nieuws

Unilever combineert voeding en persoonlijke verzorging met aankoop Olly Nutrition

Algemeen

Unilever combineert voeding en persoonlijke verzorging met aankoop Olly Nutrition

Unilever neemt het Amerikaanse voedingssupplementenbedrijf Olly Nutrition over. Olly maakt producten die tussen de categorieën voedingsmiddelen en schoonheid en persoonlijke verzorging.

Amanda Sourry van Unilever Noord-Amerika is enthousiast: “We zijn verheugd om Olly Nutrition te verwelkomen in ons merkenportfolio. Olly is een sterk, innovatief merk in het snelgroeiende gezondheids- en welzijnssegment en vormt een mooie aanvulling op onze activiteiten in Beauty & Personal Care en Foods & Refreshment.”

Consumenten kunnen Olly kennen vanwege hun gummy-vitaminen en supplementen. Ook verkoopt het merk eiwitpoeders en snackrepen. Financiële gegevens over de transactie werden niet vrijgegeven.

SlimFast

Het is niet de eerste keer dat Unilever de supplementenmarkt ingaat. In 2000 kocht Unilever bijvoorbeeld het afvalproductenmerk SlimFast. In 2014 verkocht de multinational het merk wegens tegenvallende resultaten.

Reageer op dit artikel