nieuws

Project Kerstkip brengt transparantie in de kippenstal

Duurzaamheid & MVO

Project Kerstkip brengt transparantie in de kippenstal

Zien hoe kippen opgroeien? Dat kan. 2 Sisters Storteboom komt met ‘project Kerstkip’ en roept de consument op om een kijkje te nemen achter de schermen in de Nederlandse pluimveesector.

Tijdens het project worden de kippen 56 dagen lang gefilmd met vier camera’s. Deze beelden kunnen live gevolgd worden. Om bereik te genereren voor de actie en het verhaal achter de Nederlandse kip, startte de kippenvleesleverancier een campagne in Delicious Magazine en via social media.

Voedselfraude

Waar het Britse moederbedrijf van 2 Sisters Storteboom in de zomer in het nieuws kwam vanwege voedselfraude, laat de Nederlandse tak van het bedrijf zien dat het transparant is. 

1-Beter Levenster

“De 10.000 kippen die te volgen zijn, geven een goed beeld van de werkelijke situatie”, vertelt commercieel directeur retail Jeroen Floris. “De buitenruimte en bezetting in de stal is goed vergelijkbaar met de 1-ster kwalificatie van Beter Leven. Wel zijn zij in de stal geboren waar zij ook opgroeien, dit is nog niet gebruikelijk.”

Kerst

Klanten kunnen de Kerstkip ook bestellen. De kippen zijn net voor Kerst volgroeid en zullen dan ook geleverd worden. Hiervoor wordt samengewerkt met masterchef Peter Lute, die de receptuur verzorgt voor de Kerstkippen.

Duurzaamheid

“Met de verkoop van iedere Kerstkip brengen we onze boodschap bij een consument thuis. Hoe meer consumenten zich bewust worden van de duurzaamheid van kip, hoe succesvoller de actie is”, aldus Floris.

Video

Reageer op dit artikel