nieuws

Limited edition Tony’s: ‘Onze nieuwe smaken zijn minder toegankelijk’

Ingrediënt & Product

Tony Chocolonely heeft de drie smaken van de jaarlijkse limited edition serie bekend gemaakt. Dit jaar vallen de drie smaken binnen het thema ‘kruiden’.

Limited edition Tony’s: ‘Onze nieuwe smaken zijn minder toegankelijk’

Ieder jaar ontwikkelt Tony Chocolonely een limited edition serie die enkel verkocht wordt bij retailers die vanaf het begin met Tony’s samenwerken. Onder deze retailers vallen o.a. WAAR, Bijenkorf en Jamin.

 

Drie smaken

Dit jaar introduceert Tony’s Chocolonely de volgende tijdelijke smaken:

  • Wit 28% kurkuma chai kokos
  • Puur 51% chili fudge roze peper
  • Melk 32% honeycomb tijm.

De meest populaire smaak wordt uiteindelijk opgenomen in het reguliere assortiment.

Gekruide dranken

Tony’s Chocolonely zegt dit jaar op het randje te zijn gaan zitten met het thema kruiden. Een woordvoerster  noemt de smaken iets minder toegankelijk dan in andere jaren. Waarom het bedrijf dan toch gekozen heeft voor deze kruiden heeft vooral te maken met de populariteit van gekruide drankjes zoals de kurkumachai latte.

Verrassend

Tony’s stelt dat kurkuma in een chocoladereep een verrassende bijdrage levert aan een chocoladereep en dat vindt het bedrijf belangrijk.

Het uitgangspunt van Tony’s Chocolonely is dat de limited edition repen ‘chunky en verrassend’ moeten zijn, ofwel: lekker stevig en verrassend. De repen worden uiteindelijk gekozen op onderbuikgevoel in een trial-and -error – proces. Dit jaar zijn er ruim zestig smaken getest voor de drie smaken werden gekozen voor de limited edition set van dit jaar.

Reageer op dit artikel