VMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Voedselveiligheid
    • Listeria monocytogenes
    • E.coli (STEC/ EHEC)
    • Hygienisch ontwerpen
    • Voedselveiligheidscultuur
    • Fraude
    • PFAS
    • Acrylamide
    • MOAH & MOSH
  • Wetgeving
    • Etikettering
    • NAPV
    • Nutri-Score
    • Claims
    • Standaarden & Certificeringen
    • Allergenen
  • R&D
    • Alternatieve eiwitten
    • Suikerreductie
    • Ultrabewerkte voeding
    • Fermentatie
  • Duurzaamheid
    • Voedselverspilling
    • Energie en water
    • Duurzame data
  • België
  • Food Safety Event
  • Praktijkdag Microbiologie

Alles over Retailers

  • Johan Hulleman. Foto: Cor Salverius
    Duurzaamheid15 dec. 22

    Johan Hulleman (ex-Jumbo): 'Wet over ontbossing gaat grote impact hebben op retailers'

    Het Europese verbod op de invoer van producten als koffie en cacao die bijdragen aan ontbossing gaat grote impact hebben op retailers stelt Johan Hulleman ooit werkzaam als kwaliteitsmanager bij Jumbo en nu adviseur op het gebied van duurzaam inkopen.

  • Economie12 dec. 22

    Rabobank: Verharding strijd producenten en supermarkten

    Rabobank denkt dat de gespannen relatie tussen producenten en supermarkten de komende maanden een kookpunt zal bereiken. Door stijgende verkoopprijzen bij Nederlandse producenten komt er voorlopig geen einde aan prijsstijgingen in supermarkten.' Het lijken net als vorig jaar verhitte prijsonderhandelingen te worden deze wintermaanden', stelt Rabobank-onderzoeker Sebastiaan Schreijen.

  •  De  campagne moet bijdragen aan een hogere bekendheid van en vertrouwen in het Europese biologisch keurmerk.
    België5 jul. 22

    Nieuwe Nudging-campagne moet verkoop biologisch stimuleren

    België, Finland, Nederland en Zweden bundelen hun krachten om de verkoop van biologische producten te stimuleren. De landen lanceren gezamenlijk een campagne gericht op het koopgedrag van de consument.

  • Partena Professional
    Ingrediënt & Product23 sep. 21

    Healthy Membership Program moet evenwichter eten stimuleren

    Evenwichtige voeding promoten door koopkracht te verhogen, dat is de doelstelling van Delhaize en Unbox met het nieuwe concept Healthy Membership Program.

  • Afbeelding van nosita via Pixabay
    Economie & Bedrijven14 jul. 21

    Voedingsbedrijven sluiten zich aan bij Voedseltransitie Pact van Carrefour

    Carrefour gaat een nieuw engagement aan door een Pact voor de voedseltransitie in te voeren. Doel is leveranciers van nationale merken samen te brengen en samen deze kans om de gewoonten van de consument te veranderen.

  • Economie & Bedrijven11 jun. 21

    Volledige Vlaamse voedingssector zet lokale voeding op de kaart

    31 Vlaamse federaties en verenigingen uit de voedingssector, horeca en handel zetten de schouders onder een brede waaier van tastbare acties die de lokale voeding in de kijker zetten.

  • Economie & Bedrijven13 apr. 21

    'Albert Heijn, investeer deel van coronawinst in charmeoffensief'

    Uit de zevende editie van het Retail Merkenonderzoek blijkt dat Amazon het hardst steeg als retailmerk. De grootste daler is Albert Heijn. De supermarkt stond sinds 2017 stabiel op de tweede plek, maar eindigt dit jaar op plek vier. Uit het onderzoek blijkt dat Albert Heijn te zelfverzekerd overkomt.

  • Abonneren
  • Collecties
  • Nieuwsbrieven
  • Over VMT
  • Events
  • Digitaal Magazine
  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren
  • Vacatures

Snel naar

  • Artikelen
  • Webinars
  • Startups
  • Podcasts
  • Video

Wetgeving

  • Etikettering
  • NAPV
  • Nutri-Score
  • Claims
  • Standaarden & Certificeringen
  • Allergenen

Voedselveiligheid

  • Listeria monocytogenes
  • E.coli (STEC/ EHEC)
  • Hygienisch ontwerpen
  • Voedselveiligheidscultuur
  • Fraude
  • PFAS
  • Acrylamide
  • MOAH & MOSH

R&D

  • Alternatieve eiwitten
  • Suikerreductie
  • Ultrabewerkte voeding

Duurzaamheid

  • Voedselverspilling
  • Energie en water
  • Duurzame data

Overige thema's

  • België
  • Economie & bedrijven
  • Mensen & loopbaan
  • Marketing & consument
  • Voeding & gezondheid
  • Technologie & techniek
  • Product & Bedrijfsnieuws

VMT is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen