VMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Voedselveiligheid
    • Listeria monocytogenes
    • E.coli (STEC/ EHEC)
    • Hygienisch ontwerpen
    • Voedselveiligheidscultuur
    • Fraude
    • PFAS
    • Acrylamide
    • MOAH & MOSH
  • Wetgeving
    • Etikettering
    • NAPV
    • Nutri-Score
    • Claims
    • Standaarden & Certificeringen
    • Allergenen
  • R&D
    • Alternatieve eiwitten
    • Suikerreductie
    • Ultrabewerkte voeding
    • Fermentatie
  • Duurzaamheid
    • Voedselverspilling
    • Energie en water
    • Duurzame data
  • België
  • Food Safety Event
  • Praktijkdag Microbiologie

Alles over Wessanen

  • Bedrijven16 nov. 20

    5 voedingsbedrijven genomineerd voor Gouden Windei 2020

    Dit jaar zijn Appelsientje, Be-Kind, Nutella, Philadephia en Zonnatura genomineerd voor het Gouden Windei. Volgens Foodwatch zijn deze producenten genomineerd vanwege een misleidend voedingsmiddel.

  • Duurzaamheid & MVO12 nov. 20

    Wessanen gaat verder als Ecotone en richt zich op het verbeteren van biodiversiteit

    Wessanen gaat verder onder de naam Ecotone en gaat zich met haar nieuwe missie 'Food for Biodiversity' inzetten voor het verbeteren van de biodiversiteit. Vanuit het nieuwe hoofdkantoor in Lyon zal Wessanen - vanaf nu Ecotone - werken aan haar missie.

  • Algemeen22 jan. 19

    Wessanen wil door met financieel directeur

    Wessanen wil Ronald Merckx herbenoemen voor de komende vier jaar als Financieel directeur en lid van de raad van bestuur.

  • Algemeen12 sep. 18

    Wessanen neemt Abbot Kinney's over

    Wessanen koopt Abbot Kinney's. Abbot Kinney's produceert yoghurt en ijs op plantaardige basis. Er zijn geen financiële details bekend gemaakt.

  • Ingrediënt & Product25 jan. 18

    Zonnatura en Nina Pierson openen pop-up ontbijtbar (video)

    Uit onderzoek van Zonnatura blijkt dat ruim een kwart van de Nederlanders niet iedere dag ontbijt. Daarom opent Zonnatura, samen met Nina Pierson, mede-oprichtster van saladebarketen SLA en hoofdredacteur van BEDROCK, Sunny's Breakfast Bar in de Amsterdamse Pijp.

  • Economie & Bedrijven25 jul. 17

    Eigen merken Wessanen groeien flink

    Wessanen rapporteert een inkomstengroei van 14% in de eerste helft van 2017, waarvan eigen merken een groei boekten van 7,8%. Het bedrijfsresultaat groeide met 22,4% naar 30,6 miljoen euro in deze jaarhelft. Ook investeerde het bedrijf in duurzame food start-ups.

  • Duurzaamheid & MVO27 jun. 17

    Botanic Bites en Charly's All is Fair eerste winnaars 'Organic Food against Climate Change'

    'Botanic Bites', producent van duurzame voedingsmiddelen, en 'Charly's All is Fair', producent van veganistische kazen, eindigen beide als winnaars van de eerste 'Organic Food against Climate Change' uitdaging van Wessanen gehouden op 26 juni 2017.

  • Economie & Bedrijven16 feb. 17

    Wessanen wil hernieuwde termijn Frank van Oers

    Wessanen wil Frank van Oers herbenoemen in de Raad van Commissarissen voor een periode van vier jaar.

  • Duurzaamheid & MVO15 feb. 17

    Wessanen daagt foodstart-ups uit tot duurzame innovatie

    Wessanen wil kleine voedingsbedrijven helpen om hun ideeën voor duurzame innovatie te verwezenlijken. Daarom lanceert het voedingsbedrijf samen met partners Triodos Bank en ImpactHub de 'Organic food against climate change.'

  • Mensen & Loopbaan6 dec. 16

    Wessanen neemt Biogran over

    Wessanen heeft met investeringsmaatschappij Nazca overeenstemming bereikt over de overname van het Spaanse voedingsbedrijf Biogran voor 67 miljoen euro.

Meer artikelen

  1. Wessanen: Eigen merken groeiden sterk in eerste helft 2016
  2. Wessanen en YFM werken samen voor biologische voeding
  3. Wessanen neemt Britse producent van glutenvrije producten over
  4. Wessanen rondt koop Ineobio af
  5. Wessanen koopt fabrikant biologische koffie en thee
  6. Wessanen voorziet hogere omzet en marge in 2016
  1. Wessanen koopt Nederlands biologisch theemerk Piramide
  2. Veranderingen Raad van Commissarissen bij Wessanen
  3. CEO Wessanen: we eten te veel vlees
  4. Sterke merken laten Wessanen groeien
  5. Zonnatura en Clipper eisen weer prominente plaats op in supermarktschap
  6. 5 succesfactoren achter de wederopstanding Wessanen
  • Abonneren
  • Collecties
  • Nieuwsbrieven
  • Over VMT
  • Events
  • Digitaal Magazine
  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren
  • Vacatures

Snel naar

  • Artikelen
  • Webinars
  • Startups
  • Podcasts
  • Video

Wetgeving

  • Etikettering
  • NAPV
  • Nutri-Score
  • Claims
  • Standaarden & Certificeringen
  • Allergenen

Voedselveiligheid

  • Listeria monocytogenes
  • E.coli (STEC/ EHEC)
  • Hygienisch ontwerpen
  • Voedselveiligheidscultuur
  • Fraude
  • PFAS
  • Acrylamide
  • MOAH & MOSH

R&D

  • Alternatieve eiwitten
  • Suikerreductie
  • Ultrabewerkte voeding

Duurzaamheid

  • Voedselverspilling
  • Energie en water
  • Duurzame data

Overige thema's

  • België
  • Economie & bedrijven
  • Mensen & loopbaan
  • Marketing & consument
  • Voeding & gezondheid
  • Technologie & techniek
  • Product & Bedrijfsnieuws

VMT is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen