VMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Voedselveiligheid
    • Listeria monocytogenes
    • E.coli (STEC/ EHEC)
    • Hygienisch ontwerpen
    • Voedselveiligheidscultuur
    • Fraude
    • PFAS
    • Acrylamide
    • MOAH & MOSH
  • Wetgeving
    • Etikettering
    • NAPV
    • Nutri-Score
    • Claims
    • Standaarden & Certificeringen
    • Allergenen
  • R&D
    • Alternatieve eiwitten
    • Suikerreductie
    • Ultrabewerkte voeding
    • Fermentatie
  • Duurzaamheid
    • Voedselverspilling
    • Energie en water
    • Duurzame data
  • België
  • Food Law Event

Alles over Trends 2020

  • Duurzaamheid & MVO4 nov. 21

    Innova Market Insights Trends 2022: Duurzaamheid belangrijker voor...

    De gezondheid van de planeet is belangrijker voor de consument dan hun persoonlijke gezondheid. Dit is de belangrijkste trend die Innova Market Insights ziet voor 2022.

  • Ingrediënt & Product28 dec. 20

    Foodtrends: Ingrediëntenleverancier EHL verwacht in 2021 veel van...

    De Britse ingrediëntenleverancier, EHL Ingredients, voorspelt welke voedseltrends in 2021 zullen opspelen.

  • Ingrediënt & Product2 dec. 20

    FiE Connect: Snacktrends tijdens corona: chocolade en alcohol

    Het snackgedrag van consumenten was tijdens de coronacrisis in twee te verdelen, vertelde Sophie de Reynal, marketing manager Nutrimarketing tijdens FiE Digital Next. Ze vertelde ook welke snacks populair waren en hoe bedrijven daar creatief op inspelen: van nutella-hamburgers tot Earl grey gin.

  • Ingrediënt & Product16 nov. 20

    5 trends voor 2021 volgens de Rabobank: 'We gaan niet terug naar...

    Zowel de eerste als de tweede lockdown hebben grote impact op de toeleveranciers van de voedselketen. De lockdowns zorgen voor het wegvallen van omzetten en voor grote onzekerheden. De Rabobank voorspelt een erg onzekere start van 2021, die samengaat met vijf voorspelde trends.

  • Ingrediënt & Product13 nov. 20

    Fooddesigntrends volgens Verbufa: Van gekleurde dumplings tot origami...

    In 2021 zullen de meest out-of-the-box voedingstrends te zien zijn. Voeding is inmiddels meer dan alleen een genotmiddel of brandstof, stelt Verbufa. Eten is een kunst waarmee mensen zich onderscheiden. Dat verwacht Verbufa terug te zien in komende voedingstrends. VMT spitte het rapport door en zette de trends op een rijtje.

  • Marketing & Consument6 nov. 20

    De Week van VMT: Hoe kunnen startups inspelen op trends?

    Het coronavirus heeft gevolgen voor alle sectoren. Zo ook voor de voedingsindustrie en food startups. Tijdens de Week van VMT komt het onderwerp in verschillende onderdelen aan bod.

  • Ingrediënt & Product2 nov. 20

    Top 10 trends voor 2021 volgens Whole Foods

    Whole Foods, een grote Amerikaanse supermarktketen, voorspelt wat volgens haar de Top 10 trends zijn voor 2021. Zij voorspellen elk jaar de trends voor het volgende jaar. Voor 2021 zijn deze voorspelde trends volgens de supermarktketen sterk beïnvloed door de coronapandemie. De belangrijkste trend is volgens Whole Foods aandacht voor gezondheid.

  • Marketing & Consument30 okt. 20

    Tastewise: 'Vooral gezondheid speelt een rol in opkomende smaaktrends'

    Wat zijn de opkomende smakentrends en waar ligt de behoefte van de consument? Tastewise, trend tracker op het gebied van voeding en smaken, legt het uit in een rapport over voedingstrends voor 2021.

  • De consument vindt duurzaam steeds belangrijker.
    Marketing & Consument27 okt. 20

    De foodindustrie moet in post-coronatijdperk juist inspelen op clean...

    "Dit is dé tijd om clean label producten op de markt te zetten", vertelt Jefferson Webster, co-founder van Hunter and Gather Foods. De eetwensen van de consument zijn aan het veranderen en worden sterk beïnvloed door de coronacrisis.

  • Ingrediënt & Product11 sep. 20

    ADM voorspelt 6 innovatietrends als gevolg van corona

    Corona leidt voor velen tot een verandering in consumptie- en koopgedrag. Dit heeft ook belangrijke gevolgen voor de voeding- en drankenindustrie. ADM verwacht zes innovatietrends voor de voeding- en drankenindustrie als gevolg van de veranderende consumentenbehoeften door corona.

Meer artikelen

  1. 5 consumententrends in alcoholhoudende dranken door corona
  2. FoodBytes! Rabobank: 4 pandemiebestendige innovaties voor de voedingsindustrie in het 'nieuwe normaal'
  3. Mintel: 3 post-corona trends die kansen bieden voor innovatie in de voedingsindustrie
  4. Mintel: 3 blijvende consumententrends door corona
  5. Euromonitor: 6 blijvende veranderingen in de voedselketen door corona
  6. FoodBytes! Rabobank: 6 aandachtspunten voor innovatie na corona
  7. ADM voorspelt zeven trends in plantaardige voeding
  8. De 5 grootste foodtrends volgens de Rabobank
  9. Foodstartups vormen drijfveer voor innovatie (luisterartikel)
  10. Kerry: 8 voeding- en drankentrends voor 2020
  1. Rapport Kerry: 'Alcohol, houtskool en rook opkomende populaire smaken'
  2. 6 trends in 2020 volgens trendwatcher Adjiedj Bakas: 'Energiereductie is fictie'
  3. Kweekvlees: Wat gebeurde er in 2019 en wat is de voorspelling voor 2020?
  4. Doorbraken realiseren met foodinnovaties: belangrijkste do's en dont's voor 2020
  5. 2020: Trends en ontwikkelingen in voedingsmiddelenwetgeving
  6. Hoe reëel is die lange houdbaarheidsdatum nog?
  7. Top 10 food trends voor 2020
  8. Acht trends in productontwikkeling: clean label alleen niet meer genoeg
  9. 5 foodtrends voor 2020: biodiversiteit & aardappels
  • Abonneren
  • Collecties
  • Nieuwsbrieven
  • Over VMT
  • Events
  • Digitaal Magazine
  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren
  • Vacatures

Snel naar

  • Artikelen
  • Webinars
  • Startups
  • Podcasts
  • Video

Wetgeving

  • Etikettering
  • NAPV
  • Nutri-Score
  • Claims
  • Standaarden & Certificeringen
  • Allergenen

Voedselveiligheid

  • Listeria monocytogenes
  • E.coli (STEC/ EHEC)
  • Hygienisch ontwerpen
  • Voedselveiligheidscultuur
  • Fraude
  • PFAS
  • Acrylamide
  • MOAH & MOSH

R&D

  • Alternatieve eiwitten
  • Suikerreductie
  • Ultrabewerkte voeding

Duurzaamheid

  • Voedselverspilling
  • Energie en water
  • Duurzame data

Overige thema's

  • België
  • Economie & bedrijven
  • Mensen & loopbaan
  • Marketing & consument
  • Voeding & gezondheid
  • Technologie & techniek
  • Product & Bedrijfsnieuws

VMT is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen