nieuws

Coca Cola lanceert knijpbare bevroren drank in Japan

Technologie & Techniek

Coca Cola lanceert knijpbare bevroren drank in Japan

Coca Cola Japan lanceert deze week hun eerste bevroren drank. De zogenoemde Coca Cola Frozen Lemon wordt aangeboden in een knijpbare verpakking.

De drankmarkt in Japan is volgens Coca Cola één van de meest innovatieve markten op de wereld.

Bevroren drank

Het Japanse bedrijf, onderdeel van Coca Cola, is volgens de frisdrankgigant acht jaar bezig geweest met het nieuwe product. De verpakking is hersluitbaar. De innovatie is onderdeel van de ambitie van Coca Cola om het portfolio aan dranken te blijven uitbreiden.

Innovatie markt

De Japanse drankenmarkt heeft per jaar te maken met duizend nieuwe innovaties. Volgens James Quincey’s, CEO bij Coca Cola, komt dit door de aard van de Japanse markt; “De Japanse markt is ongelooflijk dynamisch, fel concurrerend en geworteld in innovatie.”

Voedingsvezel

Coca Cola Japan introduceert ieder jaar zo’n honderd nieuwe producten. Zo lanceerde zij vorig jaar Coca Cola Plus: Een suiker en calorie vrije cola met vijf gram voedingsvezels per fles.

Reageer op dit artikel