VMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Voedselveiligheid
    • Listeria monocytogenes
    • E.coli (STEC/ EHEC)
    • Hygienisch ontwerpen
    • Voedselveiligheidscultuur
    • Fraude
    • PFAS
    • Acrylamide
    • MOAH & MOSH
  • Wetgeving
    • Etikettering
    • NAPV
    • Nutri-Score
    • Claims
    • Standaarden & Certificeringen
    • Allergenen
  • R&D
    • Alternatieve eiwitten
    • Suikerreductie
    • Ultrabewerkte voeding
    • Fermentatie
  • Duurzaamheid
    • Voedselverspilling
    • Energie en water
    • Duurzame data
  • België
  • Food Law Event

Alles over Bavaria

  • Economie & Bedrijven28 mrt. 22

    Heineken trekt zich helemaal terug uit Rusland en neemt zijn verlies

    Heineken trekt zich volledig terug uit Rusland omdat het niet meer lukt om op een rendabele manier in dat land actief te blijven. De bierbrouwer zoekt een koper voor het bedrijfsonderdeel in Rusland en houdt rekening met een afschrijving van ongeveer 400 miljoen euro.

  • Economie & Bedrijven17 feb. 21

    Coronacrisis blijkt ultieme test voor creativiteit bij bierbrouwer...

    De coronacrisis heeft ook Royal Swinkels Family Brewers hard geraakt. De bierbrouwer zag zo'n 50 procent van de omzetten in de horeca- en evenementenbranche wegvallen als gevolg van het virus. "De impact is voor onze Nederlandse business echt gigantisch", zegt Romke Swinkels, managing director Nederland bij Swinkels Family Brewers, aan VMT. In dit artikel alles over hoe de familiebrouwer het hoofd boven water houdt in coronatijden.

  • Duurzaamheid & MVO23 apr. 20

    'Swinkels Circularity Index' geeft inzicht in circulariteit van...

    Swinkels Family Brewers, onder andere bekend van de bieren Bavaria en Palm, streeft naar een 100 procent circulaire bedrijfsvoering. Daarom ontwikkelde het bedrijf een integrale methode en berekening: 'Swinkels Circularity Index'.

  • Economie & Bedrijven14 apr. 20

    Bierverkoop met ruim een derde omlaag door coronamaatregelen

    De Nederlandse bierverkoop is met 36 procent gedaald door alle maatregelen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Dat meldt brancheorganisatie Nederlandse Brouwers. De daling is gemeten vanaf 15 maart, toen de sluiting van de horeca inging in Nederland.

  • Bavaria16 mrt. 20

    Mora-producent Van Geloven uit Tilburg over corona: 'We kijken met...

    Minister-president Mark Rutte kondigde strengere maatregelen aan om het coronavirus te beteugelen. Het virus treft vooral Noord-Brabant hard. Hoe vergaat het voedingsbedrijven in deze provincie?

  • Duurzaamheid & MVO18 dec. 19

    Voedingsbedrijven wachten onderzoeken af: geothermie gaat voorlopig...

    Het vertrouwen van de voedingsindustrie in geothermie (aardwarmte) was groot toen in juni 2017 de Green Deal Ultra Diepe Geothermie (UDG) werd afgesloten. Een jaar later volgde het Masterplan Aardwarmte Nederland. Hoe enthousiast zijn voedingsmiddelenfabrikanten eind 2019, nu de druk om de energievoorziening te verduurzamen steeds verder toeneemt?

  • Marketing & Consument23 mei 19

    Zo. En nu een nieuwe Bavaria-fles: vormgeving van schouder was...

    Bavaria introduceert een nieuw ontwerp wegens het driehonderdjarige bestaan van de brouwerij. De eigen mouterij en bron staan hierbij centraal. De bruine fles blijft bestaan in het ontwerp dat glasverpakkingenproducent O-I levert.

  • Algemeen23 apr. 19

    'Swinkels Family Brewers groeide door overnames en strategische...

    De capaciteitsuitbreiding bij Holland Malt en brouwerij Habesha zijn voor een groot deel verantwoordelijk voor een omzetstijging van 8,2 procent bij Royal Swinkels Family Brewers in 2018. Ook de merken La Trappe, Rodenbach en Cornet groeiden flink.

  • Algemeen18 feb. 19

    Swinkels Family Brewers krijgt nieuwe directievoorzitter

    Peer Swinkels wordt per 17 april 2019 de nieuwe directievoorzitter van Swinkels Family Brewers nadat Jan-Renier Swinkels de functie twaalf jaar lang heeft bekleed. Jan-Renier Swinkels heeft 33 jaar een actieve rol in het bedrijf gehad.

  • Algemeen16 mei 18

    Bavaria brengt twee nieuwe varianten Radler-ijs op de markt

    Na de succesvolle introductie van haar eerste Radler-ijs op een stokje, introduceert Bavaria nu ook schepijs en een variant in een tube. Het ijs is vanaf 14 mei verkrijgbaar in de supermarkt en in de horeca.

Meer artikelen

  1. Frank Swinkels verlaat familiebedrijf Bavaria
  2. Voor abonneesWat zijn de rijkste Nederlandse foodfamilies in de Quote-lijst?
  3. Bavaria: 'Certificering versnelt verduurzaming'
  4. Drie voorbeelden waarop Bavaria haar Ethiopische brouwerij duurzamer maakt
  5. Hoogste niveau MVO Prestatieladder? Dat gaat Bavaria te ver
  6. Bavaria investeert in Palm
  7. Palm stuwt omzet van Bavaria
  1. Bavaria introduceert nieuwe campagne (video)
  2. Bavaria introduceert glutenvrij bier
  3. Bavaria lijft Palm in
  4. Bavaria cadeaukaarten bij Jumbo
  5. Bavaria introduceert nieuwe Radler smaak
  6. Bavaria zet in op "vergeten onderdeel MVO-beleid"
  7. Bavaria maakt bokbier toegankelijker
  • Abonneren
  • Collecties
  • Nieuwsbrieven
  • Over VMT
  • Events
  • Digitaal Magazine
  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren
  • Vacatures

Snel naar

  • Artikelen
  • Webinars
  • Startups
  • Podcasts
  • Video

Wetgeving

  • Etikettering
  • NAPV
  • Nutri-Score
  • Claims
  • Standaarden & Certificeringen
  • Allergenen

Voedselveiligheid

  • Listeria monocytogenes
  • E.coli (STEC/ EHEC)
  • Hygienisch ontwerpen
  • Voedselveiligheidscultuur
  • Fraude
  • PFAS
  • Acrylamide
  • MOAH & MOSH

R&D

  • Alternatieve eiwitten
  • Suikerreductie
  • Ultrabewerkte voeding

Duurzaamheid

  • Voedselverspilling
  • Energie en water
  • Duurzame data

Overige thema's

  • België
  • Economie & bedrijven
  • Mensen & loopbaan
  • Marketing & consument
  • Voeding & gezondheid
  • Technologie & techniek
  • Product & Bedrijfsnieuws

VMT is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen