nieuws

Mondelez International verlaagt CO2-uitstoot met 10 procent sinds 2016

Duurzaamheid & MVO

Mondelez International is op weg om alle doelen te behalen die zij zelf hebben opgesteld in hun plan: Impact For Growth (IFG). Twee van de vijftien doelen zijn al behaald. Dit stelt Mondelez International in hun Impact For Growth 2017 Progress Report.

IFG is opgesteld in begin 2016 en zijn zelf gemaakt afspraken op vier gebieden waarmee de snackfabrikant wil verduurzamen op het gebied van mens en milieu voor het jaar 2020.

Positieve impact

De vier gebieden: duurzaamheid, gezonde snacks, gemeenschappen en veiligheid zijn verdeeld over vijftien doelen. Alle doelen liggen op koers om te worden behaald.

“Het hebben van een positieve impact op onze planeet en de gemeenschappen waarin we actief zijn, is de kern van wie we zijn als bedrijf”, zegt Dirk Van de Put, voorzitter en CEO van Mondelez International.

“Tegenwoordig produceren we snacks duurzamer, met minder energie, water en afval; en kopen onze belangrijkste ingrediënten in op manieren die ontbossing in onze keten vermindert. We ondersteunen daarnaast boeren door te investeren in programma’s die bijdragen aan het welzijn van de kinderen en de families van onze boeren. “

Duurzaamheid

Op het gebied van duurzaamheid heeft de fabrikant van merken als Oreo en BelVita biscuits gezorgd voor een verlaging van de CO2-uitstoot van 10 procent (het doel staat op 15 procent). Daarnaast is de totale verspilling van grondstoffen met 15 procent verlaagd (doel staat op 20 procent) en wordt er 25 procent minder water gebruikt bij de productie van snacks vergeleken met 2016.

Gezondheid snacks

Op het gebied van de gezondheid van snacks zijn in alle producten het zoutgehalte sinds 2016 verlaagt met 1,4 procent. Het bedrijf is daarnaast bezig met het verminderen van verzadigd vet en toegevoegde suikers in producten als Oreo en BelVita.  Tot slot wordt nu 12,8 procent van de producten verpakt in verpakking met 200 kcal of minder. Dit moet in 2020 15 procent van alle producten zijn.

Veiligheid en gemeenschappen

Op het gebied van veiligheid en gemeenschappen is nu 91 procent van alle externe partners en 98 procent van de leveranciers gecertificeerd met het globale voedselveiligheidsysteem Food Safety Certification 22000. Hierdoor is het aantal incidenten met werknemers met 27 procent verlaagd. Daarnaast heeft Mondelez meer dan 45 miljoen dollar geïnvesteerd in programma’s die een gezonde leefstijl promoten bij kinderen in achttien landen. 

Reageer op dit artikel