VMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Voedselveiligheid
    • Listeria monocytogenes
    • E.coli (STEC/ EHEC)
    • Hygienisch ontwerpen
    • Voedselveiligheidscultuur
    • Fraude
    • PFAS
    • Acrylamide
    • MOAH & MOSH
  • Wetgeving
    • Etikettering
    • NAPV
    • Nutri-Score
    • Claims
    • Standaarden & Certificeringen
    • Allergenen
  • R&D
    • Alternatieve eiwitten
    • Suikerreductie
    • Ultrabewerkte voeding
    • Fermentatie
  • Duurzaamheid
    • Voedselverspilling
    • Energie en water
    • Duurzame data
  • België
  • Food Safety Event
  • Praktijkdag Microbiologie
VMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Voedselveiligheid
    • Listeria monocytogenes
    • E.coli (STEC/ EHEC)
    • Hygienisch ontwerpen
    • Voedselveiligheidscultuur
    • Fraude
    • PFAS
    • Acrylamide
    • MOAH & MOSH
  • Wetgeving
    • Etikettering
    • NAPV
    • Nutri-Score
    • Claims
    • Standaarden & Certificeringen
    • Allergenen
  • R&D
    • Alternatieve eiwitten
    • Suikerreductie
    • Ultrabewerkte voeding
    • Fermentatie
  • Duurzaamheid
    • Voedselverspilling
    • Energie en water
    • Duurzame data
  • België
  • Food Safety Event
  • Praktijkdag Microbiologie

Alles over Knorr

  • Foto: Unilever
    Economie21 jan. 22

    Leidt de nieuwe strategie van Unilever tot verkopen in de voedingstak?

    Unilever deed recent een mislukte poging om de consumentendivisie van GlaxoSmithKline (GSK) over te nemen. Het concern krijgt veel kritiek van beleggers over de overnamepoging, de aandacht voor gezonde voeding en de toekomst van de voedingstak van het bedrijf. Gaat de nieuwe strategie leiden tot verkopen in de voedingstak?

  • Foodwatch24 nov. 21

    Unilever: 'Conimex Kroepoek en Knorr Poké Bowl misleiden niet'

    Unilever is het er niet mee eens dat twee van haar producten als misleidend worden aangeduid. Foodwatch nomineerde afgelopen week de Conimex Kroepoek en de Knorr Poké Bowl voor een Gouden Windei. In dit artikel de reactie die Unilever geeft tegenover VMT. "Consumenten zijn bekend met het concept".

  • Voor abonnees
    Voor abonnees
    Ingrediënt & Product8 dec. 20

    Voor abonnees Knorr en WUR werken samen aan gezonde voeding in het Good Food Lab

    Knorr gaat samenwerken met de experts en studenten van Wageningen University & Research. Het bedrijf wil hiermee het huidige consumptiegedrag begrijpen en onderzoeken ten behoeve van nieuwe productideeën.

  • Ingrediënt & Product21 okt. 20

    Unilever vernieuwt Knorr Wereldgerechten

    Meer groente en minder vlees, dat is het uitgangspunt van de vernieuwde Knorr Wereldgerechten. Knorr hoopt het met de vernieuwde receptuur voor consumenten makkelijker te maken om meer groenten te eten.

  • Voor abonnees
    Voor abonnees
    Ingrediënt & Product8 sep. 20

    Voor abonnees Unilever stapt nu ook in groentetortilla's

    Unilever introduceert groentetortilla's onder haar merk Knorr. De tortilla's bestaan voor 35% uit groenten en zijn verkrijgbaar in de smaken wortel en biet. Knorr wil naar eigen zeggen met dit nieuwe product 'het eten van groenten makkelijk en lekker maken'. De groentetortilla's zijn sinds 27 augustus te verkrijgen bij Jumbo en Albert Heijn. Startup No Fairytales introduceerde al vijf geleden groentetortilla's.

  • Marketing & Consument17 aug. 20

    Unilever verandert naam zigeunersaus Knorr in Duitsland

    Unilever geeft zijn zigeunersaus van het merk Knorr in Duitsland een andere naam. Zigeunersaus heeft namelijk een racistische connotatie.

  • Algemeen10 apr. 18

    Knorr steunt goede doelen wanneer consument hun reclames kijkt

    Knorr is een samenwerking aangegaan met Good-Loop, maker van video-advertenties. Wanneer een consument minimaal vijftien seconden naar een advertentie van Knorr kijkt, kan hij een goed doel kiezen dat geld ontvangt van Unilever.

  • Economie & Bedrijven1 feb. 18

    Lipton verstevigt positie groene thee, Knorr groeit boven verwachting

    Unilever zag zijn omzet met bijna 2% toenemen tot €53,7 miljard in 2017. De nettowinst groeide met bijna 17% en kwam uit op €6,5 miljard. Merken als Lipton, Knorr en Magnum droegen hier een flink steentje aan bij.

  • Economie & Bedrijven20 jul. 17

    Transformatie Unilever sorteert effect: forse stijging nettowinst

    Het in de lente van 2016 ingezette 'Connected 4 Growth'-plan van Unilever werpt zijn vruchten af. De nettowinst nam in het eerste half jaar van 2017 met 22% toe tot €3,3 miljard. Knorr droeg daar als grootste foodmerk flink zijn steentje aan bij.

  • Algemeen6 apr. 17

    Unilever zet Becel, Blue Band en Zeeuws Meisje in de etalage

    Unilever zal zijn margarinetak verkopen. Daar staat tegenover dat de multinational de voedings- en verfrissingsdivisie zal combineren en concentreren in Nederland. Die is onder meer bekend van merken als Knorr, Lipton en Magnum.

Meer artikelen

  1. Maggi introduceert kookmethode voor sappige en malse kip (video)
  1. Knorr zet zich in tegen hongersnood
  • Abonneren
  • Collecties
  • Nieuwsbrieven
  • Over VMT
  • Events
  • Digitaal Magazine
  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren
  • Vacatures

Snel naar

  • Artikelen
  • Webinars
  • Startups
  • Podcasts
  • Video

Wetgeving

  • Etikettering
  • NAPV
  • Nutri-Score
  • Claims
  • Standaarden & Certificeringen
  • Allergenen

Voedselveiligheid

  • Listeria monocytogenes
  • E.coli (STEC/ EHEC)
  • Hygienisch ontwerpen
  • Voedselveiligheidscultuur
  • Fraude
  • PFAS
  • Acrylamide
  • MOAH & MOSH

R&D

  • Alternatieve eiwitten
  • Suikerreductie
  • Ultrabewerkte voeding

Duurzaamheid

  • Voedselverspilling
  • Energie en water
  • Duurzame data

Overige thema's

  • België
  • Economie & bedrijven
  • Mensen & loopbaan
  • Marketing & consument
  • Voeding & gezondheid
  • Technologie & techniek
  • Product & Bedrijfsnieuws

VMT is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen