Innoveren en efficiënt produceren, hoe doen andere foodbedrijven dat?

Het online event Food Process Update laat zien hoe verschillende foodbedrijven met het spanningsveld tussen innovatie en efficiënt produceren omgaan. Wanneer maak je tijd voor het testen van nieuwe producten als productie helemaal vol zit? En hoe communiceer je met de afdeling sales?

Op 13 april aanstaande organiseert VMT het online event Food Process Update met als thema: Het spanningsveld tussen innoveren en efficiënt produceren.

De volgende bedrijven vertellen hoe zij met dit spanningsveld omgaan:

Me-at

Willem Cranenbroek, ceo van Me-at zal vertellen hoe zijn bedrijf met dit spanningsveld omgaat. Me-at produceert vleesvervangers voor private label. “Hierdoor is de afdeling sales heel belangrijk in de samenwerking.”

Oxipack

Bij de implementatie van een innovatie kan er een conflict ontstaan tussen productie en kwaliteit. Wat zorgt ervoor dat de mensen op de productievloer toch de voordelen inzien van innovatieve technieken zelfs als ze invloed hebben op de OEE? Arjan Smit ceo van Oxipack zal uitleggen hoe hij dit dilemma aanpakt.

Nestlé

Multinational Nestlé produceert en innoveert veelal in eigen fabrieken. Een nieuw ontwikkeld product kan worden geproduceerd in een fabriek buiten Nestlé. Het inzetten van de juiste expertise, een degelijke selectieprocedure en transparante samenwerking is vereist in het traject van productidee tot markintroductie. John Williams en Martijn ten Have vertellen hoe zij dit bij hun bedrijf aanpakken.

Euro Caps

Als een nieuwe innovatie voor 80% geoptimaliseerd is, gaat het de markt al op. Daarna wordt er aan de overige 20% gewerkt. Dit proces zorgt voor snelheid, maar maakt het ook complex. R&D Director Kachung Tsang vertelt tijdens de Food Process Update op 13 april aanstaande over deze innovatie-aanpak. Hij deelt wat er nodig is om dit voor elkaar te krijgen. Tsang is sinds begin dit jaar werkzaam bij de producent van koffiecapsules.

Karma Kebab

Karma Kebab (voorheen Karma Shoarma) startte op festivals maar richtte zich door de coronacrisis op de retail. Wat deze omslag voor het nog jonge bedrijf betekent, vertellen ze tijdens het event.

Paneldebat

In een paneldebat schuift ook levensmiddelentechnoloog Merel Rijnen aan. Met Rijnen en enkele sprekers kijken we welke mogelijkheden er zijn om zo soepel mogelijk om te gaan met innoveren en efficiënt produceren.

Bekijk het programma

Meld u direct aan