VMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Voedselveiligheid
    • Listeria monocytogenes
    • E.coli (STEC/ EHEC)
    • Hygienisch ontwerpen
    • Voedselveiligheidscultuur
    • Fraude
    • PFAS
    • Acrylamide
    • MOAH & MOSH
  • Wetgeving
    • Etikettering
    • NAPV
    • Nutri-Score
    • Claims
    • Standaarden & Certificeringen
    • Allergenen
  • R&D
    • Alternatieve eiwitten
    • Suikerreductie
    • Ultrabewerkte voeding
    • Fermentatie
  • Duurzaamheid
    • Voedselverspilling
    • Energie en water
    • Duurzame data
  • België
  • Food Safety Event
  • Praktijkdag Microbiologie

Alles over GfK

  • Suzanne van der Pijll, Schuttelaar & Partners
    Duurzaamheid & MVO6 jul. 21

    Column: Duurzaam boodschappen doen, hoe kan dat het best?

    COLUMN - Uit menig consumentenonderzoek blijkt dat mensen duurzaam voedsel belangrijk vinden en daar bij het aankopen van voedsel ook best rekening mee willen houden (SAMR, 2019). Dat consumenten dat niet alleen zeggen, maar ook doen, blijkt bijvoorbeeld uit het aandeel verkochte producten met een keurmerk.

  • Duurzaamheid & MVO23 nov. 20

    Seminar: Norman Buysse (GfK) over maatschappelijk verantwoord ondernemen

    De WEEK VAN DE SUPERMARKT - Norman Buysse van GfK vertelt hoe de verschillende formules gewaardeerd worden op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen en geeft de laatste cijfers over hoe klanten vinden dat supermarkten het doen met hun coronabeleid.

  • Algemeen24 apr. 18

    Europese consument is meest bezorgd over voedselfraude

    Consumenten blijken bezorgder over de bekende risico's dan over de onbekende risico's. Van alle onbekende risico's baart voedselfraude hen het meeste zorgen.

  • Mensen & Loopbaan12 sep. 17

    Nominaties voor BiFi, Doritos en Oreo voor GfK Shopper Marketing Award

    BiFi, Doritos en Oreo komen in aanmerking voor de GfK Shopper Marketing Award. De merken hebben zich het afgelopen jaar op een positieve manier onderscheiden op het gebied van shopper marketing, aldus de jury van de prijs.

  • Economie & Bedrijven5 sep. 17

    Treinreizigers vinden voedselaanbod treinstations prijzig en ongezond

    20% van de treinstationbezoekers noemt het voedselaanbod 'gezond'. Nog slechter scoort de prijs van de voedingsmiddelen. Slechts 7% van de treinreizigers vindt de voedingsmiddelen goedkoop.

  • Ingrediënt & Product24 jul. 17

    Driekwart Nederlanders gelooft dat suikers verslavend zijn

    Ruim driekwart van de door onderzoeksbureau GfK ondervraagde consumenten gelooft dat suiker (in meer of mindere mate) verslavend is. Toch zijn ze niet kritisch over suiker als ze voor het supermarktschap staan. Dit blijkt uit GfK-onderzoek naar houding en gedrag van de shopper ten aanzien van suiker.

  • Ingrediënt & Product22 mei 17

    HAK bonen in stazak grote winnaar van Wheels of Retail

    Het product HAK bonen in stazak is afgelopen week bekroond met drie Wheels of Retail van Distrifood. De awards zijn 18 mei uitgedeeld tijdens de ceremonie in het Spoorwergmuseum in Utrecht.

  • Economie & Bedrijven14 okt. 16

    Koopmans merk van het jaar, Mona scoort op online (video)

    Thuis taarten en koekjes bakken lijkt de trend van de laatste tijd, getuige de populariteit van programma's als 'Heel Holland Bakt' op de publieke omroep en 'Rudolphs Bakery' op 24Kitchen. Bakmerk Koopmans speelt met zijn marketing handig in op deze bakhype én won daardoor mede de titel Merk van het Jaar 2016.

  • Mensen & Loopbaan12 sep. 16

    Iglo en Hertog Jan genomineerd voor Marketing Award

    De GfK Shopper Marketing Award wordt dit jaar voor de vierde keer uitgereikt. De strijd gaat tussen merken die zich op een positieve manier onderscheiden op het gebied van shopper marketing.

  • Duurzaamheid & MVO2 jun. 16

    Twee derde consumenten gaat voedselverspilling actief tegen

    Tweederde van de consumenten is actief bezig om het verspillen van voedsel tegen te gaan. Dat blijkt uit een tweejaarlijks onderzoek in opdracht van het Voedingscentrum rondom voedselverspilling.

Meer artikelen

  1. Genomineerden 'Merk van het Jaar Award' FNLI bekend
  2. Ouders willen scherpere regels kindermarketing (update)
  3. Lichte groei supermarktomzet
  4. Aantal huishoudens dat fairtrade producten koopt groeit
  5. Herkomst vlees steeds belangrijker voor consumenten
  1. Bonduelle: populariteit peulvruchten in Nederlandse keuken stijgt aanzienlijk
  2. Consumenten worden steeds kritischer op duurzaamheid van merken
  3. Kopers A-merken hebben meer vertrouwen in economie
  4. Genomineerden FNLI 'Merk van het Jaar awards' bekend
  5. GfK verwacht supermarktomzetstijging 2015
  • Abonneren
  • Collecties
  • Nieuwsbrieven
  • Over VMT
  • Events
  • Digitaal Magazine
  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren
  • Vacatures

Snel naar

  • Artikelen
  • Webinars
  • Startups
  • Podcasts
  • Video

Wetgeving

  • Etikettering
  • NAPV
  • Nutri-Score
  • Claims
  • Standaarden & Certificeringen
  • Allergenen

Voedselveiligheid

  • Listeria monocytogenes
  • E.coli (STEC/ EHEC)
  • Hygienisch ontwerpen
  • Voedselveiligheidscultuur
  • Fraude
  • PFAS
  • Acrylamide
  • MOAH & MOSH

R&D

  • Alternatieve eiwitten
  • Suikerreductie
  • Ultrabewerkte voeding

Duurzaamheid

  • Voedselverspilling
  • Energie en water
  • Duurzame data

Overige thema's

  • België
  • Economie & bedrijven
  • Mensen & loopbaan
  • Marketing & consument
  • Voeding & gezondheid
  • Technologie & techniek
  • Product & Bedrijfsnieuws

VMT is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen