VMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Voedselveiligheid
    • Listeria monocytogenes
    • E.coli (STEC/ EHEC)
    • Hygienisch ontwerpen
    • Voedselveiligheidscultuur
    • Fraude
    • PFAS
    • Acrylamide
    • MOAH & MOSH
  • Wetgeving
    • Etikettering
    • NAPV
    • Nutri-Score
    • Claims
    • Standaarden & Certificeringen
    • Allergenen
  • R&D
    • Alternatieve eiwitten
    • Suikerreductie
    • Ultrabewerkte voeding
    • Fermentatie
  • Duurzaamheid
    • Voedselverspilling
    • Energie en water
    • Duurzame data
  • België
  • Food Safety Event
  • Praktijkdag Microbiologie

Alles over Gouden Windei

  • Beeld: Foodwatch
    Misleiding2 dec. 24

    Producenten reageren op 'krimpflatie'-nominaties Gouden Windei 2024: 'Deze nominatie lijkt een misverstand' (update)

    Foodwatch maakt 7 genomineerden bekend voor het Gouden Windei van 2024. Eén van de zeven producten zal gekroond worden tot 'meest misleidende product van 2024'. De genomineerden zijn Albert Heijn, Liga, Knorr, Danerolles, Hertog IJs, Nescafé en Milka. Allen zijn genomineerd vanwege 'krimpflatie' en 'beknibbelflatie'. VMT vroeg de genomineerden om een reactie.

  • Voor abonnees
    Voor abonnees
    Economie & Bedrijven15 dec. 20

    Voor abonnees Foodwatch: Nutella Cups meest misleidende product van 2020

    De uitslag van het Gouden Windei 2020 is bekend. Ferrero ontving de meeste stemmen voor haar Nutella Cups en heeft daarmee het Gouden Windei 'gewonnen'. Ferrero is het niet eens met de uitslag en legt aan VMT uit waarom. Ook andere genomineerden reageren op de uitslag.

  • Voor abonnees
    Voor abonnees
    Economie & Bedrijven18 nov. 20

    Voor abonnees Appelsientje, Be-Kind, Nutella en Philadelphia reageren op hun nominatie voor het Gouden Windei

    Foodwatch nomineerde vijf producenten wegens een 'misleidend voedingsmiddel'. VMT vroeg de genomineerden om een reactie. Appelsientje, Be-Kind, Nutella en Philadelphia leggen uit wat zij van hun nominatie vinden.

  • Bedrijven16 nov. 20

    5 voedingsbedrijven genomineerd voor Gouden Windei 2020

    Dit jaar zijn Appelsientje, Be-Kind, Nutella, Philadephia en Zonnatura genomineerd voor het Gouden Windei. Volgens Foodwatch zijn deze producenten genomineerd vanwege een misleidend voedingsmiddel.

  • Babyvoeding16 dec. 19

    Foodwatch: Chocopasta voor baby's is meest misleidend

    De biologische chocoladepasta van De Kleine Keuken is door Foodwatch benoemd tot het meest misleidende product van 2019. Daarmee 'wint' deze chocopasta voor baby's vanaf 8 maanden het Gouden Windei. De Kleine Keuken is het er niet mee eens en heeft systematisch op een rij gezet waarom.

  • Fipronil8 mrt. 18

    Waarom doet Foodwatch wat het doet (longread)

    Als het in de voedingsmiddelensector over transparantie gaat richting de consument, komen ook al gauw de campagnes van Foodwatch aan bod. Maar de 'naming & shaming'-methode wordt lang niet altijd gewaardeerd. Bovendien zaait Foodwatch geregeld onnodig paniek met boude uitspraken, zo klinkt de kritiek vanuit de markt. Foodwatch reageert.

  • Economie & Bedrijven4 dec. 17

    3 Gouden windei kandidaten passen product aan (update)

    AH verandert naam Muesli vezelrijk, Conimex halveert suikergehalte ketjap en Innocent Framboos & kers heeft naam aangepast. Dit meldt Foodwatch.

  • Ingrediënt & Product24 nov. 17

    Verkiezing Gouden Windei 2017 voor meest misleidende product van start

    Foodwatch start met de publieksverkiezing van het meest misleidende voedselproduct van 2017. Er zijn zeven genomineerden die het Gouden Windei kunnen ontvangen.

  • Ingrediënt & Product19 jan. 17

    Optimel: 'Hoe hadden we ons product dan moeten noemen?'

    Optimel vertelt op platform Nederlandvoedselland over hun nominatie voor het gouden windei van 2016. De zuivelfabrikant geeft aan volgens de wetgeving niks fout te hebben gedaan en geeft toelichting op een aantal vragen.

  • Ingrediënt & Product29 nov. 16

    Foodwatch: Healthy People heeft meest misleidende product

    Het drankje Healthy People Blauwe bosbes en framboos is door Foodwatch bestempeld als 'meest misleidende product van 2016', en wint daarmee het Gouden Windei.

Meer artikelen

  1. Genomineerden gouden windei bekend gemaakt
  2. Misleidende etiketten in supermarkten
  3. 'Suikerbommetje van Albert Heijn wint Gouden Windei'
  1. Superunie supermarkten verkopen pindakaas light met glucosestroop niet meer
  2. Coca-Cola weigert Gouden Windei in ontvangst te nemen
  3. Gouden Windei-verkiezing voor meest misleidende product weer van start
  • Abonneren
  • Collecties
  • Nieuwsbrieven
  • Over VMT
  • Events
  • Digitaal Magazine
  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren
  • Vacatures

Snel naar

  • Artikelen
  • Webinars
  • Startups
  • Podcasts
  • Video

Wetgeving

  • Etikettering
  • NAPV
  • Nutri-Score
  • Claims
  • Standaarden & Certificeringen
  • Allergenen

Voedselveiligheid

  • Listeria monocytogenes
  • E.coli (STEC/ EHEC)
  • Hygienisch ontwerpen
  • Voedselveiligheidscultuur
  • Fraude
  • PFAS
  • Acrylamide
  • MOAH & MOSH

R&D

  • Alternatieve eiwitten
  • Suikerreductie
  • Ultrabewerkte voeding

Duurzaamheid

  • Voedselverspilling
  • Energie en water
  • Duurzame data

Overige thema's

  • België
  • Economie & bedrijven
  • Mensen & loopbaan
  • Marketing & consument
  • Voeding & gezondheid
  • Technologie & techniek
  • Product & Bedrijfsnieuws

VMT is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen