VMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Voedselveiligheid
    • Listeria monocytogenes
    • E.coli (STEC/ EHEC)
    • Hygienisch ontwerpen
    • Voedselveiligheidscultuur
    • Fraude
    • PFAS
    • Acrylamide
    • MOAH & MOSH
  • Wetgeving
    • Etikettering
    • NAPV
    • Nutri-Score
    • Claims
    • Standaarden & Certificeringen
    • Allergenen
  • R&D
    • Alternatieve eiwitten
    • Suikerreductie
    • Ultrabewerkte voeding
    • Fermentatie
  • Duurzaamheid
    • Voedselverspilling
    • Energie en water
    • Duurzame data
  • België
  • Food Safety Event
  • Praktijkdag Microbiologie

Alles over Trends 2019

  • Ingrediënt & Product9 okt. 19

    10 voedingstrends op Anuga 2019: zwarte kaas en gebraden meloen

    Het ziet eruit als een stuk gebraden vlees. Het is rood van binnen, maar is een gebakken watermeloen. Een verrassingselement in het eten is een van de aspecten die consumenten belangrijk gaan vinden.

  • Marketing & Consument2 okt. 19

    Acht trends in productontwikkeling: clean label alleen niet meer genoeg

    'Bread and baking - future proof?' Aan de hand van deze vraag gaven verschillende specialisten hun kijk op de toekomst van brood en de voedingsindustrie. Dit gebeurde tijdens het DSM bakkerij-event dat op 24 september plaatsvond.

  • Ingrediënt & Product20 sep. 19

    FrieslandCampina toont 3 trends en 7 microtrends voor 2019-2020

    FrieslandCampina heeft voor het eerst een trendrapport gemaakt voor het jaar 2019-2020. Hieruit komen drie hoofdtrends en ook een aantal microtrends naar voren. Wat waren de bevindingen van het Nederlandse zuivelbedrijf?

  • Economie & Bedrijven13 jun. 19

    Voedings-en winkelgewoontes veranderen: met welke 3 trends moet de voedingsmiddelenindustrie rekening houden?

    Mensen veranderen de manier waarop ze eten, drinken, boodschappen doen. Technologie speelt hierin een belangrijke rol. Een groeiend aantal consumenten koopt tegenwoordig voedingsmiddelen en maaltijden online. Wat zijn de drie belangrijkste trends waar de voedingsmiddelen industrie in de toekomst rekening mee moet houden?

  • Anuga 2019, Europäische Fachpressekonferenz, Amsterdam, v.l.n.r.: Christopher Sanderson - The Future Laboratory, Anne Schumacher - Koelnmesse GmbH, Stefanie Sabet - BVE, Franz-Martin Rausch - BVLH / Anuga 2019, European Trade Press Conference, Amsterdam, fltr: Christopher Sanderson - The Future Laboratory, Anne Schumacher -  Koelnmesse GmbH,  Stefanie Sabet - BVE, Franz-Martin Rausch -  BVLH
    Marketing & Consument13 jun. 19

    Voedings-en winkelgewoontes veranderen: met welke 3 trends moet de voedingsmiddelenindustrie rekening houden?

    Mensen veranderen de manier waarop ze eten, drinken, boodschappen doen. Technologie speelt hierin een belangrijke rol. Een groeiend aantal consumenten koopt tegenwoordig voedingsmiddelen en maaltijden online. Wat zijn de drie belangrijkste trends waar de voedingsmiddelen industrie in de toekomst rekening mee moet houden?

  • Marketing & Consument14 mei 19

    Traditionele smaken en transparantie belangrijke trends voor consumenten

    Mondialisering drijft de nieuwsgierigheid van consumenten naar nieuwe smaken en voedingsmiddelen. Generaties Y (Millennials) en Z zijn met name benieuwd naar nieuwe, onconventionele, creatieve en opvallende voedingsmiddelen om te ervaren en delen via de sociale media.

  • Algemeen7 mei 19

    Zoete aardappel wint wereldwijd aan populariteit in de voedingsmiddelenindustrie

    Voedingsmiddelenbedrijven grijpen in groeiende mate naar de zoete aardappel als ingrediënt. Consumenten zien de groente als gezonder dan reguliere aardappel, waardoor het als babyvoedingsingrediënt zeer populair is.

  • Algemeen16 apr. 19

    Gezondheid ook trend in vleesindustrie in Azië en Australië

    Stijgende levensstandaarden en een toenemend gezondheidsbewustzijn zorgen ervoor dat consumenten in toenemende mate kiezen voor vleesproducten met claims voor gezondheid en welzijn. De vleessector in de Aziatische en Grote Oceaanstreek (APAC) zal daarom met 3,4 procent groeien tussen 2018 en 2023.

  • Algemeen11 apr. 19

    'Zuivelbedrijven die inhaken op laatste trends behalen betere resultaten'

    Zuivelbedrijven die zich op de laatste trends richten, zoals suikerreductie en een hoger eiwitgehalte, verdienen meer geld dan ondernemingen die dit niet doen. Kijk ook naar minder voor de hand liggende ontwikkelingen want ook die leveren betere resultaten op. Wat zijn de acht grootste trends in de zuivelindustrie van dit moment?

  • Economie & Bedrijven21 dec. 18

    15 trends en thema's in food voor 2019

    KENNISPARTNER - De voedingsmiddelensector is meer dan ooit in beweging. Dit biedt kansen, maar vooral de uitdagingen voor producenten lijken sterk toe te nemen. Veel foodbedrijven zitten in een 'perfect storm' en zijn op zoek zijn naar groei, winstgevendheid en continuïteit. Wat zijn de belangrijkste trends en thema's om in 2019 op in te spelen?

  • Abonneren
  • Collecties
  • Nieuwsbrieven
  • Over VMT
  • Events
  • Digitaal Magazine
  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren
  • Vacatures

Snel naar

  • Artikelen
  • Webinars
  • Startups
  • Podcasts
  • Video

Wetgeving

  • Etikettering
  • NAPV
  • Nutri-Score
  • Claims
  • Standaarden & Certificeringen
  • Allergenen

Voedselveiligheid

  • Listeria monocytogenes
  • E.coli (STEC/ EHEC)
  • Hygienisch ontwerpen
  • Voedselveiligheidscultuur
  • Fraude
  • PFAS
  • Acrylamide
  • MOAH & MOSH

R&D

  • Alternatieve eiwitten
  • Suikerreductie
  • Ultrabewerkte voeding

Duurzaamheid

  • Voedselverspilling
  • Energie en water
  • Duurzame data

Overige thema's

  • België
  • Economie & bedrijven
  • Mensen & loopbaan
  • Marketing & consument
  • Voeding & gezondheid
  • Technologie & techniek
  • Product & Bedrijfsnieuws

VMT is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen