VMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Voedselveiligheid
    • Listeria monocytogenes
    • E.coli (STEC/ EHEC)
    • Hygienisch ontwerpen
    • Voedselveiligheidscultuur
    • Fraude
    • PFAS
    • Acrylamide
    • MOAH & MOSH
  • Wetgeving
    • Etikettering
    • NAPV
    • Nutri-Score
    • Claims
    • Standaarden & Certificeringen
    • Allergenen
  • R&D
    • Alternatieve eiwitten
    • Suikerreductie
    • Ultrabewerkte voeding
    • Fermentatie
  • Duurzaamheid
    • Voedselverspilling
    • Energie en water
    • Duurzame data
  • België
  • Food Safety Event
  • Praktijkdag Microbiologie
VMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Voedselveiligheid
    • Listeria monocytogenes
    • E.coli (STEC/ EHEC)
    • Hygienisch ontwerpen
    • Voedselveiligheidscultuur
    • Fraude
    • PFAS
    • Acrylamide
    • MOAH & MOSH
  • Wetgeving
    • Etikettering
    • NAPV
    • Nutri-Score
    • Claims
    • Standaarden & Certificeringen
    • Allergenen
  • R&D
    • Alternatieve eiwitten
    • Suikerreductie
    • Ultrabewerkte voeding
    • Fermentatie
  • Duurzaamheid
    • Voedselverspilling
    • Energie en water
    • Duurzame data
  • België
  • Food Safety Event
  • Praktijkdag Microbiologie

Alles over E-commerce

  • E-commerce14 mei 23

    Hoe borg je voedselveiligheid in E-commerce? Richtlijn voor last-mile distributie moet duidelijkheid geven

    Hoe kunnen consumenten verse voeding online kopen zonder dat de voedselveiligheid en kwaliteit in het gedrang komt? UGent ontwikkelde binnen het Cool & Fresh Delivery-project een richtlijn voor een autocontrole- of kwaliteitsborgingsysteem voor voedingsbedrijven met interne of externe logistieke dienstverleners.

  • Net als bij de reguliere verkoop van levensmiddelen heb je ook bij de online verkoop te maken met Verordening (EU) nr. 1169/2011. (Bron: Shutterstock)
    Economie24 aug. 22

    Online food landschap beweegt: groei, innovatie of stekker eruit

    In Amsterdam heeft Getir een eerste 'echte' supermarkt geopend. Andere flitsbezorgers vertrekken juist uit Nederland. Maaltijdboxenleverancier HelloFresh komt met het merk Green Chef. Picnic viert zijn miljoenste klant. Online boodschappen doen en laten bezorgen is niet meer weg te denken. VMT zet de belangrijkste ontwikkelingen van de laatste tijd op een rijtje.

  • Voeding & Gezondheid28 dec. 21

    4 op 10 jongeren wil 2022 starten met superfoods

    De trend om online te bestellen voor de feestdagen zet zich ook dit jaar stevig verder. 4 op de 10 jongeren 2022 wil starten met een zo gezond mogelijke maaltijd van superfoods.

  • Technologie & Techniek30 apr. 21

    Albert Heijn bezorgt boodschappen met elektrische minibus

    Albert Heijn wil vanaf 2025 geen CO2 meer uitstoten bij het bezorgen van boodschappen in binnensteden. De supermarkt rijdt daarom vanaf deze week met Light Electronic Vehicles (LEV) in Amersfoort. De elektrische minibusjes moeten binnen twee jaar door heel Nederland rijden.

  • Economie & Bedrijven16 apr. 21

    Miljoeneninvestering bij Dragons' Den voor boodschappenapp Local Heroes

    Het e-commerce platform Local Heroes haalde een investering op van €2 miljoen in het programma Dragons' Den. Het platform maakt het mogelijk om boodschappen te doen bij lokale ondernemers. Nooit eerder is er in het programma zo'n hoog bedrag over de tafel gegaan.

  • Voedselveiligheid & Kwaliteit31 mrt. 21

    Kopzorgen over voedselveiligheid door de toename aantal commerciële thuiskoks

    De zorgen over thuiskoks die maaltijden verkopen worden steeds groter. Omdat restaurants gesloten zijn tijdens de lockdown, zoeken veel consumenten hun heil in maaltijden die zijn bereid door amateurs. De zorgen beperken zich niet tot overheden, ook niet-overheidsorganisaties uiten hun bezorgdheid. In dit artikel worden de zorgen omschreven en meldt de NVWA de uitkomsten van een uitgevoerde steekproef.

  • Economie & Bedrijven15 jan. 21

    Arla wil marktleider e-commerce worden op Europese zuivelmarkt

    Tijdens de pandemie groeide Arla snel met de online verkoop van zuivel. Het bedrijf wil deze omzet in Europa verdubbelen tot €600 miljoen.

  • Voedselveiligheid & Kwaliteit7 jan. 21

    Online kopen bij amateurkoks kan risicovol zijn

    In verschillende Europese landen beginnen overheden zich zorgen te maken over voedselveiligheid. Door de voortdurende sluiting van horecagelegenheden tijdens lockdowns in Europese landen, schieten apps voor de verkoop van thuisbereide maaltijden als paddenstoelen uit de grond.

  • Economie & Bedrijven1 apr. 20

    Drankenhandelaars verliezen meer dan 50% volume

    De drankenhandelaars ontkomen niet aan de zware gevolgen van de corona-epidemie. De winkels blijven weliswaar meestal open, maar de belevering van de horeca- en de eventsector, meer dan 50% van het volume, is volledig weggevallen.

  • Economie & Bedrijven13 jun. 19

    Voedings-en winkelgewoontes veranderen: met welke 3 trends moet de voedingsmiddelenindustrie rekening houden?

    Mensen veranderen de manier waarop ze eten, drinken, boodschappen doen. Technologie speelt hierin een belangrijke rol. Een groeiend aantal consumenten koopt tegenwoordig voedingsmiddelen en maaltijden online. Wat zijn de drie belangrijkste trends waar de voedingsmiddelen industrie in de toekomst rekening mee moet houden?

Meer artikelen

  1. Delhaize kiest voor same day pick-up e-commerce
  • Abonneren
  • Collecties
  • Nieuwsbrieven
  • Over VMT
  • Events
  • Digitaal Magazine
  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren
  • Vacatures

Snel naar

  • Artikelen
  • Webinars
  • Startups
  • Podcasts
  • Video

Wetgeving

  • Etikettering
  • NAPV
  • Nutri-Score
  • Claims
  • Standaarden & Certificeringen
  • Allergenen

Voedselveiligheid

  • Listeria monocytogenes
  • E.coli (STEC/ EHEC)
  • Hygienisch ontwerpen
  • Voedselveiligheidscultuur
  • Fraude
  • PFAS
  • Acrylamide
  • MOAH & MOSH

R&D

  • Alternatieve eiwitten
  • Suikerreductie
  • Ultrabewerkte voeding

Duurzaamheid

  • Voedselverspilling
  • Energie en water
  • Duurzame data

Overige thema's

  • België
  • Economie & bedrijven
  • Mensen & loopbaan
  • Marketing & consument
  • Voeding & gezondheid
  • Technologie & techniek
  • Product & Bedrijfsnieuws

VMT is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen