nieuws

Van Loon Group stapt ook in vleesvervangers

Ingrediënt & Product

Van Loon Group introduceert een nieuw product assortiment onder het nieuwe label ‘The Blue Butcher’. Het nieuwe assortiment bestaat uit allerlei vleesvervangers. De afgelopen jaren waren er meerdere vleesbedrijven die vegetarisch en veganistisch als gat in de markt zien.

Van Loon Group stapt ook in vleesvervangers

Met de nieuwe producten hoopt Van Loon Group antwoord te geven op de toenemende vraag naar vleesalternatieven.

Worstjes en Schnitzels

Op de Anuga 2019, dat plaats vindt van vijf tot negen oktober, lanceert The Blue Butcher de eerste zes vleesalternatieven uit haar assortiment. Deze producten zijn een verse burger, vers gehakt, worstjes, balletjes en twee soorten schnitzels. The Blue Butcher zegt dat haar producten niet van echt vlees te onderscheiden zijn.

Blauw

Van Loon Group heeft het merk en de producten de kleurcode blauw gegeven. Dit staat volgens het bedrijf voor ‘No Meat Inside’ en voor ‘vandaag geen vlees’.

Vleesvervangers

Van Loon Group is niet de eerste vleesproducent die zich ook bezig houdt met de markt voor vleesvervangers. Steeds meer bedrijven breiden het assortiment uit met alternatieven, naast het gewone assortiment. Zo kondigde fastfoodketen McDonald’s deze week nog aan om naast de gewone kip nuggets nu ook veggie nuggets aan te bieden.

Ook vleesproducten Zandbergen werkt samen met Diviande aan een serie hybride producten, zo maakte zij eind augustus bekend. En start-up Meet Jack heeft al verschillende vleesvervangers op de markt gebracht.

Reageer op dit artikel