nieuws

Albert Heijn maakt maaltijdsalades zonder toegevoegde suikers

Ingrediënt & Product

Albert Heijn maakt maaltijdsalades zonder toegevoegde suikers

De Nederlandse consument wil caloriearme, eiwitrijke salades zonder toegevoegde suikers, zegt saladeproducent Vezet. Supermarktketen Albert Heijn (AH) introduceert de Saladbowls: de ‘nieuwe generatie’ salade.

Vezet, een groente- en fruitverwerkend bedrijf dat versproducten levert aan AH, voerde grootschalig onderzoek uit onder bijna duizend personen naar de waardering van supermarktsalades.

Nieuwe generatie salade

De consument is op zoek naar salades die beter aansluiten bij de huidige gezondheidstrends. Een deel geeft aan zich niet meer te kunnen vinden in het huidige assortiment kant-en-klare salades.

Tijdens het onderzoek zijn saladeconcepten, namen en verpakkingen voor de ‘nieuwe generatie salades’ salades verder onderzocht. Diverse Saladbowls van AH zijn tijdens kwalitatief vervolgonderzoek getest door de doelgroep. De salades die het beste uit de test kwamen, zijn in productie genomen.

Groentedressing

Culinair ontwikkelaars Lars Hamer en Anouk Aarts ontwikkelden speciale dressings voor de Saladbowls, zonder toegevoegde suikers.

“Hoewel de consument het graag zou willen: een verse salade zonder suiker kan niet. Van nature komt er suiker voor in groenten en fruit. Door de dressings op basis van groente te ontwikkelen, zijn de AH Saladbowls vrij van toegevoegde suikers”, vertelt Hamer.

De Saladbowls van AH zijn vanaf januari verkrijgbaar in drie varianten: een met kip, een met tonijn en een vegetarische variant met zoete aardappel en geitenkaas.

Reageer op dit artikel