nieuws

Delhaize introduceert Nutri-Score-korting

Marketing & Consument

Bij AH-zusterbedrijf Delhaize is deze week een loyalityprogramma van start gegaan waarbij klanten korting krijgen op producten met een Nutri-Score A of B.

Delhaize introduceert Nutri-Score-korting

Het programma is gekoppeld aan de Plus-klantenkaart van de keten, schrijft Distrifood. Vanaf vandaag tot en met 31 december krijgen klanten op vertoon van de kaart in alle supermarkten en online 20 procent korting op producten met een Nutri-Score A of B. De korting is maximaal €30 per maand en €120 gedurende de looptijd van het programma.

Nutri-Score-test

Delhaize rolt hiermee een programma uit dat de keten dit voorjaar testte bij een aantal grote ondernemingen en voor eigen werknemers. In de test was het kortingsbedrag nog op €50 in de maand gezet. In de drie maanden durende test dit voorjaar werd met 10 grote bedrijven samengewerkt, waaronder De Persgroep, USG People, BNP Paribas Fortis, Eneco. Delhaize zelf deed mee met 1000 medewerkers. In totaal  konden toen 11.000 klanten profiteren.

Nutri-Score online

In Nederland zet AH druk op de invoering van het Nutri-Score-logo. De marktleider heeft het Nutri-Score-logo bij het online-assortiment ingevoerd. Volgens AH om te kijken wat de reacties van klanten zijn en of Nutri-Score hen helpt een gezondere keuze te maken. Ook de Consumentenbond pleit voor invoering.

Reageer op dit artikel