1. Kleine verpakkingen en keuze in alcoholvrij: hier let de consument op als het gaat om duurzaamheid en gezondheid
  2. Martijn Versteegh van Albert Heijn: 'Productontwikkelaars die spraakmakende gezondere en duurzamere producten ontwikkelen, hebben we hard nodig'
  3. Voor abonneesZijn supermarkten tevreden met één set duurzaamheidsdata? Pilot ImpactBuying moet lijn brengen in vraag naar klimaatdata
  4. Plus Retail over plantaardig: 'We moeten versnellen, maar hoe nemen we de klant maximaal mee?'
  5. Onderzoek Rabobank: zo experimenteren foodbedrijven en retail met AI
  6. Albert Heijn gebruikt recyclebare plantaardige materiaal PEF voor fruitsapflesjes
  7. Hoe heeft de plantaardige categorie zich ontwikkeld in de supermarkt? 'We hoeven niet nóg een plantaardige burger'
  8. Conceptontwikkelaar Eveline van Dam: 'Er liggen kansen om de consument nog meer in het middelpunt te plaatsen' (podcast)
  9. Sunt gaat ook bananen uit retail verwerken: 'Het is complexer dan de havens, maar we gaan ervoor'
  10. Hoe borg je voedselveiligheid in E-commerce? Richtlijn voor last-mile distributie moet duidelijkheid geven
  11. Digitaal statiegeld moet in Vlaanderen zwerfvuil voorkomen
  12. Zo werkt supermarktketen Lidl aan duurzaamheid
  13. MSC lanceert Duurzame Vis Awards
  14. Rabobank: Verharding strijd producenten en supermarkten
  15. Blockchain beantwoordt aan de vraag naar meer transparantie
  1. "Met de Vlaamse voedselstrategie is het recept geschreven en liggen de ingrediënten op tafel"
  2. De verse groenten van Hak? Met gegrilde groente verkent de producent een nieuwe markt
  3. Albert Heijn wil sneller CO2 reduceren in keten
  4. Productinnovaties oktober: verse plantaardige notenmelk en gastroblokken plantaardige kaas
  5. Keesmakers wil gezondere productintroducties in supermarktschap en start Fitter Food Collective
  6. De familie Colruyt participeert in Ingrizo
  7. Industriële bakkers in problemen: 'Enorme prijsstijging brood noodzakelijk'
  8. Zonder garantie op water komt voedselbevoorrading in gedrang
  9. Vraag biologisch rundvlees in Nederland is hoger dan aanbod: teveel vlees belandt in gehakt
  10. Carrefour voor 20ste keer op de Beurs van Libramont
  11. Nieuwe Nudging-campagne moet verkoop biologisch stimuleren
  12. Trendonderzoek: Covid-19 heeft grote invloed op ontwerp verpakking
  13. Winst Oekraïens bier gaat integraal naar humanitaire hulp
  14. Colruyt Group investeert meer in zeewierboerderijen
  15. Sector gaan voor 15.000 ton minder wegwerpverpakkingen