VMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Voedselveiligheid
    • Listeria monocytogenes
    • E.coli (STEC/ EHEC)
    • Hygienisch ontwerpen
    • Voedselveiligheidscultuur
    • Fraude
    • PFAS
    • Acrylamide
    • MOAH & MOSH
  • Wetgeving
    • Etikettering
    • NAPV
    • Nutri-Score
    • Claims
    • Standaarden & Certificeringen
    • Allergenen
  • R&D
    • Alternatieve eiwitten
    • Suikerreductie
    • Ultrabewerkte voeding
    • Fermentatie
  • Duurzaamheid
    • Voedselverspilling
    • Energie en water
    • Duurzame data
  • België
  • Food Law Event

Alles over Online verkopen

  • Supermarkten25 mrt. 24

    Pieter Pot over doorstart: 'We verwachten dit jaar géén verlies te...

    De verpakkingsloze supermarkt Pieter Pot denkt dit jaar voor het eerst geen verlies te draaien, dat vertelt oprichter Jouri Schoemaker. Pieter Pot werd in 2019 opgericht, maar wist nooit winstgevend te worden. De supermarkt opent 26 maart opnieuw de deuren.

  • FAVV26 feb. 24

    FAVV onderzoekt klachten online verkoop levensmiddelen: 'Ook...

    Inspecteurs van het FAVV - gespecialiseerd in e-commerce - onderzochten in 2022 en 2023 meer dan 450 klachten over websites of sociale mediaprofielen die voeding aanbieden.

  • Supermarkten19 jan. 24

    Verpakkingsvrije supermarkt Pieter Pot maakt doorstart

    Onlinesupermarkt Pieter Pot heeft met een crowdfundingactie voldoende financiën opgehaald om een doorstart te kunnen maken.

  • Duurzaamheid31 okt. 23

    AH: 'Wij willen naar netto-nul"

    Albert Heijn gaat emissievrij bezorgen binnen vier steden in Nederland: de centra van Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Rotterdam. Het supermarktconcern wil een netto-nul uitstoot bereiken vóór 2050.

  • Online verkopen27 okt. 23

    AH: 'Online verkopen niet rendabel'

    Online bestelde boodschappen zijn voor supermarkten in Nederland een verlieslatende activiteit, mede door de forse investeringen die supermarkten moeten doen. Topvrouw Marit van Egmond van Albert Heijn vindt het "niet relevant" hoe rendabel de tak onlineboodschappen op zich is.

  • Kennis uit de markt28 dec. 22

    Tip van jouw advocaat: Smaken verschillen, maar een boete van de ACM...

    KENNISPARTNER - COLUMN - De Autoriteit Consument en Markt (ACM) maakt zich hard voor de bescherming van consumenten tegen de risico's van het doen van online aankopen. Onlangs legde de ACM dan ook een fikse boete van 100.000 euro op aan een webwinkel voor onder andere het plaatsen van nepreviews. Mag het wijzigen van reviews op sites voor levensmiddelen wel? Nee, tenzij je dat duidelijk erbij vermeldt. Opletten dus.

  • Heinz levert vanaf nu hagelslag en havermout in big bags aan Pieter Pot
    Verpakken13 okt. 22

    Kraft Heinz gaat voor systeemverandering en levert ontbijtproducten...

    Kraft Heinz levert al een tijdje producten aan online verpakkingsvrije supermarkt Pieter Pot. De multinational kondigt aan dat zij haar twee ontbijtproducten nu gaat leveren in big bags van 600 en 300 kilogram. Per big bag worden volgen Kraft Heinz 1538 hagelslagverpakkingen en 600 havermoutverpakkingen bespaard. De bedrijven kijken nu naar verdere uitbreiding van de samenwerking.

  • productontwikkeling11 okt. 22

    Crisp breidt assortiment met verse maaltijden uit door overname...

    Crisp rondt de overname van leverancier Eetfabriek af en breidt het assortiment uit met meer verse maaltijden. Crisp gaat een verse keuken onder eigen label openen. De online supermarkt haalde eerder dit jaar 75 miljoen euro groeigeld op bij verschillende investeerders en zag het totaalassortiment dit jaar al groeien met 36%.

  • Pieter Pot werkt aan een circulair verpakkingssysteem
    Interview21 sep. 22

    Pieter Pot werkt aan circulair verpakkingssysteem: 'We hopen dat...

    Pieter Pot wil dat circulaire verpakkingen de norm worden. Hier geeft de online supermarkt invulling aan door voedingsmiddelen in hergebruikte glazen potten te leveren. VMT sprak met oprichter Jouri Schoemaker over de verdere plannen van de online supermarkt. "Wij willen het systeem veranderen naar een circulair verpakkingssysteem en ook grote bedrijven die transitie laten maken. Alleen dan maak je impact."

  • Net als bij de reguliere verkoop van levensmiddelen heb je ook bij de online verkoop te maken met Verordening (EU) nr. 1169/2011. (Bron: Shutterstock)
    Economie24 aug. 22

    Online food landschap beweegt: groei, innovatie of stekker eruit

    In Amsterdam heeft Getir een eerste 'echte' supermarkt geopend. Andere flitsbezorgers vertrekken juist uit Nederland. Maaltijdboxenleverancier HelloFresh komt met het merk Green Chef. Picnic viert zijn miljoenste klant. Online boodschappen doen en laten bezorgen is niet meer weg te denken. VMT zet de belangrijkste ontwikkelingen van de laatste tijd op een rijtje.

Meer artikelen

  1. Pieter Pot stopt nieuwe wijn in oude flessen
  2. Maaltijdboxen flink in trek, sinds de coronacrisis
  3. Arla wil marktleider e-commerce worden op Europese zuivelmarkt
  4. 5 bepalende trends voor 2021 in R&D
  5. Jason Yavorska nieuwe CPTO bij Beerwulf: 'Er is zoveel groeipotentieel'
  6. Voldoet online verkoop van levensmiddelen wel aan wet- en regelgeving?
  7. Enough: 'Wij willen mensen kennis laten maken met de rol van insecten in de voedselketen'
  8. Corona zet duurzaamheid en lokaal op agenda Nederlanders
  1. Albert Heijn start online pilot met Nutri-Score
  2. PepsiCo lanceert bestelsites voor consumenten
  3. Euromonitor: functional foods zullen populairder worden door coronacrisis
  4. ABN AMRO: Gaan mensen door corona rechtstreeks bij de levensmiddelenproducent kopen?
  5. Voor abonneesWaarschuwing voor online pizza's
  6. Picnic neemt maatregelen om capaciteit te vergroten door corona
  7. Best Way Ingredients verkoopt online melkpoeder
  8. Voor abonneesZwaar metaal arseen leidt tot recalls in Europa
  • Abonneren
  • Collecties
  • Nieuwsbrieven
  • Over VMT
  • Events
  • Digitaal Magazine
  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren
  • Vacatures

Snel naar

  • Artikelen
  • Webinars
  • Startups
  • Podcasts
  • Video

Wetgeving

  • Etikettering
  • NAPV
  • Nutri-Score
  • Claims
  • Standaarden & Certificeringen
  • Allergenen

Voedselveiligheid

  • Listeria monocytogenes
  • E.coli (STEC/ EHEC)
  • Hygienisch ontwerpen
  • Voedselveiligheidscultuur
  • Fraude
  • PFAS
  • Acrylamide
  • MOAH & MOSH

R&D

  • Alternatieve eiwitten
  • Suikerreductie
  • Ultrabewerkte voeding

Duurzaamheid

  • Voedselverspilling
  • Energie en water
  • Duurzame data

Overige thema's

  • België
  • Economie & bedrijven
  • Mensen & loopbaan
  • Marketing & consument
  • Voeding & gezondheid
  • Technologie & techniek
  • Product & Bedrijfsnieuws

VMT is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen