nieuws

Ruim 80% van consumenten vinden natuurlijke producten beter

Algemeen

Ruim 80% van consumenten vinden natuurlijke producten beter

Royal DSM heeft 25 duizend consumenten in 23 landen geënquêteerd over gezondheidsproblemen en natuurlijkheid. Vermoeidheid en voedselkwaliteit houdt het merendeel van de consumenten bezig.

DSM zal de belangrijkste consumenteninzichten bekendmaken op Vitafoods Europe 2019 tot 9 mei, stand F10.

Voedselkwaliteit

De gegevens laten zien dat vermoeidheid één van de grootste problemen iswereldwijd. 67 procent van de ruim 17 duizend ondervraagde consumenten in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) maakt zich meer zorgen over hun vermoeidheid dan over gewicht.

Onder ouders van kinderen onder de zestien jaar maakt bijna zeventig procent zich het meest zorgen over het immuunsysteem van hun kind. De voedselkwaliteit, vooral voor kieskeurige eters, volgt op de voet.

Ook bescherming tegen ziektebeelden in een later stadium van het leven zat 64 procent van de consumenten dwars. 62 procent van hen kampt met bezorgdheid over ooggezondheid.

Voedingssupplementen

In het onderzoek werd er ook gekeken naar het bewustzijn en houding jegens het gebruik van voedingssupplementen. In Europa, het Midden-Oosten en Afrika is het voedingssupplementgebruik toegenomen in vergelijking met 2017, van 28 procent in 2017 naar 37 procent in 2019.

56 procent van de consumenten gebruikt producten die vooral bedoeld zijn om de algemene gezondheid te stimuleren. 46 procent grijpt specifiek naar immuunversterkende producten en 41 procent gaat voor meer energie.

Natuurlijke producten

Een tweede onderzoek werd gedaan naar de houding van consumenten ten opzichte van de natuurlijkheid van producten.

Meer dan 80 procent van de 8 duizend ondervraagden was het volledig eens met de stelling: ‘natuurlijke producten zijn beter voor mij.’ 40 procent vindt bovendien dat ‘natuurlijkheid’ belangrijk is bij het kopen van een voedingssupplement.

Reageer op dit artikel