1. Geen Nederlandse etiketten meer? Jumbo, Plus en Picnic opperen 1 Engelstalig etiket in EU
  2. Lidl omarmt 'planetary health diet' van WNF en schroeft verkoopdoel volkoren op
  3. Belgische voedingsproducenten kunnen samen met supermarkten gezonde keuzes pushen
  4. Zoutreductie in kant-en-klaarmaaltijden krijgt vorm in NAPV
  5. Weg met het blauwe champignonbakje? Belgische retailers ontwikkelen herbruikbaar alternatief
  6. Onderzoek: supermarkten promoten gezonde voeding onvoldoende
  7. Meer plantaardig en minder dierlijk in de supermarkt? Benchmark geeft inzicht in wat goed gaat en wat niet
  8. HAK verlaagt prijzen peulvruchten
  9. Jumbo introduceert Jumbo's: een foodmerk tussen A-merk en huismerk in
  10. Consumentenbond ziet meer volkoren granen in kant-en-klaarmaaltijden van huismerken
  11. Na Lidl komt ook supermarkt Dirk met hybride vleesproducten
  12. Voor abonneesVan idee naar schap: 'Het supermarktschap halen is lastig, maar niet onmogelijk'
  13. Koninklijke Vezet bouwt nieuwe productielocatie om te voldoen aan toenemende vraag
  14. Nieuwe speler vleesvervangersmarkt: Planted introduceert vervangers van erwteneiwit
  15. Consumentenbond: 'Supermarkten strooien met niet-bestaande, achterhaalde of twijfelachtige prijsverlagingen'
  1. Voedselverspilling in supermarkt neemt steeds verder af
  2. Voor abonneesHybride gehaktmix van Lidl een blijvertje? Experts vinden het spannend
  3. Hybride gehakt met erwteneiwit van Lidl in schap: 'Zelfde smaak, maar lagere prijs en milieu-impact'
  4. Martijn Versteegh van Albert Heijn: 'Productontwikkelaars die spraakmakende gezondere en duurzamere producten ontwikkelen, hebben we hard nodig'
  5. Supermarkten zetten samen in op duurzame cashewketen aangespoord door wetgeving
  6. Gezondheid kant-en-klaarmaaltijden blijft punt van zorg, maar supermarkten sleutelen eraan
  7. Startup berekent een product-LCA binnen een minuut: 'Communicatie over duurzaamheid moet onwijs simpel zijn'
  8. Voor abonneesPLMA-exposanten over innovaties en claims: 'Als afnemers het prijskaartje zien, haken er veel af'
  9. Voor abonneesZijn supermarkten tevreden met één set duurzaamheidsdata? Pilot ImpactBuying moet lijn brengen in vraag naar klimaatdata
  10. Biologisch steeds ietsjes minder duur dan niet-bio
  11. Zo wil Lidl België de verkoop van plantaardige eiwitproducten verdubbelen
  12. Minder weerstand bij 'stille eiwittransitie', zo blijkt uit onderzoek ProVeg
  13. Consumenten kopen meer biologisch fruit
  14. Voor abonneesEiwitmeting: zo brengen 6 supermarkten de verkochte dierlijke en plantaardige eiwit in kaart
  15. Wakker Dier vraagt merken om vegarecepten op verpakkingen te plaatsen