nieuws

Aldi gebruikt Disneyfiguren voor positieve kindermarketing

Marketing & Consument

Aldi gebruikt Disneyfiguren voor positieve kindermarketing

Aldi start met positieve kindermarketing op producten uit de Schijf van Vijf. Dit doet Aldi samen met het Voedingscentrum en Jongeren op Gezond Gewicht (JOGG). Voor de positieve kindermarketing heeft Aldi een exclusieve Disneylicentie om de gezonde keuze de makkelijke keuze te maken.

Aldi hoopt door positieve marketing op producten die in de Schijf van Vijf staan, de gezonde keuze aantrekkelijker te maken voor kinderen en ouders. In samenwerking met JOGG zal de supermarkt in januari 2020 verder de focus leggen op gezondere keuzes in de winkel.

Paul Blokhuis positief

Staatssecretaris Paul Blokhuis van Volksgezondheid, Welzijn en Sport liet weten erg blij te zijn met deze nieuwe ontwikkeling. ‘’In het politieke en maatschappelijke debat over gezonde voeding en het tegengaan van overgewicht is kindermarketing al jaren een beladen term. Omdat het vooral werd ingezet voor de promotie van koek en snoep. Vanaf vandaag komt daar verandering in. De stap van ALDI om producten uit de Schijf van Vijf te promoten met Disney-karakters is een bijzondere nieuwe ontwikkeling die ik toejuich. Dit biedt heel veel kansen in onze gezamenlijke inzet tegen overgewicht en voor gezond eten. Ik ben ontzettend benieuwd naar de eerste resultaten. Ik hoop natuurlijk stiekem dat kinderen straks bij de kassa aan komen lopen met een zakje snoeptomaatjes, een broodje of een pakje melk en met hun allerliefste stem zeggen: ‘Mama, papa, mag ik dit alsjeblieft, alsjeblieft, alsjeblieft?’ Ik hoop dat veel andere supermarkten en winkelketens dit goede voorbeeld volgen”, aldus de staatssecretaris.

Disney assortiment

Vanaf januari 2020 liggen diverse Schijf van Vijf producten met bekende Disney-helden in de winkel. Het assortiment bestaat onder anderen uit: mineraalwater, minirijstwafels, volkorenbolletjes, snoeptomaatjes, zoete appeltjes, minibanaantjes, yoghurtdrink, pakjes halfvolle melk, appelmoes, smeerkaas kids 30+, snoepworteltjes en snackkomkommers.

 

Reageer op dit artikel