VMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Voedselveiligheid
    • Listeria monocytogenes
    • E.coli (STEC/ EHEC)
    • Hygienisch ontwerpen
    • Voedselveiligheidscultuur
    • Fraude
    • PFAS
    • Acrylamide
    • MOAH & MOSH
  • Wetgeving
    • Etikettering
    • NAPV
    • Nutri-Score
    • Claims
    • Standaarden & Certificeringen
    • Allergenen
  • R&D
    • Alternatieve eiwitten
    • Suikerreductie
    • Ultrabewerkte voeding
    • Fermentatie
  • Duurzaamheid
    • Voedselverspilling
    • Energie en water
    • Duurzame data
  • België
  • Food Law Event

Alles over Trending 2023

  • Trends 202330 jan. 23

    Trending 2023 | Bilfinger Tebodin: 'Ondanks hordes vooruit met...

    Steeds meer voedingsmiddelenproducenten zijn na de studiefase klaar voor de implementatie van duurzame maatregelen. Echter kunnen ze een aantal flinke hordes tegenkomen. Toch hoeft dat bedrijven niet te weerhouden vooruitgang te boeken, zegt Aart-Jan Smit van Bilfinger Tebodin. "Zet kleine stappen waar het kan."

  • Trending 202328 dec. 22

    Trending in food 2023: dit zijn de 6 ontwikkelingen die er nu toe doen

    Jaarlijks bespreekt VMT met een aantal partners de grote trends binnen de voedingsindustrie. In deze serie interviews onder de noemer 'Trending in 2023' komen de belangrijkste ontwikkelingen volgens KTBA, IFS, Bilfinger Tebodin, Normec Foodcare, Eurofins en Siemens aan de orde. Een overzicht.

  • Om alle uitdagingen in de voedingsmiddelenindustrie het hoofd te bieden, ziet Chiel Spruit van Siemens maar één oplossing, en dat is digitaliseren.
    Trends 202313 dec. 22

    Trending 2023 | Chiel Spruit, Siemens over digitalisering: 'Minder...

    Digitalisering en de voedingsmiddelenindustrie gaan nog te weinig hand in hand. "De branche is van nature behoorlijk conservatief", zo zegt Chiel Spruit van Siemens Digital Industries Software. Maar verandering is in aantocht, veroorzaakt door een 'perfect storm' van omstandigheden die digitalisering in de kaart spelen. "En dat is nodig ook, anders kun je je afvragen of je bedrijf over vijf jaar nog wel bestaat."

  • Stephan Tromp, Managing Director IFS.
    Trends 202313 dec. 22

    Trending 2023 | IFS: 'Businesscase voor duurzaam ondernemen is...

    Op het gebied van duurzaamheid heeft de voedingsmiddelenindustrie de komende jaren een enorme uitdaging. Hoewel het streven is dat 'sustainability' een normaal onderdeel wordt van de strategie, staan veel bedrijven slechts aan het begin. "Als je er niet mee aan de slag gaat, kom je in de problemen."

  • Trends 202313 dec. 22

    Trending 2023 | KTBA: 'Zorg dat je een aantrekkelijke werkgever bent...

    De foodindustrie is continu in beweging en heeft te maken met een groot aantal ontwikkelingen en uitdagingen. Naast oplopende kosten van ingrediënten en energiekosten liggen er ook uitdagingen op het gebied van inflatie, prijsverhogingen, recessie, verduurzaming en er woedt een heuse 'war on talent'. Maar met de nodige kennis en kunde is het goed mogelijk om alle uitdagingen het hoofd te bieden. KTBA schetst wat er zoal speelt in de branche en hoe zij een helpende hand kan toesteken.

  • Hans van der Moolen van Eurofins Food Safety Solutions: “We zien eigenlijk pas dat er ergens iets niet klopt, als het ontdekt wordt."
    Trends 202313 dec. 22

    Trending 2023 | Eurofins: 'Voedselfraude kan overal in de keten...

    Meer dan ooit willen wij als consument weten wat we eten. Voor producenten en retailers is het belangrijk betrouwbare informatie te krijgen over de herkomst van hun grondstoffen en producten, zo legt Hans van der Moolen van Eurofins Food Safety Solutions uit. "En dat wordt steeds lastiger, want overal waar geld wordt verdiend, loert fraude. Ook in de voedselindustrie."

  • Wat de gehele keten in ieder geval moet doen, zo zegt Normec Foodcare, is het verhaal van de producten vertellen.
    Trends 202313 dec. 22

    Trending 2023 | Normec Foodcare: 'We moeten het verhaal van onze...

    Voedingsmiddelenproducenten krijgen steeds meer vragen over hun producten. Consumenten, retailers en verwerkers willen niet alleen informatie over het product, maar ook over de omstandigheden in het bedrijf. Een uitdaging, maar zeker ook een kans voor de agrosector. "We kunnen laten zien wat de waarde is van lokale producten."

  • Abonneren
  • Collecties
  • Nieuwsbrieven
  • Over VMT
  • Events
  • Digitaal Magazine
  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren
  • Vacatures

Snel naar

  • Artikelen
  • Webinars
  • Startups
  • Podcasts
  • Video

Wetgeving

  • Etikettering
  • NAPV
  • Nutri-Score
  • Claims
  • Standaarden & Certificeringen
  • Allergenen

Voedselveiligheid

  • Listeria monocytogenes
  • E.coli (STEC/ EHEC)
  • Hygienisch ontwerpen
  • Voedselveiligheidscultuur
  • Fraude
  • PFAS
  • Acrylamide
  • MOAH & MOSH

R&D

  • Alternatieve eiwitten
  • Suikerreductie
  • Ultrabewerkte voeding

Duurzaamheid

  • Voedselverspilling
  • Energie en water
  • Duurzame data

Overige thema's

  • België
  • Economie & bedrijven
  • Mensen & loopbaan
  • Marketing & consument
  • Voeding & gezondheid
  • Technologie & techniek
  • Product & Bedrijfsnieuws

VMT is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen