er meer dan 4 miljoen verpakkingen bespaard. Er is een systeemverandering in gang gezet en aangetoond dat consumenten voor verpakkingsvrij willen kiezen. Dit is pas de start van de systeemverandering.”

Brand in Kikkomanfabriek onder controle

Brand in Kikkomanfabriek onder controle

Het afgelopen weekend woedde er in de fabriek van sojasausproducent Kikkoman in het Groningse Sappemeer een brand. De brandweer had het onder...

Zo wil Lidl België de verkoop van plantaardige eiwitproducten verdubbelen 

Zo wil Lidl België de verkoop van plantaardige eiwitproducten...

Supermarktketen Lidl België geeft aan de verkoop van plantaardige eiwitproducten te willen verdubbelen tegen 2030. Uit eigen onderzoek blijkt dat...

Bedrijfsovernames in voeding 2024: Arla Food Ingredients neemt wei-afdeling Volac over

Bedrijfsovernames in voeding 2024: Arla Food Ingredients neemt...

Binnen de voedingsindustrie vinden regelmatig bedrijfsovernames plaats. In dit artikel enkele opvallende bedrijfsovernames van dit jaar op een rij....

130 banen op de tocht bij Milcobel door moeilijk zuiveljaar

130 banen op de tocht bij Milcobel door moeilijk zuiveljaar

Zuivelcoöperatie Milcobel gaat reorganiseren. Ze willen het bedrijf efficiënter en weerbaarder te maken voor de toekomst. Dat betekent onder andere...

Doorstart Ladessa onder Belgische vleugels van The Spreadmaker

Doorstart Ladessa onder Belgische vleugels van The Spreadmaker

Ladessa, Nederlands producent van filet américain en diverse spreads, gaat na een faillissement een doorstart maken. Deze nieuwe kans komt er dankzij...

Nederland wederom grootste bierexporteur binnen Europa

Nederland wederom grootste bierexporteur binnen Europa

Nederland was verledenjaar wederom de grootste bierexporteur van de Europese Unie. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) over de...

Pieter Pot over doorstart: 'We verwachten dit jaar géén verlies te draaien'

Pieter Pot over doorstart: 'We verwachten dit jaar géén verlies te...

De verpakkingsloze supermarkt Pieter Pot denkt dit jaar voor het eerst geen verlies te draaien, dat vertelt oprichter Jouri Schoemaker. Pieter Pot...

Belgische visserijsector: 'Inktvis verdringt tong en schol in het net'

Belgische visserijsector: 'Inktvis verdringt tong en schol in het net'

Belgische en Nederlandse zeevissers vingen tot dusver vooral tong en schol. In België is daar nu verandering in gekomen. Inmiddels domineert de...