VMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Voedselveiligheid
    • Listeria monocytogenes
    • E.coli (STEC/ EHEC)
    • Hygienisch ontwerpen
    • Voedselveiligheidscultuur
    • Fraude
    • PFAS
    • Acrylamide
    • MOAH & MOSH
  • Wetgeving
    • Etikettering
    • NAPV
    • Nutri-Score
    • Claims
    • Standaarden & Certificeringen
    • Allergenen
  • R&D
    • Alternatieve eiwitten
    • Suikerreductie
    • Ultrabewerkte voeding
    • Fermentatie
  • Duurzaamheid
    • Voedselverspilling
    • Energie en water
    • Duurzame data
  • België
  • Food Safety Event

Alles over innova market insights

  • Trends 20258 nov. 24

    Innova top 10 trends 2025: dit verwachten consumenten van ingrediënten, plantaardig en van AI

    Wat denken consumenten van AI-ontwikkelde producten? Wat verwachten ze van de plantaardige producten? En welk product blijven ze kopen zelfs als de prijs flink stijgt? Lees meer over de 10 trends voor 2025 van Innova Market Insights.

  • consumententrends30 apr. 24

    Van cassavesnack met chlorella tot Oostenrijkse chips met falafelkruiden: 10 trends in snacks en zoetwaren

    Consumenten weten steeds meer over de ingrediënten in de voedingsproducten die ze kopen. Ze worden daardoor kritischer en verwachten ook eerlijke informatie op de verpakking. Tijdens de internationale zoetwarenbeurs ISM in Keulen gaf Innova Market Insight een overzicht van 10 trends in snacks en zoetwaren.

  • Trends 202417 nov. 23

    Innova toptrends: Consument vindt in 2024 deze twee ingrediënten belangrijk

    Volgens Innova Market Insights reageren consumenten - ondanks de inflatie - positief als de ingrediënten eiwit of paddenstoel voor op de verpakking staat. Lees meer over de 10 trends voor 2024.

  • Voor abonnees
    Voor abonnees
    consumententrends31 okt. 23

    Voor abonnees Trends 2024: wat wil consument van plantaardig? 5 lessen uit recent onderzoek Proveg

    Wat wil de Europese consument van plantaardig in 2024? Proveg International gaf tijdens de New Food Conference 2023 alvast inzage in recent consumentenonderzoek. Ze voerden een vergelijkbaar onderzoek uit in 2021. Wat is er veranderd in de tijd? Dit zijn 5 leerpunten.

  • Ingredient2 dec. 22

    Suikerarm en koolhydraatvrij: innovaties spotten op Free From-beurs

    VMT bezocht de Free From-beurs op zoek naar innovaties. Drie innovaties die inspelen op de trend van minder suiker en minder koolhydraten vielen op. "We gebruiken geen bindmiddel, glucosestroop, honing, dadels of wat dan ook."

  • Young R&D28 nov. 22

    Young R&D: 'Hoe geef ik aandacht aan de innovaties die er echt toe doen?'

    In de rubriek Young R&D stellen jonge productontwikkelaars vragen aan ervaren vakgenoten. 

  • Voor abonnees
    Voor abonnees
    Ingredient21 sep. 22

    Voor abonnees On Topic: Zo zorgen startups voor innovatie in de voedingsindustrie

    Startups zorgen steeds vaker op verschillende manieren voor innovatie in de voedingsindustrie. Duurzaamheid, transparantie, plantaardig en lokaal zijn belangrijke gebieden waarop startups innoveren. In dit artikel een overzicht van 16 startups en hoe zij voor innovatie zorgen in de voedingsindustrie.

  • plantaardige eiwitten15 sep. 22

    Marktdata helpt productontwikkelaars Vivera met innovatie

    Vier jaar geleden schudde Vivera de markt voor vleesvervangers op door de eerste plantaardige biefstuk te introduceren. In de tussentijd is de markt voor vleesvervangers enorm veranderd. Hoe blijft Vivera concurrerend in een drukke markt? Productontwikkelaars Kirsten Schellekens en Robin Haakmat leggen uit hoe ze dat doen tijdens het Food Future Event op 29 september.

  • Duurzaamheid & MVO3 jun. 22

    Duurzaamheidsclaims: van klimaatvriendelijk tot compleet keurmerk

    Duurzaamheidsclaims zijn populair. Innova Market Insights dook in haar database en keek naar de groei van deze claims in West-Europa. De laatste vijf jaar groeide het aantal introducties met een duurzaamheidsclaim in deze regio met 17%. Ook wordt er meer geëxperimenteerd met milieukeurmerken zoals Eco-Score en Eaternaty.

  • Ingrediënt & Product14 feb. 22

    Neemt vraag naar luxe plantaardige producten toe?

    Plantaardige alternatieven voor vis en vlees moeten voor flexitariërs qua smaak en textuur vooral op het origineel lijken. Maar ze moeten wel gezonder zijn en het liefst ook niet duurder dan vlees of vis. Maar vraagt de Europese consument ook om plantaardige producten die verwennen? Innova Market Insights dook in hun database en zocht het uit.

Meer artikelen

  1. Innova Market Insights Trends 2022: Duurzaamheid belangrijker voor consument dan gezondheid
  1. Voor abonneesWebinar: Innova Foodtrends 2022 over consumenten die bescherming planeet als gezamenlijke verantwoordelijkheid zien
  • Abonneren
  • Collecties
  • Nieuwsbrieven
  • Over VMT
  • Events
  • Digitaal Magazine
  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren
  • Vacatures

Snel naar

  • Artikelen
  • Webinars
  • Startups
  • Podcasts
  • Video

Wetgeving

  • Etikettering
  • NAPV
  • Nutri-Score
  • Claims
  • Standaarden & Certificeringen
  • Allergenen

Voedselveiligheid

  • Listeria monocytogenes
  • E.coli (STEC/ EHEC)
  • Hygienisch ontwerpen
  • Voedselveiligheidscultuur
  • Fraude
  • PFAS
  • Acrylamide
  • MOAH & MOSH

R&D

  • Alternatieve eiwitten
  • Suikerreductie
  • Ultrabewerkte voeding

Duurzaamheid

  • Voedselverspilling
  • Energie en water
  • Duurzame data

Overige thema's

  • België
  • Economie & bedrijven
  • Mensen & loopbaan
  • Marketing & consument
  • Voeding & gezondheid
  • Technologie & techniek
  • Product & Bedrijfsnieuws

VMT is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen