VMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Voedselveiligheid
    • Listeria monocytogenes
    • E.coli (STEC/ EHEC)
    • Hygienisch ontwerpen
    • Voedselveiligheidscultuur
    • Fraude
    • PFAS
    • Acrylamide
    • MOAH & MOSH
  • Wetgeving
    • Etikettering
    • NAPV
    • Nutri-Score
    • Claims
    • Standaarden & Certificeringen
    • Allergenen
  • R&D
    • Alternatieve eiwitten
    • Suikerreductie
    • Ultrabewerkte voeding
    • Fermentatie
  • Duurzaamheid
    • Voedselverspilling
    • Energie en water
    • Duurzame data
  • België
  • Food Safety Event
  • Praktijkdag Microbiologie
VMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Voedselveiligheid
    • Listeria monocytogenes
    • E.coli (STEC/ EHEC)
    • Hygienisch ontwerpen
    • Voedselveiligheidscultuur
    • Fraude
    • PFAS
    • Acrylamide
    • MOAH & MOSH
  • Wetgeving
    • Etikettering
    • NAPV
    • Nutri-Score
    • Claims
    • Standaarden & Certificeringen
    • Allergenen
  • R&D
    • Alternatieve eiwitten
    • Suikerreductie
    • Ultrabewerkte voeding
    • Fermentatie
  • Duurzaamheid
    • Voedselverspilling
    • Energie en water
    • Duurzame data
  • België
  • Food Safety Event
  • Praktijkdag Microbiologie

Alles over Cola

  • Ingrediënt & Product8 jul. 21

    Nieuw recept voor zero moet Coca-Cola-drinkers verleiden tot switch naar suikervrij

    The Coca-Cola Company heeft het recept voor Coca-Cola zero sugar vernieuwd. Alle ingrediënten blijven hetzelfde, behalve de mix van smaken, meldt het bedrijf na vragen van VMT.

  • Algemeen10 apr. 19

    Nieuwe gepatenteerde methode om forse suikerreductie te bereiken in light coladranken

    Lightversies van cola bevatten zoetstoffen als aspartaam en sucralose. Greg Aharonian van KukaXoco vindt dat de smaak van deze dranken teveel afwijkt van de klassieke dranken: "Ontwikkelaars en onderzoekers van grote frisdrankenbedrijven hebben bij het ontwikkelen van lightversies van cola teveel gefocust op de zoetheid en niet genoeg op de smaak." Aharonian heeft een manier gevonden om de smaak van cola light te veraangenamen.

  • Ingrediënt & Product14 nov. 17

    PepsiCo introduceert cola met gembersmaak

    PepsiCo voegt een nieuwe smaak toe aan zijn portfolio: Pepsi MAX Ginger. Met de nieuwe smaak speelt PepsiCo in op de vraag van colafans naar gedurfde producten die vrij zijn van suiker.

  • Duurzaamheid & MVO1 jul. 16

    Coca-Cola toont transparantie: fabriek van plexiglas

    Transparantie en voedselvertrouwen en worden vaak in één adem genoemd. Wanneer fabrikanten zich opener tonen over hun bezigheden dan neemt dit vertrouwen vanzelf toe, zo is de gedachte. Coca-Cola European Partners in Dongen voegt daad bij woord én opent de poorten.

  • Algemeen1 jul. 16

    Zomerserie Iran: Zam Zam volgt Coca-Cola op de voet

    Nu de internationale sancties tegen Iran worden afgebouwd, liggen er in het land kansen voor het westen. Maar andersom kijkt Iran ook naar Europa. Dat bleek tijdens de beurs Iran Food + Bev tec welke VMT in een zomerserie verslaat. Deze keer: frisdrankenmaker Zam Zam.

  • Duurzaamheid & MVO29 jun. 16

    Coca-Colafabriek: meer capaciteit, lagere milieu-impact (video's)

    Toen de grootscheepse renovatie van de Coca-Colafabriek in Dongen eindelijk achter de rug was, mocht dat niet onopgemerkt voorbijgaan. Niemand minder dan premier Mark Rutte opende de vernieuwde productielocatie, die nog flexibeler en energie-efficiënter is dan voorheen.

  • Ingrediënt & Product27 jun. 16

    'Smaak Coca-Cola zero sugar benadert klassieke variant'

    Coca-Cola blijft inzetten op caloriearme dranken. In september introduceert het bedrijf Coca-Cola zero sugar, dat Coca-Cola Zero vervangt.

  • Technologie & Techniek26 nov. 15

    'Glaslijn Coca-Cola is nieuwe industriële standaard'

    Coca-Cola heeft in de fabriek in Dongen een nieuwe glaslijn in gebruik genomen. De glaslijn integreert de sorteerlijn met de productielijn. Daarnaast werkt het systeem sneller en bespaart het op water- en energiegebruik.

  • Economie & Bedrijven5 mrt. 15

    Coca-Cola gooit merkstrategie om

    Coca-Cola Nederland voegt zijn complete assortiment Coca-Cola samen onder een nieuwe "éénmerkstrategie". Maar verandert er echt zoveel?

  • Ingrediënt & Product8 okt. 14

    Coca-Cola:wij willen consumenten niet misleiden

    Met de introductie van Coca-Cola life wil Coca-Cola verschillende groepen consumenten kunnen bedienen en ze meer keuze bieden in cola's met minder calorieën. Wel erkent de multinational dat er nog veel communicatie rond zijn nieuwste innovatie nodig is.

Meer artikelen

  1. Coca-Cola met stevia bereikt Nederland
  • Abonneren
  • Collecties
  • Nieuwsbrieven
  • Over VMT
  • Events
  • Digitaal Magazine
  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren
  • Vacatures

Snel naar

  • Artikelen
  • Webinars
  • Startups
  • Podcasts
  • Video

Wetgeving

  • Etikettering
  • NAPV
  • Nutri-Score
  • Claims
  • Standaarden & Certificeringen
  • Allergenen

Voedselveiligheid

  • Listeria monocytogenes
  • E.coli (STEC/ EHEC)
  • Hygienisch ontwerpen
  • Voedselveiligheidscultuur
  • Fraude
  • PFAS
  • Acrylamide
  • MOAH & MOSH

R&D

  • Alternatieve eiwitten
  • Suikerreductie
  • Ultrabewerkte voeding

Duurzaamheid

  • Voedselverspilling
  • Energie en water
  • Duurzame data

Overige thema's

  • België
  • Economie & bedrijven
  • Mensen & loopbaan
  • Marketing & consument
  • Voeding & gezondheid
  • Technologie & techniek
  • Product & Bedrijfsnieuws

VMT is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen