nieuws

Recyclingnetwerk Nespresso uitgebreider door samenwerking Picnic

Duurzaamheid & MVO

Nespresso en online supermarkt Picnic kondigen een samenwerking aan. De koffie van Nespresso is vanaf nu online beschikbaar voor klanten van Picnic. Deze stap betekent een uitbreiding van het recycle- en distributienetwerk van de koffieproducent.

Recyclingnetwerk Nespresso uitgebreider door samenwerking Picnic

Volgens Nespresso bestellen veel klanten van het koffiebedrijf al via Picnic en is dit een logische volgende stap. Klanten van Picnic kunnen hun gebruikte Nespresso capsules inleveren voor recycling bij de boodschappenbezorger. Hiermee wil Nespresso haar recyclingnetwerk vergroten.

Recyclingnetwerk voor cups

Afgelopen zomer introduceerde Nespresso de mogelijkheid voor consumenten om de aluminium koffiecapsules gemakkelijk te recyclen. De consument vult de ‘recycle zak’ met ongeveer tweehonderd capsules. Vervolgens plakt de consument er een sticker op en geeft hem mee aan de bezorger. De consument kan de zak ook bij een winkel of inleverpunt afgeven.

Koffievariaties

Met de samenwerking tussen Nespresso en Picnic ontstaat er voor zowel de consument als voor Nespresso een extra kanaal om de capsules te recyclen. De koffieproducent levert de zes meest gedronken koffievariaties via Picnic. Na de introductieperiode gaan beide bedrijven kijken of het leveren van het aantal koffievariaties wordt uitgebreid of niet.

Reageer op dit artikel