VMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Voedselveiligheid
    • Listeria monocytogenes
    • E.coli (STEC/ EHEC)
    • Hygienisch ontwerpen
    • Voedselveiligheidscultuur
    • Fraude
    • PFAS
    • Acrylamide
    • MOAH & MOSH
  • Wetgeving
    • Etikettering
    • NAPV
    • Nutri-Score
    • Claims
    • Standaarden & Certificeringen
    • Allergenen
  • R&D
    • Alternatieve eiwitten
    • Suikerreductie
    • Ultrabewerkte voeding
    • Fermentatie
  • Duurzaamheid
    • Voedselverspilling
    • Energie en water
    • Duurzame data
  • België
  • Food Safety Event
  • Praktijkdag Microbiologie
VMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Voedselveiligheid
    • Listeria monocytogenes
    • E.coli (STEC/ EHEC)
    • Hygienisch ontwerpen
    • Voedselveiligheidscultuur
    • Fraude
    • PFAS
    • Acrylamide
    • MOAH & MOSH
  • Wetgeving
    • Etikettering
    • NAPV
    • Nutri-Score
    • Claims
    • Standaarden & Certificeringen
    • Allergenen
  • R&D
    • Alternatieve eiwitten
    • Suikerreductie
    • Ultrabewerkte voeding
    • Fermentatie
  • Duurzaamheid
    • Voedselverspilling
    • Energie en water
    • Duurzame data
  • België
  • Food Safety Event
  • Praktijkdag Microbiologie

Alles over Nudging

  • Een Carrefour in België (foto: Shutterstock).
    België3 jan. 25

    Belgische voedingsproducenten kunnen samen met supermarkten gezonde keuzes pushen

    Supermarkten en voedingsproducenten zijn gezamenlijk in staat om consumenten aan te sporten om gezondere voeding te kopen. Dit blijkt uit een experiment van Be4Life, het onderzoekscentrum van de Universiteit Gent, in samenwerking met de sectorfederaties Fevia en Comeos, en bedrijven uit de voedingsindustrie en de retailhandel.

  • Duurzaamheid & MVO29 apr. 22

    Nieuwe nudging-campagne moet verkoop biologisch stimuleren

    Om de verkoop van biologische producten te stimuleren, lanceren Nederland, België, Zweden en Finland een gezamenlijke campagne die de consument moet stimuleren meer biologische producten te kopen.

  • Marketing & Consument26 mei 21

    Werken nudges ook online? Hoogvliet en NAGF testen het bij online verkoop van groenten en fruit

    Nudges op de winkelvloer zorgen voor meer verkoop van groenten en fruit. Zo bleek uit onderzoek van NAGF in 2018. Supermarkt Hoogvliet gaan nu welke nudges werken bij online boodschappen doen nu consumenten sinds de coronacrisis meer online shoppen.

  • Voeding & Gezondheid14 jan. 21

    HAK onthult het 'intelligente groentebord' voor kinderen

    Nadat groentefabrikant HAK in december meldde dat het werkte aan de ontwikkeling van een 'intelligent' groentebord dat kinderen moet verleiden dagelijks meer groenten te eten, is het zover. Vandaag presenteert HAK het 'Helpende Bord' en onthult de achterliggende inzichten die leidden tot het uiteindelijk ontwerp, vormgeving en kleurstelling.

  • Voor abonnees
    Voor abonnees
    Marketing & Consument16 dec. 20

    Voor abonnees 'Nudging' in mobiele app helpt consument bij gezondere keuze

    Het toepassen van nudging in een supermarkt-app kan de consument helpen gezondere producten te kiezen.

  • Voeding & Gezondheid15 dec. 20

    HAK werkt aan 'intelligent groentebord' voor kinderen

    HAK werkt aan de ontwikkeling van een 'intelligent groentebord' om kinderen meer groenten te laten eten. De groentefabrikant wil met dit bord de helpende hand bieden aan kinderen en ouders.

  • Marketing & Consument1 sep. 20

    Unicef: 'Driekwart van de kinderproducten in supermarkten is onverantwoord'

    'Bijna driekwart van de kinderproducten in Nederlandse supermarkten past niet in een gezond voedingspatroon voor kinderen. Ook wordt bij een kwart van deze producten kindermarketing gebruikt.'

  • Marketing & Consument23 jul. 19

    De zeven beste nudges om gezonder te eten

    Wat zijn de zeven beste manieren om gezond eten te stimuleren? Een Franse studie laat zien dat de promotie van grotere, gezonde porties en kleinere, ongezonde porties, het meeste effect zal hebben als het gaat om caloriereductie. Informatie op etiketten heeft van de zeven onderzochte nudges het minste effect op een gezonde keuze.

  • Algemeen4 okt. 18

    'Echte mannen eten ook wat minder vaak vlees' (video)

    Mannen eten vaker vlees dan vrouwen, maar ze hebben significant minder kennis over de gezondheidsrisico's, de impact op het milieu of over goede vleesvervangers dan vrouwen. Hierom begint het Voedingscentrum volgende maand een campagne die mannen erop aanspreekt eens wat minder vlees te proberen. Ingespeeld wordt op het imago. Een en ander kwam naar voren tijdens de ochtendbijeenkomst Plantaardige Voeding van Voeding Nu op dinsdag 2 oktober. In de middag vond een workshop over gedragsverandering plaats (video).

  • Ingrediënt & Product15 feb. 17

    Deelname Mars aan akkoord gezonde scholen tijdelijk opgeschort

    JOGG heeft de samenwerking met Mars, leverancier van een groot deel van het assortiment van de gezondere automaten in scholen, tijdelijk opgeschort wegens achterblijvende resultaten.

  • Abonneren
  • Collecties
  • Nieuwsbrieven
  • Over VMT
  • Events
  • Digitaal Magazine
  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren
  • Vacatures

Snel naar

  • Artikelen
  • Webinars
  • Startups
  • Podcasts
  • Video

Wetgeving

  • Etikettering
  • NAPV
  • Nutri-Score
  • Claims
  • Standaarden & Certificeringen
  • Allergenen

Voedselveiligheid

  • Listeria monocytogenes
  • E.coli (STEC/ EHEC)
  • Hygienisch ontwerpen
  • Voedselveiligheidscultuur
  • Fraude
  • PFAS
  • Acrylamide
  • MOAH & MOSH

R&D

  • Alternatieve eiwitten
  • Suikerreductie
  • Ultrabewerkte voeding

Duurzaamheid

  • Voedselverspilling
  • Energie en water
  • Duurzame data

Overige thema's

  • België
  • Economie & bedrijven
  • Mensen & loopbaan
  • Marketing & consument
  • Voeding & gezondheid
  • Technologie & techniek
  • Product & Bedrijfsnieuws

VMT is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen